Hírek

2013.01.07. 18:55

Sikeres mellékút-felújítások

Lenti - Közel 38 milliárd forint értékben indultak el az elmúlt esztendőben mellékút-felújítási projektek az országos közúthálózaton. Zalában két különálló szakaszra összesen közel hatszáz millió forintot fordítottak.

Gyuricza Ferenc

Többek között ez derült ki abból a közleményből, amelyet a Magyar Közút Zrt. szóvivője, Pécsi Norbert Sándor bocsátott a rendelkezésünkre. A zalai beruházásokra a Kerkafalvát és Nagyrákost összekötő 7417. számú út déli részén, mintegy 2,7 kilométer hosszúságban, illetve a Karmacsot Jánosházával összekötő úton, körülbelül két kilométer hosszan került sor. Előbbi bekerülési költsége valamivel több, mint 260 millió forintot tett ki, utóbbi közel 335 millió forintba került.
- Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok 2009-2013-as akciótervének keretein belül a Magyar Közút Zrt., mint kedvezményezett, 2012-ben csaknem 360 kilométernyi erősen leromlott állapotú útszakasz korszerűsítését indíthatta el, mintegy 38 milliárd forint értékben - mondta a szóvivő. - A munkaterület átadásra 59 útszakasz esetében került sor, ebből 53 helyen még tavaly befejeződtek a felújítási munkálatok. A programok 2013 tavaszán tovább folytatódnak.
Az egyik zalai beruházás a Kerkafalva és Szatta közötti út mintegy 2,7 kilométer hosszú szakaszán történt

Pécsi Norbert Sándor hozzátette: az egyes útszakaszoknál a teljes körű felújítások általánosan tartalmazzák a burkolat megerősítését és szélesítését, a kopóréteg cseréjét, belterületi szakaszokon a vízelvezető árkok és buszöblök kiépítését, rekonstrukcióját, külterületi szakaszokon az árok-padka rendezését, tartós útburkolatjelek festését és az átereszek rendbehozatalát is. Több projektnél újszerű technológiákat is alkalmaztak, illetve alkalmaznak a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezők, így a mart aszfalt újrafelhasználását, vagy kísérleti jelleggel gumibitumen használatát kopórétegek terítésekor.

A projektek megvalósulását követően nő a forgalombiztonság, javul a szolgáltatási színvonal, valamint az utazási időben is mérhető rövidülés keletkezik. A szóvivő szerint minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy a felújított útszakaszok hosszú távon is kiváló állapotban maradjanak, így a projektzárásokat követő 5 éven át a felújított útszakaszok mind a társaság, mind a beruházásokat koordináló regionális fejlesztési ügynökségek kiemelt figyelmét élvezik.




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!