Hírek

2010.07.29. 10:54

Elkerülő Nagykanizsának, nagyobb biztonság a 86-oson – De pontosan mennyiért?

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. csütörtöki közleményei között két zalai beruházásról is beszámolt: a Nagykanizsát elkerülő szakasz és a 86-os főút felújítási munkálatai a tervek szerint jövőre fejeződnek be.

zaol.hu

Nagykanizsa átmenő forgalmának csökkentését célozza a dél-zalai elkerülő, melyet előreláthatóan a jövő év harmadik negyedévében fejeznek be.

A 61-es főút új szakasza a Budapest - Murakeresztúr vasúti fővonalat keresztezve, azzal párhuzamosan továbbhaladva a 7-es főút csomópontjáig tart, s óránként 90 kilométeres sebességgel hajthatunk rajt.

A beruházás a 2x1 forgalmi sávos, 3,29 kilométer hosszú, a várost délkeletről elkerülő síkvidéki út mellett tartalmazza a 425 m hosszú 2x1 sávos bekötőutat Sánc irányában, valamint az ugyancsak 2x1 sávos bekötőutat 70 m hosszon a Kaposvári útra. Az elkerülő szakaszon két csomópontot alakítanak ki, közülük az egyik - közvilágítással ellátott - körforgalom lesz, a másik pedig járműosztályozós csomópont. A vasútvonal külön szintű keresztezésére 52,0 m nyílású vasúti felüljáró készül - áll a NIF Zrt. közleményében, ahol az is olvasható, hogy a pályázaton választották ki a kivitelező ENV 61” Konzorciumot. A konzorciumot az Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. vezeti, tagja a Nemzetközi Vegyépszer Zrt.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 3 630 243 139 forint.

A beruházást a tervek szerint 2011. harmadik negyedévében fejezik be.

Várhatóan a jövő évben - illetve annak végére - zárulnak a 86-os főút felújítási munkálatai is. A 86-os főutat a nulladik kilométertől és a 37,774 kilométerig korszerűsítik. A szakasz határai között 11,5 tonna tengelyterhelést is elbíró burkolatot építenek ki, emellett felújítanak hét hidat - közülük egynek kicserélik a felszerkezetét -, kialakítanak három új csomópontot, egy meglévőt pedig átépítenek és forgalomcsillapító szigeteket, valamint egy új autóbusz-fordulót is építenek.

Az útépítési munkálatok jelenleg a 75. és 86. sz. főutak körforgalmi csomópontjától északi irányban 6 km hosszon külterületi szakaszon folynak. Emellett Kozmadombja község átkelési szakaszán 2 km hosszon is dolgoznak, ahol teljesen átépítik a pályaszerkezetet – áll a közleményben.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) pályázaton választotta ki a kivitelező COLAS Konzorciumot, amelynek vezetője a Colas Út Zrt., tagja pedig a Colas Alterra Zrt.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 7 132 158 891 forint.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!