2010.08.18. 09:26
Balesetveszélyes gumikkal küldték szolgálatba az M1-esen elhunyt rendőrmotorost
A hétfőn meghalt tatai rendőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre; a következő utasításban Tatabányára vezényelték, azonban a felhőszakadásban a járművel megcsúszott és a helyszínen életét vesztette - írta szerdai számában a 24 Óra.
24 Óra: kopott gumikkal küldték szolgálatba a rendőrmotorost, aki később Tatánál meghalt
A lap névtelen, de megbízhatónak nevezett forrásaira támaszkodva állítja, hogy a 33 éves főtörzsőrmestert közvetlen felettese rádión Budapestre küldte. A járőr közölte, hogy járműve alkalmatlan az út megtételére, ekkor azt utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, onnan pedig autóval utazzanak a fővárosba. Járőrtársával az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a 63. kilométernél a hirtelen kitörő viharban halálos balesetet szenvedett.
A férfit mindenórás várandós felesége és egyéves kisfia várta haza. A baleset körülményeit a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság vizsgálja. A helyszíni vizsgálatról készített jegyzőkönyvet a család kérésére nem adták ki kedden - írta a 24 Óra.
Az FRSZ vizsgálatot kezdeményez az M1-esen meghalt rendőrmotoros ügyében
A Független Rendőr Szakszervezet (FRSZ) minden körülményre kiterjedő tényfeltáró vizsgálatot kezdeményez az M1-es autópályán hétfőn meghalt rendőr ügyében, mivel információik szerint a szolgálati motorkerékpár műszaki állapota is közrejátszhatott a halálos közúti balesetben.
Pongó Géza, az FRSZ főtitkára az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta: a szolgálati motorkerékpár nem sokkal a baleset előtt szervizben volt, azt követően a rendőr kifogásolta a gumiabroncsok állapotát. Írásban is jelezték elöljáróknak, hogy a gumiabroncsok balesetveszélyesek, s kérték azok cseréjét, de ez nem történt meg.
Az FRSZ úgy tudja, hogy a várhatóan rossz időjárási körülmények és a gumiabroncsok kifogásolható állapota miatt a baleset napján fel is vetődött, hogy mellőzik a motoros szolgálatot, végül azonban más döntés született.
"Mindezen körülményekre figyelemmel az FRSZ azt kéri az ORFK vezetőjétől, hogy független szakértők bevonásával indítson tényfeltáró vizsgálatot a baleset okainak tisztázása és az esetleges parancsnoki felelősség megállapítása érdekében" - áll a közleményben.
Emellett azt kérik a rendőri vezetéstől: haladéktalanul rendeljenek el műszaki felülvizsgálatot valamennyi rendőrmotorra, s munkavédelmi szemlét a motoros járőrök munkavédelmi eszközeinek ellenőrzésére.
A rendőrmotoros hétfő délelőtt szenvedett halálos balesetet az M1-es autópályán Tatabányánál. Balaskó László, a tatabányai mentők mentésvezetője az eset után közölte: a rendőr a motorkerékpárral - eddigi tisztázatlan körülmények között - megcsúszott az úttesten, feltehetően a kezdődő felhőszakadás miatt. A kiérkező mentők már nem tudtak rajta segíteni, a férfi a helyszínen meghalt.
Szerdai számában a 24 Óra névtelen, de megbízhatónak nevezett forrásaira hivatkozva azt írta: a tatai rendőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, onnan autóval utazzanak a fővárosba. Járőrtársával az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a hirtelen kitörő viharban halálos balesetet szenvedett. A helyszíni vizsgálatról készített jegyzőkönyvet a család kérésére nem adták ki kedden - közölte a lap.
A baleset körülményeit a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság vizsgálja.