Lóerő

2011.06.24. 06:45

Tuning után kétszázzal: egyedi tervezésű Yamaha

Eredeti Ferrari piros színű tankja, egyedi tervezésű váza és üvegesen visító hangja miatt az egész város felbolydul, ha a Yamaha RD 250-es kigördül a nagykanizsai Lukácsi András garázsából. Bár a motorbicikli 1981-es évjárat, építője gondolt egyet, és az 1950-es évek sportváltozatában építette újjá.

Benedek Bálint


A 23 éves fiatalember két éve szerepelt lapunk hasábjain, akkor az 1963-as Simson SR 2-es felújított kétkerekűjét a családi ház vitrinjében állította ki a tulajdonos.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem megkülönböztetett helyre került - mondta akkor András, s hozzátette: egy pillanatra sem pihen, mert Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját tervezésű veterán versenymotort készít.

Ezennel jelentjük a motor elkészült! Félreértés ne essék a Pécsi Tudományegyetem gépészmérnök szakán tanuló fiú nem a lassúsága miatt nem készült el eddig a géppel. András rendkívül körültekintő is, hisz elmondása szerint nem szeretett volna drága replikát készíteni, inkább egyedi amolyan Lukácsi-stílusban szerette volna viszontlátni kedvencét.


- Mivel időközben abbahagytam a motocrossozást, az abból megmaradt pénzemet ebbe fektettem be - mondta. - Vásároltam egy lepusztult Yamaha RD 250-es motorkerékpárt. Olyannyira nem volt egyben, hogy a hengereket is rozsdásan kosárban adták hozzá. Még én sem gondoltam, hogy ebből majd valamikor használható motor lesz.

Csak később tudatosult benne, nem választott túl jól, hiszen a váz sehogy sem akart engedelmeskedni, ám egy hirtelen ötlettől vezérelve szétvágta a testet .

- A feldarabolás meghozta a nagy áttörést, hisz végre elhittem, csodálatos békebeli versenymotort varázsolhatok.


A mostani farokidom a második verzió, sőt a sárvédőből is több készült mire a tökéletes kerülhetett fel rá. Az aprólékos munkában élen járó egyetemista nem kötött kompromisszumot, csak a lábtartóból négyet alkotott, hogy az 1950-es évek stílusirányzatához jól illeszkedjen.

- A Yamaha alkatrészein túl több egyedileg gyártott elem került még a gépre - tette hozzá Lukácsi András. - Nagyon büszke vagyok, hogy sikerült egy nagyméretű - megfizethető - Pannónia fékbobot beszerelnem, mely még vadabb megjelenést kölcsönöz a motornak.

A fiatalember egyébként elégedett a piros-fehér színű remekművel, már csak egy fejidom hiányzik róla, de azt is hamarosan beszerzi. Az összerakás költségeit nem számolta, így az értékét sem tudta pontosan meghatározni, bár elmondta: általában addig érdekli egy motor, amíg el nem készül vele.



TUNING UTÁN KÉTSZÁZZAL
A motorblokk eredetileg jó állapotban volt, s a gyári adatok szerint 190 kilométeres sebesség elérésére képes, de András kicsit tuningolt rajta, így már az óránkénti 200- as tempót is elérheti. A különlegesen süvöltő üveghangot pedig annak köszönheti, hogy építője ezúttal nem szerelt rá hangtompítót, ugyanis az 1950-es évek viadalain ez sem volt divat. András elárulta az új ötletekből nincs hiány, hiszen jelenleg egy Simson S51-es típusú motor készül a kezei között.



Kapcsolódó cikkünk: 
Dísztárgy vagy járgány? A nappaliban, egy vitrinben parkol a Simson! (fotókkal)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!