Hallgassa élőben!
2021. 02. 17. 06:30 | [email protected]

Azért azt a múlt csütörtöki napot nem így képzelték a Formula–1-es Alpine (tavaly még Renault) csapatánál. Az angliai enstone-i központban délelőtt beindították az idei, A521-es kódjelű autójuk motorját, délben pedig a svájci Luganóban elgázolták a kerékpárosedzést tartó Fernando Alonsót. Egy helyi háziasszonynak már az járhatott a fejében, hogy mit kell vásárolnia a szupermarketben, és a parkolóba balra bekanyarodva elcsapta a szemből érkező spanyol pilótát. A Formula–1-be idén visszatérő és éppen a Renault-val két vb-címet szerzett szegény Alonso állkapocstörést szenvedett, és néhány törött fogát is otthagyta azon a berni klinikán, ahol megműtötték. Ám már a kórházi ágyról jelezte, hogy a jövő hónap végén mindenképpen ott akar lenni a világbajnokság bahreini szezonnyitóján.

Alonso visszatérése kétségkívül jót tesz, színt hoz majd a Formula–1-be, miként arra is rengetegen kíváncsiak, hogy a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel mire lesz majd képes az Aston Martinnál. (Amely tavaly még Racing Point volt.)

Ám azt a Formula–1 vezetői jól mérték fel, hogy valahogy még fel kellene kavarni az állóvizet, mert Lewis Hamilton és a Mercedes dominanciája sokaknak már unalmassá teszik a sorozatot.

S azon a bizonyos múlt heti csütörtökön nemcsak Alonso balesete volt F1-es hír, a nap áttörést hozott a tervezett szombati sprintfutamokat illetően. Az ötlet nem új, de tavaly októberben már harmadszor szavazták le, a Mercedes vétót emelt a fordított rajtrácsos elképzelésre, miszerint a mezőny a vb állásának fordított sorrendjében rajtoljon. A végeredmény pedig meghatározta volna a vasárnapi, hagyományos verseny rajtfelállását. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt mondta, hogy a Formula–1 hagyományait védi, nem a fölényüket. Na persze…

A legújabb verzióból kihúzták a fordított rajtrácsot, a péntekre előre hozott időmérő a sprintfutam rajtsorrendjéről döntene, vasárnap pedig a szombati végeredmény alapján állnának fel a rajtrácsra a pilóták. Sprintfutamokra idén kísérleti jelleggel a kanadai, az olasz és a brazil nagydíj versenyhétvégén kerülne sor, a mezőny ezeken nagyjából a teljes versenytáv harmadát tenné meg, és feleannyi pontot osztanának, mint a főversenyen. Hivatalos döntés még nincs, de már neki lehet állni a részletek kidolgozásának, mert a csapatok immár egységesen nyitottak az újításra. S bizonyára azt is hamarosan megtudjuk, Alonsónak mennyire fűlik hozzá a foga.

Címkék

Hozzászólások