A fővárosi magániskola is érdeklődik

2018.06.07. 09:00

Budapesten is kíváncsiak a baki titokra

Olvasóink ismerik a baki Göcsej Kapuja Általános Iskolában folyó speciális pedagógiai programot, amely az erőszakmentes kommunikáció (emk) gyakorlatát használja.

Arany Horváth Zsuzsa

Garamvölgyi György igazgató és Pilz Fanni az erőszakmentes kommunikáció kabaláit mutatja: a sakál és a zsiráf nyelvet jelképezik a plüssfigurák Fotó: Arany Gábor/Zalai Hírlap

A zalai iskolában a pedagógusok többsége elsajátította a Rambala Éva tréner által vezetett kurzusokat, amelyek Marshall Rosenberg pszichológus módszerét követték. A programot a bakiak azóta hazai és határon túli magyar települések iskoláiban is tanítják, s hozzájuk is gyakorta látogatnak a zalai tanintézmények munkatársai. Azért, hogy a gyakorlatban lássák, miként tudnak a gyerekek egymás közt mediálni, iskolai és személyes konfliktusokat kezelni érzések, szükségletek pontos megfogalmazásával és harmadik fél bevonásával.

Garamvölgyi György igazgató és Pilz Fanni az erőszakmentes kommunikáció kabaláit mutatja: a sakál és a zsiráf nyelvet jelképezik a plüssfigurák Fotó: Arany Gábor/Zalai Hírlap

De az először fordult elő, hogy a hazai informatikai fejlődés zászlóshajójának számító, Budapesten óvodákat, iskolákat alapító Prezi tanára jöjjön el, hogy itt tanulhasson. (Halácsy Péter, a Prezi világcég alapítója 2015-ben először óvodát hozott létre, miután barátaival úgy látták: alapjaiban kellene újragondolni a magyar oktatást. A Budapest School már több lakásóvodát és 3 iskolát működtet, melyekben kis csoportokban, személyre szabottan próbálják fejleszteni a gyermekek kreativitását.)

Innen érkezett a múlt héten a 26 éves Pilz Fanni, aki pszichológusként végzett, s 6-7 éves gyerekeket tanít az ősszel nyílt Prezi-iskolában.

– Itt, Bakon is meggyőződhettem arról, mi kicsit burokban élünk, feladataink és gondjaink más természetűek, örömeink talán hasonlóak – mondta a fiatal pedagógus, aki 26-28 órát tart egy héten 12 fős csoportnak. A foglalkozások nem nagyon hasonlítanak a klasszikus tanórára. – Blokkokra bontjuk az ismeretanyagot, van magyar, matek, de főleg rengeteg mozgás, szabadidő. A gyerekek érdeklődéséhez, figyelméhez igazodunk, sok a mese, az alkotó tevékenység, amelyet a resztoratív kooperáció segítségével oldunk meg. Nincs frontális oktatás, de van érzelmi foglalkozás, önerősítő csoportkohézió, vezetett meditáció és pszichodráma terápiás módszer. Szöveges értékelést adunk, a gyerekek magántanulóként vizsgát tesznek, így ha váltanak a szülők, az iskolarendszerben folytathatják tanulmányaikat.

Pilz Fanni elmondta, a Bakon látottakat főleg az érzelmek megfogalmazásában, értelmezésében szeretné használni. Első lépésként már használják az úgynevezett érzelemkártyákat, amelyek támogatják a diákokat gondjaik megfogalmazásában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában