Hírek

2007.10.10. 02:25

Kényelmetlen, de engedélyezett

Zalaegerszeg (haa) - A magas jegyárak mellett miért kell Budapesttől Egerszegig állni a Volán-buszon? - dióhéj- ban így foglalható össze egyik olvasónk felvetése.

Horváth A. Attila

Kérdéseivel és észrevételeivel megkerestük Busa Csabát, a Zala Volán személyközlekedési igazgatóját, aki elöljáróban elmondta: tény, hogy az álló utasok szállítását semmi nem tiltja, a távolsági közlekedésben mégis arra törekszenek, hogy ez minél kevesebbszer forduljon elő.

- Tudom, hogy az állva utazás fárasztó és nem igazán kulturált, a Zala Volán azonban sokat tesz a helyzet javítása érdekében: ezért vásároltunk nagyobb befogadóképességű buszokat és ezért közlekedtetünk rendszeresen rásegítő járatokat is. Itt jegyezném meg, hogy vasárnap este 5-6 járatunk is indul Budapestre, egy későbbi időpontban pedig további 2-3, azt azonban nagyon nehéz megbecsülni, hogy visszafelé mennyi buszra volna szükség, ezért a problémával ritkábban bár, de sajnos számolni kell. Az ok a következő: a jegyelővétel még egyáltalán nem terjedt el az utasok körében, így jellemzően a felszálláskor tudjuk csak felmérni, hogy hányan vennék igénybe a járatot. Ha megteltek az ülőhelyek, a sofőr jelzi, hogy már csak állva lehet utazni, s bár ez valóban kényelmetlen, akinek időre kell érkeznie, vagy máshogyan nem tud hazajutni, nyilván él e lehetőséggel - fogalmazott Busa Csaba.

A személyközlekedési igazgató hozzátette: ha egy járaton többször állnak az utasok, a lehetőségekhez képest rásegítő járatot küld a Zala Volán, az egyedi eseteket azonban nem tudják kizárni. A szállítható személyek számát az adott busz forgalmi engedélye rögzíti, a befogadóképesség azonban ülő- és állóhelyekre egyaránt vonatkozik. Az álló utasok szállításának biztonságát pedig a különböző kapaszkodók szolgálják, mondta végül.A jegyelővétel elterjedése oldaná meg a problémát

Ezek is érdekelhetik