Nem mindennapi futam

2018.07.02. 10:00

Ügyességi feladatok Zalacsében egy 120-as Skodával

A járművek számában és típusában is az idei volt a legsikeresebb rendezvény a keleti blokkban gyártott autók és motorok hagyományos találkozóján.

Gyuricza Ferenc

Rózsás Károly a rámpán is magabiztosan hajtott át a 36 éves Skodával Fotó: Gyuricza Ferenc

A negyedszer megtartott bemutatón szinte minden autó és motorkerékpár látható volt, amit az egykori szocialista országokban készítettek.

– Sok kellemes meglepetéssel szolgált az idei rendezvény, olyan autókat hoztak a találkozóra, amilyenek korábban még sosem voltak itt – mondta Erdei Csaba polgármester. – A minap felhívott egy úr, hogy lenne két Zaporozsece. Mondtuk: akár el is megyünk értük.

Valóban ritkaságszámba mentek a Zaporozsecek, a többséget Ladák, Trabantok, Skodák, Wartburgok jelentették, amelyek népautóknak számítottak a szocialista korban.

Rózsás Károly a rámpán is magabiztosan hajtott át a 36 éves Skodával
Fotó: Gyuricza Ferenc

A motoroknál a Simsonok és a Csepelek jelentették a derékhadat. A járműveket díjazták is, a motorok szépségversenyét a bagodi Varga Gyula Simsonja nyerte, a legrégebbi kétkerekű egy 1954-es Csepel volt – tulajdonosa az őriszentpéteri Iván Sándor –, a legeredetibb állapotúnak a zalaegerszegi Bucsis Tibor Csepeljét találták. Az autóknál csak zalaegerszegi győzelem született, a legrégebbi járművel, egy 1960-as Skoda Feliciá­val Bubits László érkezett, a legeredetibb állapotban Szummer Zsolt Moszkvicsa volt, a legszebbnek Somogyi Jenő Volgáját ítélték.

A találkozón ügyességi versenyt is tartottak, egy 36 éves Skoda 120 típusú autót kellett a rutinpályán vezetni. Az önindító nem működött, az autót minden csapatnak be kellett tolnia, a kilátás pedig a téli, fagyos napokat idézte, az első szélvédő nagy részét letakarták. A versenyt a helyi Rózsás Károly nyerte.

– Korábban is vezettem már ilyen Skodát, bár 120-asom sosem volt – mondta a győztes sofőr. – Könnyen lehetett irányítani, hiszen a motor hátul van, így elől nincs nagy súly. A versenyen nem is a manőverezés volt a nehéz, hanem a traktorkerék átrakása az egyik báláról a másikra.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában