Zalaegerszeg

2010.09.03. 05:29

Másként tanulnak: előtérbe került a tapasztalat

Alsónemesapáti, Egervár - A napokban több településen is lezajlottak az iskolai, óvodai kompetencia alapú oktatás bevezetését célzó bő egyéves programokat lezáró konferenciák.

Szabó Judit

Egerváron a napokban tartották a kompetencia alapú oktatás zárórendezvényét. Az Egervári László Általános Iskola 54 millió forintot kapott a TÁMOP keretéből a programra. A fejlesztés az egervári iskolát és a hozzá tartozó óvodát, valamint a tagintézményként működő zalaszentiváni iskolát és óvodát érintette.

Ujhelyiné Major Andrea matematika-testnevelés szakos pedagógus elmondta: módszertani változás ment végbe az oktatásban. A gyerekek másként tanulnak mint eddig: tapasztalat útján szereznek ismereteket, egymást segítve, csoportfoglalkozáson sajátítják el a problémafelismerés és -megoldás készségét. A szemléletváltásra képzésekkel készültek fel; az egervári iskola 16 pedagógusa 53 tanúsítványt szerzett az elmúlt egy évben.


Kenessey Tibor igazgatótól megtudtuk, minden intézményegységnek vásároltak laptopokat, 6,3 millió forintot fordítottak eszközökre, köztük óvodai fejlesztő játékokra, iskolai, interaktív táblákra. Az új módszert az iskolák 1. és 5. osztályában kezdték alkalmazni, és felmenő rendszerben terjesztik ki a többi évfolyamra.

A gyermekek képességeit, készségeit fejlesztő kompetencia alapú oktatásba bekapcsolódott az alsónemesapáti Csertán Sándor általános iskola és óvoda is, záró konferenciája e héten zajlott le. A tavaly júliusban indult munka során a kompetencia alapú oktatás módszertanának, eszközeinek elterjesztése, a pedagógusok képzése, valamint a tanulók képességeinek egyéni fejlesztése volt a cél, tudtuk meg Fehér Attila projektvezetőtől. A nap mint nap 87 tanulót fogadó alsónemesapáti iskolában matematika, szövegértés és -alkotás, valamint a szociális és életvitel ismereteit vonták be az oktatásba, mint kompetencia területet. Ennek során a gyerekek lexikális tudása helyett a képességeik fejlesztésére helyezték a hangsúlyt. A módszer több önálló tevékenységet, aktív csoportos munkát vár el tőlük, a tanár csak koordináló szerepbe kerül.

A programban átalakult az intézmény dokumentációs rendszere, 9 pedagógusuk egyenként több mint 120 órás módszertani továbbképzésen vett részt. A TÁMOP az iskolát 15, az óvodát 7 millió forinttal támogatta.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!