Lóerő

2009.10.30. 03:28

Sportosság plusz dizájn az egyedi autó titka

Akik szeretik az egyedi megjelenésű autókat, nemcsak a külső esztétikai tuningra, de a belsőépítészetre, az utastér átalakítására is hangsúlyt helyeznek.

Zalai Hírlap

- Sokan a sportkormánnyal kezdik az átalakítást, ám tudni kell, hogy közúti forgalomban csak a műbizonylattal rendelkező, legalább 32 centiméter átmérőjű kormányokat lehet használni, a többi zárt pályás versenyekre való. A sportkormány előnye, hogy nagyobb hely jut a vezető lábainak, az autó pedig gyorsabban reagál a kézmozdulatokra. Sportülésekből szintén a bevizsgált, európai szabványoknak megfelelő termékek használhatók legálisan az utakon. A jobb oldaltartás, a comb, derék, mellkas és váll megtámasztása és persze az esztétikum miatt választják ezeket az autósok. Általában párban cserélik őket, legtöbbször új biztonsági öveket is kérnek. Érdemes a kárpitot úgy kiválasztani, hogy megfeleljen a későbbi igénybevételnek: az offroadosok például a pvc-bevonatokat favorizálják, mivel ezek könnyen tisztíthatók. A sportülések persze nem a kényelmükről híresek, hosszabb távú utazásokra más típusokat ajánlanék - mondja Sifter József.

- Sokan a sportkormánnyal kezdik az átalakítást, ám tudni kell, hogy közúti forgalomban csak a műbizonylattal rendelkező, legalább 32 centiméter átmérőjű kormányokat lehet használni, a többi zárt pályás versenyekre való. A sportkormány előnye, hogy nagyobb hely jut a vezető lábainak, az autó pedig gyorsabban reagál a kézmozdulatokra. Sportülésekből szintén a bevizsgált, európai szabványoknak megfelelő termékek használhatók legálisan az utakon. A jobb oldaltartás, a comb, derék, mellkas és váll megtámasztása és persze az esztétikum miatt választják ezeket az autósok. Általában párban cserélik őket, legtöbbször új biztonsági öveket is kérnek. Érdemes a kárpitot úgy kiválasztani, hogy megfeleljen a későbbi igénybevételnek: az offroadosok például a pvc-bevonatokat favorizálják, mivel ezek könnyen tisztíthatók. A sportülések persze nem a kényelmükről híresek, hosszabb távú utazásokra más típusokat ajánlanék - mondja Sifter József.

Népszerű tuningkellékek a kiegészítő mérőórák, amiket többnyire a műszerfalra vagy az A-oszlopra szerelnek fel. Amellett, hogy feldobják az autó belső terét, praktikusak is: igény szerint a víz, az olaj vagy a kipufogógáz hőmérsékletét, az olaj -és turbónyomást, illetve a benzin-levegő keveréket is tudják mérni. A szintén keresett plazmaszámlapok a műszerfalvilágítás gyári színét változtatják meg, és fényerejük is állítható. Egyszerű, de dekoratív elem az alupedál (a csúszásgátlóval felszereltek a biztonságosak), a műszerfal óráit körülölelő krómgyűrű és a váltógomb is. Ez utóbbiból általában azokat keresik, amik nem csupán fém felületűek (ezek ugyanis nyáron melegek, télen hidegek), hanem az érintési pontokon bevonattal rendelkeznek.

- Jóval nagyobb beavatkozás a kárpitozás. Ezt elsősorban nem tuningcéllal kérik a tulajdonosok, hanem azért, mert az eredeti huzat elvásott. Az üléseket, az ajtót és extrém esetben a műszerfalat kárpitoztatják. Népszerű technikaa flokkolás (bársonyfelületet húznak a műanyagra) és karbonfóliát is sokan kérnek a középkonzolra. Az eredeti szénszálas karbonszövet már magasabb árkategóriát képvisel, akárcsak a műszerfal bőrözése, ami szériában kizárólag a nagyon drága autók privilégiuma. A kormánykerék bőrözése viszont egyre elterjedtebb, ezzel ugyanis biztosabb és kellemesebb a fogás.

- Jóval nagyobb beavatkozás a kárpitozás. Ezt elsősorban nem tuningcéllal kérik a tulajdonosok, hanem azért, mert az eredeti huzat elvásott. Az üléseket, az ajtót és extrém esetben a műszerfalat kárpitoztatják. Népszerű technikaa flokkolás (bársonyfelületet húznak a műanyagra) és karbonfóliát is sokan kérnek a középkonzolra. Az eredeti szénszálas karbonszövet már magasabb árkategóriát képvisel, akárcsak a műszerfal bőrözése, ami szériában kizárólag a nagyon drága autók privilégiuma. A kormánykerék bőrözése viszont egyre elterjedtebb, ezzel ugyanis biztosabb és kellemesebb a fogás.

- Jóval nagyobb beavatkozás a kárpitozás. Ezt elsősorban nem tuningcéllal kérik a tulajdonosok, hanem azért, mert az eredeti huzat elvásott. Az üléseket, az ajtót és extrém esetben a műszerfalat kárpitoztatják. Népszerű technikaa flokkolás (bársonyfelületet húznak a műanyagra) és karbonfóliát is sokan kérnek a középkonzolra. Az eredeti szénszálas karbonszövet már magasabb árkategóriát képvisel, akárcsak a műszerfal bőrözése, ami szériában kizárólag a nagyon drága autók privilégiuma. A kormánykerék bőrözése viszont egyre elterjedtebb, ezzel ugyanis biztosabb és kellemesebb a fogás.

- Jóval nagyobb beavatkozás a kárpitozás. Ezt elsősorban nem tuningcéllal kérik a tulajdonosok, hanem azért, mert az eredeti huzat elvásott. Az üléseket, az ajtót és extrém esetben a műszerfalat kárpitoztatják. Népszerű technikaa flokkolás (bársonyfelületet húznak a műanyagra) és karbonfóliát is sokan kérnek a középkonzolra. Az eredeti szénszálas karbonszövet már magasabb árkategóriát képvisel, akárcsak a műszerfal bőrözése, ami szériában kizárólag a nagyon drága autók privilégiuma. A kormánykerék bőrözése viszont egyre elterjedtebb, ezzel ugyanis biztosabb és kellemesebb a fogás.

- Jóval nagyobb beavatkozás a kárpitozás. Ezt elsősorban nem tuningcéllal kérik a tulajdonosok, hanem azért, mert az eredeti huzat elvásott. Az üléseket, az ajtót és extrém esetben a műszerfalat kárpitoztatják. Népszerű technikaa flokkolás (bársonyfelületet húznak a műanyagra) és karbonfóliát is sokan kérnek a középkonzolra. Az eredeti szénszálas karbonszövet már magasabb árkategóriát képvisel, akárcsak a műszerfal bőrözése, ami szériában kizárólag a nagyon drága autók privilégiuma. A kormánykerék bőrözése viszont egyre elterjedtebb, ezzel ugyanis biztosabb és kellemesebb a fogás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!