Hírek

2017.04.26. 18:05

Kérdések, amikre a rendszerváltás óta nem kaptunk választ

Zalaegerszeg - Miért oktatunk, mi a cél, hogyan kell ezt elérni és mennyit fordítunk erre? Ezekre a az alapvető kérdésekre nem kaptunk választ a rendszerváltás óta. Ezt dr. Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa fogalmazta meg Konfliktusok az iskolában című előadásban.

Arany Gábor

A zalaegerszegi diákönkormányzat felkérésére érkezett az ombudsman, hogy az Apáczai művelődési központban pedagógusok és oktatási szakemberek előtt beszéljen.

Baranyai Marcell, az egerszegi diákönkormányzat képviselője elmondta, ő kezdeményezte az ombudsman meghívását, miután februárban hallhatta előadni Székesfehérváron, az országos diákparlamenten.

Dr. Aáry-Tamás Lajos (balra) és Baranyai Marcell a Konfliktusok az iskolában című előadás előtti percekben
Fotó: Katona Tibor

- Megfogott, amikor azt mondta, a tankönyv csak eszköz, a tudás a lényeg. Beszélt a tanulói jogokról, az oktatásról órákon át, ezért gondoltam, hogy hasznos lenne meghallgatnunk - indokolta.

A város nevében Balaicz Zoltán polgármester is köszöntötte dr. Aáry-Tamás Lajost, aki ezt követően a magyar oktatás helyzetét taglalta közel másfél órán át.

- A művelődéshez való jog és a tankötelezettség összefügg, az oktatás olyan közszolgáltatás, amit igénybe kell venni - mondta. - Az oktatáshoz mindenkinek köze van, mert részese vagy az adójából fizetik, ezért joga is van beleszólni. Bár sokszor éri kritika az oktatást, a pedagógusok társadalmi megítélése 1990 óta nem romlott. a szakmák úgynevezett bizalmi rangsorában a tűzoltók után a második helyen állnak, az utolsó, 15. pozícióra a politikusok kerültek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!