Csak torzó maradt utánuk

2021.01.29. 11:30

Kinek a sikere vagy sikertelensége a 61-es elkerülő út?

Éles vita zajlik a közösségi oldalakon, de már a helyi sajtóban is arról, hogy melyik kormány mit ígért és mit adott a dél-zalai város lakóinak. Ennek kapcsán Bene Csaba elevenítette fel a 61-es út építésével kapcsolatos anomáliákat.

Pásztor András

A Csónakázó-tó melletti híd évekig torzóként csúfította a látképet. A kép 2012-ben készült

Forrás: Zalai Hírlap

Fotó: Szakony Attila

A megyei közgyűlés fideszes alelnöke elmondta: némi megdöbbenéssel tapasztalta, hogy a kanizsai baloldal Cseresnyés Péter országgyűlési képviselőn és az Orbán-kormányon kéri számon, hogy az M9-es út elkerüli Nagykanizsát, miközben kormányon – ígéretük ellenére – egy kapavágást sem tettek az út megépítéséért.

Azzal, hogy a Zalaegerszeget és Nagykanizsát összekötő 74-es utat négysávossá fejlesztik, nem csak a két város közti közlekedés javul, de alig 25 perc alatt a leendő M9-est is elérhetik a kanizsaiak – szögezte le Bene Csaba.

Bene Csaba: az Orbán-kormány biztosított pluszforrást
Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap / Archív

- Az idő sok mindent megszépít, ez a helyi baloldalra, kiváltképpen a Gyurcsány-párt képviselőjére, Horváth Jácintra is igaz, aki a 2010 előtti baloldali kormányok sikereként értékeli a 61-es út megvalósulását – folytatta az alelnök. – Az igazság ezzel szemben az, hogy sok más ígéretükhöz hasonlóan ezt a projektet sem tudták befejezni, és nem azért, mert időközben kormányváltás történt. De emlékszem arra is, amikor 2004 táján a városi sportcsarnok terveit mutatták be Kanizsán, amire szintén Gyurcsány Ferenc tett ígéretet. Ugye nem kell kifejtenem, hogy mi történt, s hogy most melyik kormány építi meg a Kanizsa Arénát?

Bene Csaba felidézte: az M7-es autópályát és a 61-es főközlekedési utat összekötő, Nagykanizsától délkeletre futó, mintegy 3,3 kilométeres, kétszer egysávos szakasz építése már 2006-ban szerepelt Gyurcsány Ferenc programjában. A munkálatok csak 2009-ben kezdődtek el, majd a konzorcium egyik tagjának (Vegyépszer) csődje miatt 2010 őszén abbamaradtak. Addig csupán a nyomvonal kialakításával és az aszfaltozás egy részével végeztek.

A Csónakázó-tó melletti híd évekig torzóként csúfította a látképet. A kép 2012-ben készült
Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap

- A kanizsaiak még biztosan emlékeznek a vasutat keresztező híd torzójára, amely éveken keresztül csúfította a Csónakázó-tó látképét – emlékeztetett Bene Csaba, hozzátéve: a megoldást Cseresnyés Péter országgyűlési képviselő, akkori polgármester munkája és az Orbán-kormány határozata jelentette. A kormányhatározat rendelkezett arról, hogy a megépítendő útszakasz eredeti támogatási összegét (bruttó 2,456 milliárd forint) a kormány 4,4 milliárd forintra növeli. A korábbi érvénytelen pályázatok után 2014-ben a Közgép Zrt. nyert és 2015-ben át is adták a 3,3 kilométeres szakaszt.

- A fenti tények tükrében barokkos túlzás azt állítani, hogy a 61-es elkerülő út kormányokon átívelő közös siker lenne, sokkal inkább arról van szó, hogy az Orbán-kormány – tudva azt, hogy a beruházás fontos Nagykanizsa számára – pluszforrást biztosított a munkálatok befejezéséhez – szögezte le Bene Csaba.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában