Változás

2018.10.11. 07:00

Panasznap helyett ügyfélsegítőhöz fordulhatnak a polgárok a bíróságon

Ettől a hónaptól kezdve a korábbi panasznap helyett ügyfélsegítőhöz fordulhatnak a bíróságokon a polgárok.

AG

A törvényszék tájékoztatása szerint alapvető változást hozott e téren az új polgári perrendtartás. A bíróság nyilvános ügyfélfogadási napja, más néven az ügyfélsegítő feladata, hogy az olyan személy, akinek nincs ügyvédje, jogi képviselője bármely bíróságon jegyzőkönyvbe mondhassa keresetét vagy egyéb kérelmét. Itt tehát csak olyan kérelmek kerülhetnek szóba, amelyek a bíróságok hatáskörébe tartoznak. Az ügyfélsegítő bírósági alkalmazott feladata a szóbeli kérelmek írásba foglalása, az eljárási szabályoknak megfelelő formába öntése. Az ügyintéző segítséget ad a nyomtatványok kitöltésében, illetőleg tájékoztat bírósági eljárási kérdésekben is.

A szolgáltatás nem jelent egyet a jogi tanácsadással, pertaktikai tippekkel, jogi állásfoglalással vagy jogszabály-értelmezéssel. Előzetes véleményt vagy tanácsot nem adnak a perekkel vagy vitás jogviszonyokkal kapcsolatban, hiszen a jogviták eldöntése a perbíróság feladata.

Az ügyfélsegítő szolgáltatás igénybevételére Zalaegerszegen minden szerdán, Nagykanizsán, Keszthelyen és Lentiben pedig péntekenként van lehetőség 9 és 14.30 óra között. A gyorsabb ügyintézés érdekében a szolgáltatási napokra telefonon, valamint elektronikus úton (a Zalaegerszegi Törvényszék honlapján) is foglalható időpont.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában