2021.06.30. 17:30
Szakmanépszerűsítő kampányba kezdett a turisztikai ügynökség
Kisfilmekkel, imázsvideóval, új weboldallal elindította szakmanépszerűsítő kampányát a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Mint közölték, kiemelt cél az ágazat presztízsének növelése, valamint az, hogy a pályaválasztás vagy átképzés előtt álló fiatalok a turizmust és vendéglátást válasszák.
Könnyid László: Fontos a turisztikai karrier népszerűsítése a pályaválasztók és a fiatalok körében
Fotó: MTÜ
A kisfilmek hét szakmát mutatnak be, kiderül belőlük, milyen a barista, a cukrász, a felszolgáló, a séf, a recepciós, a sommelier és a concierge élete. A hitelességet szolgálja, hogy neves szakemberek mesélnek munkájukról.
Az MTÜ hangsúlyozta, a filmek informatívak, tippeket adnak arra, hogyan válhat valaki sikeressé és léphet előre az adott szakmában. A kampány része az az imázsvideó is, amely azokat az értékeket villantja fel, amelyekért érdemes ebben az iparágban dolgozni. A pályaválasztást segíti a karrieraturizmusban.hu weboldal is, amely friss szakmai tartalommal ad segítséget és hasznos információkat az érdeklődőknek. A honlapról egyebek mellett letölthető egy kiadvány, amely bemutatja a lehetséges karrierutakat a turizmus és vendéglátás területén, útmutatóul szolgálva a választáshoz.
A koronavírus-járvány komoly hatást gyakorolt az ágazatra. A kampány egyszerre segíti a munkavállalók bizalmának visszaépítését, emellett mankót kínál a továbbtanulás előtt álló diákok, illetve a felnőtt munkavállalók számára is, fogalmazott az MTÜ.
Az ágazat járvány utáni visszaépüléséhez fontos, hogy legyen elegendő számú munkaerő, hiszen az elmúlt időszakban sokan más iparágakban találták meg a boldogulásukat, fogalmazott lapunk kérdésére Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese. Szerinte rövid távon a turisztikai vállalkozások részéről a bizalom visszaépítése az elsődleges feladat, az, hogy azokat, akik időközben máshol keresték a boldogulásukat, visszacsábítsák az ágazatba. Ez a folyamat béremelést is eredményezhet.
– Ugyanilyen fontos a turisztikai karrier népszerűsítése a pályaválasztók és a fiatalok körében – tette hozzá Könnyid László. – Ők az elmúlt másfél évben azt látták, nem biztos, nem vonzó pálya a vendéglátás, hiszen a szolgáltatók nagyrészt zárva voltak, így természetes, hogy 17-18 évesen másban kezdtek gondolkodni. A kampányban bemutatjuk: ez egy olyan ágazat, amelyben a munkát hivatásként lehet megélni, s e közben rengeteg rendkívül hálás emberrel kerülhetünk kapcsolatba. A szakma szépségeit és vonzerejét szeretnénk láttatni a fiatalokkal, mert egy ilyen válsághelyzet után az is lényeges, hogy a jövő generációja ne veszítse el az érdeklődését a pálya iránt.