Hírek

2009.08.13. 05:31

Zalaegerszeg: nem csak az aquapark vonzásában

Zalaegerszeg - A legkedveltebb zalai nyaralóhely címért versengő kilenc település közül ezúttal Zalaegerszeget mutatjuk be. A város önkormányzata bő egy évtizede határozta el, hogy turisztikai fejlesztésekbe kezd.

Szabó Judit

A közgyűlés 1998-ban, a középtávú gazdasági program készítésekor döntött úgy, hogy bekapcsolódik a térség idegenforgalmi vérkeringésébe. A turizmus fellendítését megalapozó első beruházás a nyitott termálfürdő létrehozása volt, majd elkészült az aquapark, a fedett termálfürdő és a göcseji tájegység építészeti jegyeit hordozó, faházas kemping. A városvezetés nem mondott le arról sem, hogy a termálfürdő mellett konferenciaturizmus céljára is alkalmas szálloda épüljön, bár a beruházás a válság miatt késésben van, jelezte Tombi Lajos alpolgármester.

- Beérett a munkánk gyümölcse, hiszen míg régebben csak a környékről jöttek néhányan Zalaegerszegre kirándulni, és üzletemberek érkeztek, ma jelen van a turizmus a város életében. Az is tükrözi a kedvező tendenciát, hogy a Göcseji Falumúzeum látogatóinak száma megduplázódott az idegenforgalmi fejlesztések elindítása óta. Véleményem szerint széles körben elfogadott, hogy Zalaegerszeg része lett a Nyugat-dunántúli Régió idegenforgalmi kínálatának. A termálfürdőbe és az aquaparkba nemcsak magyarok, hanem külföldiek is jönnek, de érkeznek vendégek bevásárlási céllal is, míg tíz évvez ezelőtt az volt a jellemző, hogy mi mentünk Szombathelyre vagy Grazba. A jövőben , ha megépül a szálloda, talán a rekreációs és gyógyturizmus irányába is elmozdulhatunk - összegezte az alpolgármester.

A legtöbb turista a nyolcadik éve működő csúszdapark, az AquaCity miatt keresi fel Zalaegerszeget. Belgákkal, szlovákiai magyarokkal, németekkel és osztrákokkal is találkoztunk.

- Nagyon szép minden, jól érezzük magunkat. Már jártunk itt négy éve, s most ismét eljöttük néhány napra, mert nagyon tetszett a gyerekeknek az aquapark. Sajnos a város idegenforgalmi kínálatából csak ezt a fürdőt ismerjük, a kulturális és sportlehetőségekről keveset tudunk. Talán később jobban megismerjük Zalaegerszeget, de a gyerekek még kicsik, egyelőre fürödni jövünk. A belvárosban szálltunk meg egy panzióban, nagyon meg vagyunk elégedve a szállással és a konyhával, és kényelmesen, az interneten le tudtuk foglalni a helyet. Olcsóbb itt a nyaralás, mint nálunk, Ausztriában - mondta a Steiermarkból érkezett Gabi Ratfisch.- Tavaly és tavalyelőtt is eljöttünk az aquaparkba, a kilencéves kisfiam nagyon élvezte - említette a szlovákiai Somorján élő Takács Ilona. - Most csak négy napot töltünk itt egy magánpanzióban, ahol korábban is vendégeskedtünk. Bőséges reggelit kapunk, meg vagyunk elégedve. Tetszik a város is, csak az a baj, hogy tavaly nem találtunk sokáig nyitva tartó éttermet, úgy vettem észre, elég korán bezárnak a vendéglátóhelyek. Nekem hiányzik az éjszakai élet - mondta a fiatalasszony, aki az aquaparkon kívül más attrakciót nem tudott említeni Zalaegerszegről.

- Én körülnéztem az interneten, mielőtt eljöttünk, és olvastam, hogy van egy falumúzeum és egy tévétorony presszóval, oda el szeretnénk menni - mondta Ilona barátnője, Hodosi Beáta, aki először járt a zalai megyeszékhelyen. Nyaralásának első napján még nem gyűjtött annyi tapasztalatot, hogy vállalkozott volna a turisztikai szolgáltatások értékelésére, de az AquaCity jakuzzi medencéjében már megmártózott.

- Kitűnő a vize - szólt elismerően, hozzátéve, hogy a csúszdákat még nem próbálta ki, de nem is fogja, mert a kevésbé kalandos vízi élményeket szereti. Látva a szigetvári Csigeti Miklós lehorzsolt könyökét, van is némi kockázata a kalandnak.

- Nem a csúszdával volt a baj, inkább a csúszási technikámmal. Ettől függetlenül nagy élmény volt - vont mérleget.

- Három napra jöttünk Szigetvárról a családdal - vette át a szót a testvére, Csigeti Krisztián. - Zalaegerszegről kaptuk a legkedvezőbb ajánlatot, amikor szállást kerestünk, ezért választottuk ezt az úti célt. Először járunk itt, a városban még nem voltunk, az első utunk az aquaparkba vezetett. Kicsit húzósak az árak, de hoztunk magunkkal ételt és italt a hűtőtáskában, így tudjuk csökkenteni a kiadásokat.

A pécsi Kemény Andrea már megnézte a belvárost. Kissé szürkésnek találta, hiányolta a kiülős helyeket, az élettel teli teraszokat, az élményfürdőről azonban csak jót mondott.

- Pécsett nincs élményfürdő, legalább 50 kilométert kell utazni, hogy hasonlót találjunk - jegyezte meg.

- A benyomásaink jók, kedvesek és vendégszeretőek a zalaegerszegiek, az ellátással sincs probléma, a strand pedig tiszta. Nálunk, Szombathelyen nem ilyen színvonalasak a strandok - dicsérte a zalai város szolgáltatásait Katonáné Vadász Orsolya.A kérdőívek összegzése a pozitívumokat illetően visszatükrözte a szombathelyi családanya véleményét. A vendégek a település tisztaságával, a strand rendezettségével és a vendégszeretettel voltak leginkább megelégedve. A legkevesebb pontot a szórakozási és kulturális lehetőségekre adták, valamint a település kommunikációjára. A külföldiek ez utóbbit kifogásolták leginkább, egy német asszony azt tette szóvá, hogy nehezen találta meg az aquaparkot, s a város nevezetességeiről sem látott szembetűnő útbaigazító táblákat. Egy osztrák nő elmondta, jónak tartaná, ha az aquaparkban is lenne Tourinform-kirendeltség. Szállásügyben kértek volna segítséget, mert a kemping tele volt, s nem tudták, merre induljanak szobát keresni.

Összességében azonban Zalaegerszeg a maga 2900-at meghaladó pontjával jól állja a versenyt, annak ellenére, hogy az idegenforgalommal régóta foglalkozó, s nagyrészt abból élő településekkel kell megküzdenie.

Sorozatunkból már csak Zalakaros bemutatása van hátra, ezt követően kiderül, melyik település lesz a vendégek szavazatai alapján a legkedveltebb zalai nyaralóhely. Honlapunkon is lehet szavazni, az internetes voksolás győztese különdíjat kap. Kattintson ide és szavazzon Ön is!