A benzines a legnépszerűbb

2022.05.15. 13:00

A magyar autósok többsége 5 éven belül lecserélné a kocsiját

Új autó vásárlását tervezi minden harmadik magyar autós, tízből 7 megkérdezett ráadásul már 5 éven belül cserélné a gépkocsiját – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 járművezetővel készült hazai kutatásából. A felmérés szerint vannak általánosan fontos szempontok, mint amilyen az ár is, ugyanakkor nagy különbségek is mutatkoznak például abban, ki mennyit várna a kiválasztott járműre.

ZH

A következő autóvásárlást a hazai vevők többsége (55 százalék) saját forrásból fedezné

Forrás: Illusztráció / Shutterstock

A magyar autósok 70 százaléka 5 éven belül lecserélné a gépkocsiját. A legtöbben továbbra is benzines járművet választanának (36%) az EY reprezentatív kutatása szerint, ez az arány azonban az előző évhez képest 7 százalékponttal csökkent. Ugyancsak enyhül az érdeklődés a dízelautók iránt. 2020-ban a válaszadók 12 százaléka, tavaly már csak 8 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy legközelebb gázolajos kocsit venne. 

Ezzel párhuzamosan egyre többen nyitnak az alternatív hajtású autók felé. A megkérdezettek negyede hibrid (26%, 2020-ban 18%), minden tizedik válaszadó elektromos autót (9%, 2020-ban 6%) venne legközelebb. Az ár mellett meghatározó szempontnak számítanak a gyártó termékeivel kapcsolatos korábbi tapasztalatok, a biztonság és a gazdaságos üzemeltetés. A válaszadókat leginkább a korrekt szervizdíjak (52%) és a hűségprogramok (42%) motiválnák arra, hogy elkötelezettek maradjanak az adott márka iránt. 

A következő autóvásárlást a hazai vevők többsége (55%) saját forrásból fedezné. Aki nem, az elsősorban banki hitelt venne fel, vagy családhoz, illetve baráthoz fordulna kölcsönért. A 20–29 éves korosztály 32 százaléka akár egy évet is várna a kiválasztott új járműre, míg a 30–60 évesek kevesebb mint 20 százaléka lenne csak ilyen türelmes. Utóbbiak többsége inkább készleten lévő gépkocsit választana, vagy valamilyen kompenzációt kérne a hosszú várakozási időért cserébe. 

– A hatékony értékesítés érdekében a legfontosabb kérdés, hogy az autókereskedők mennyire ismerik jól vevőik igényeit – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. A szakember kiemelte: a mostani kutatás is rámutatott, döntő különbségek vannak egyes vásárlói csoportok preferenciái között. – Egy megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelésre alkalmas rendszer, valamint a folyamatok optimalizálása és az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése együtt segíthet az autókereskedőknek abban, hogy a széles skálán mozgó igényeket megfelelően ki tudják szolgálni. 

Használt autók esetén a válaszadók közel kétharmada (61%) a garantált futásteljesítményt nézi, ami összhangban van azzal, hogy elsősorban (43%) hivatalos autókereskedésből vásárolnának ilyen járművet. A kereskedőktől jellemzően széles választékot (45%), a régi gépkocsi beszámítását (40%) és a korábbi balesetek és javítások transzparens bemutatását (38%) várják el. 

A kutatásban 533 magyar autóst kérdeztek meg. A részvétel kritériuma volt a jogosítvány, az aktív autóhasználat, és a 20–60 év közötti életkor. A célcsoport sofőrjeire reprezentatív kutatás 2021 novemberében készült.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában