2018.07.02. 10:00
Ügyességi feladatok Zalacsében egy 120-as Skodával
A járművek számában és típusában is az idei volt a legsikeresebb rendezvény a keleti blokkban gyártott autók és motorok hagyományos találkozóján.
Rózsás Károly a rámpán is magabiztosan hajtott át a 36 éves Skodával Fotó: Gyuricza Ferenc
A negyedszer megtartott bemutatón szinte minden autó és motorkerékpár látható volt, amit az egykori szocialista országokban készítettek.
– Sok kellemes meglepetéssel szolgált az idei rendezvény, olyan autókat hoztak a találkozóra, amilyenek korábban még sosem voltak itt – mondta Erdei Csaba polgármester. – A minap felhívott egy úr, hogy lenne két Zaporozsece. Mondtuk: akár el is megyünk értük.
Valóban ritkaságszámba mentek a Zaporozsecek, a többséget Ladák, Trabantok, Skodák, Wartburgok jelentették, amelyek népautóknak számítottak a szocialista korban.
A motoroknál a Simsonok és a Csepelek jelentették a derékhadat. A járműveket díjazták is, a motorok szépségversenyét a bagodi Varga Gyula Simsonja nyerte, a legrégebbi kétkerekű egy 1954-es Csepel volt – tulajdonosa az őriszentpéteri Iván Sándor –, a legeredetibb állapotúnak a zalaegerszegi Bucsis Tibor Csepeljét találták. Az autóknál csak zalaegerszegi győzelem született, a legrégebbi járművel, egy 1960-as Skoda Feliciával Bubits László érkezett, a legeredetibb állapotban Szummer Zsolt Moszkvicsa volt, a legszebbnek Somogyi Jenő Volgáját ítélték.
A találkozón ügyességi versenyt is tartottak, egy 36 éves Skoda 120 típusú autót kellett a rutinpályán vezetni. Az önindító nem működött, az autót minden csapatnak be kellett tolnia, a kilátás pedig a téli, fagyos napokat idézte, az első szélvédő nagy részét letakarták. A versenyt a helyi Rózsás Károly nyerte.
– Korábban is vezettem már ilyen Skodát, bár 120-asom sosem volt – mondta a győztes sofőr. – Könnyen lehetett irányítani, hiszen a motor hátul van, így elől nincs nagy súly. A versenyen nem is a manőverezés volt a nehéz, hanem a traktorkerék átrakása az egyik báláról a másikra.