Méltánytalan megoldás?

2018.11.24. 07:00

Olvasónk panasszal fordult hozzánk a zalaegerszegi parkolóház kapcsán

A megyeszékhelyen a Csipke Parkolóházban hagyta autóját az egyik reggel, fél nyolc után nem sokkal olvasónk.

Arany Gábor

Élénkül a használtautó-piac, negyedévről negyedévre újabb csúcsokat dönt Illusztráció: Shutterstock

A díjat mobiltelefonjával kívánta fizetni, el is küldte a parkolójegyet kiadó automatán látható számra az sms-t, majd távozott. Délelőtt 10 órakor visszatérve pótdíjfizetésről szóló értesítés várta az autóján. Mint kiderült, a parkolást a kedvezményes éjszakai tarifával kezdte meg, ami nyolc óráig tart, onnantól pedig a nappali díjszabás lép életbe. A mobiltelefonnal fizetett parkolásnál a tarifaváltást a mobilos rendszer nem veszi figyelembe, ezért olyankor újra kell indítani a parkolódíj fizetését újabb sms elküldésével. Ez pedig az úgynevezett kényelmi díj, azaz 100 forint ismételt megfizetését is maga után vonja. Nemcsak ez utóbbit tartja méltánytalannak olvasónk.

Olvasónk véleménye szerint a parkolással kapcsolatos tájékoztatás sem volt egyértelmű. Az is érthetetlen számára, hogy a tarifaváltást nem követi a mobildíjfizetés rendszere. Azt olvasónk elismerte, hogy a díjfizetés kezdetén kapott visszaigazoló sms-t, ami arról tájékoztatta, hogy a parkolás várható befejezés 8 óra. Ráadásul 8 órakor újabb sms-t kapott arról, hogy a parkolás leállt, de nem figyelmeztették, hogy indítsa újra. Mint mondta, nem olvasta végig az üzeneteket, a másodikat meg sem nézte, ezért érte meglepetésként a közel négyezer forintos pótdíjról szóló értesítés. Véleménye szerint nem egyértelmű: a tájékoztatás, ezért méltánytalan a pótdíjazás.

Nos, a megyeszékhely parkolási rendszeréről szóló internetes felületen többször is felhívják a figyelmet arra, hogy a tarifahatár átlépésekor újra kell indítani a parkolást. A parkolóházban járva azt láttuk, hogy az automatán, illetve közvetlen közelében kiragasztott papíron közlik, hogy a tarifahatár átlépésekor újra kell indítani a mobilos parkolást.

A Városgazdálkodási Kft. parkolóágazatának vezetőjétől, Koválcsik Miklóstól kértünk tájékoztatást a panasszal kapcsolatban. Mint elmondta, mobiltelefonos díjfizetési szolgáltatást a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. nyújtja. Ennek működésére nincs ráhatásuk, ők pusztán a szolgáltatás kiszámlázásához szükséges alapadatokat biztosítják. A mobiltelefonnal fizetett szolgáltatásokról pedig tájékoztatást kapnak, s ez alapján tudják ellenőrizni, hogy melyik gépkocsi után rótták le a díjat. Koválcsik Miklós azt is elmondta, a készpénzzel fizetett parkolásnál az automata figyelembe veszi a tarifaváltást, így ilyenkor természetesen nem kell újabb jegyet venni.

Érdeklődtünk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nél is, hogy van-e technikai akadálya annak, hogy rendszerük figyelembe vegye a tarifaváltást és újabb sms küldése, valamint a kényelmi díj ismételt megfizetése nélkül számlázza ki a díjat. Válaszukban közölték, a Csipke Parkolóház fizetési megoldása olyan, a közterületen nem érvényes metodikát követ amely egyedi. Társaságunk a mobilfizetési rendszerbe történő csatlakozáskor tájékoztatta a megrendelőt a problémáról, de a szolgáltatást a jelenlegi formában fogadta el. „Folyamatosan vizsgáljuk a Csipke Parkolóházhoz hasonló egyedi igényeket és igyekszünk mihamarabb orvosolni a fennálló problémákat” – közölte a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálata.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában