Hírek

2011.09.22. 08:10

Saját költségén újította fel a balatoni kerékpárutat a vonyarcvashegyi és a szigligeti önkormányzat

Saját költségén végezte el a vonyarcvashegyi önkormányzat a burkolatjavítási munkálatokat a Balatont körülvevő kerékpárút települést érintő két kilométeres szakaszán. A szigligeti önkormányzat az elmúlt két évben három balesetveszélyessé vált fahidat újított fel, amelyek a település négy kilométer hosszú bringaútján találhatóak.

MTI

A balatoni kerékpárút vonyarcvashegyi részén a fák gyökere helyenként már járhatatlanná tette az utat, ezért döntöttek a "kátyúzás" mellett - mondta Péter Károly polgármester az MTI-nek. Hozzátette: a bringaút teljes felújítása - amely 5 centiméter vastagságú aszfaltból és egy úgynevezett kopórétegből állna - a balatoni települést érintő szakaszon több mint négymillió forintba kerülne, és erre az önkormányzatnak jelenleg nincs pénze. 

A polgármester elmondta: a Balatoni Fejlesztési Tanács (BFT) ülésein többször jelezték, hogy pályázati lehetőséget vagy támogatást szeretnének a balatoni kerékpárút településeket érintő szakaszainak felújításához. Véleménye szerint a tóparti települések összefogásával könnyebben és olcsóbban lehetne megvalósítani a közel kétszázhúsz kilométer hosszú bringakörút burkolatának felújítását, amelyen az út egyenetlenségei nehezítik a tekerést.
   
Balassa Balázs, Szigliget polgármestere elmondta: a kerékpárúton már három, konstrukciós hibák miatt balesetveszélyessé vált hidat újítottak fel önerőből. Az összesen hatvan négyzetméternyi hídfelület kijavítása milliós költséget jelentett, de a napi több száz kerékpáros számára állandó veszély forrása volt az építmények állapota - tette hozzá.
   
Közlése szerint a balatoni bringaút és környéke Szigligetet érintő négy kilométeres szakaszának gondozása, karbantartása - amely húszezer négyzetméternyi terület nyírását, kaszálását jelenti - jelentős terhet ró a költségvetésükre. Véleménye szerint az aszfaltburkolatban jelentkező hibák javítása miatti költségek önkormányzati finanszírozása kilátástalan.
   
Szigligeten a legnagyobb problémát a fák gyökérzete miatt keletkező felgyűrődések kijavítása jelenti. "Félő, hogy forrás hiányában elmaradnak a most még térségi szinten kezelhető költséget jelentő útkarbantartások, és az aszfalt minősége tovább romlik" - fogalmazott. Hozzátette: nem csak az önkormányzatok érdeke, hogy a Balatonnál a már most is jelentős kerékpáros turizmus növekedjen, és ehhez elengedhetetlen a jó és biztonságos úthálózat.
   
A Balatoni Hajózási Zrt. adatai szerint tovább folytatódott a balatoni bringaturizmus négy-öt éve tartó fellendülése; kompon az idei nyári szezonban 36,3 ezer kerékpárt szállítottak, ami 18,3 százalékkal múlta felül a tavalyi adatokat.
   
A Balatoni Szövetség (BSZ) legutóbbi, augusztusi ülésén elhangzott: kiemelt programmá válhat a balatoni biciklikörút fejlesztése, ha a  balatoniak megfelelő fejlesztési programjavaslatot állítanak össze a tó körüli kerékpárútra vonatkozóan. Ruzsics Ferenc, a tóparti önkormányzatokat tömörítő BSZ elnöke arról beszélt, hogy 60-100 kilométernyi szakasz vár felújításra a biciklikörútból, amely az előzetes becslések szerint mintegy 3 milliárd forintba kerül.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!