Koronavírus Zalában

2020.03.17. 07:00

Rendkívüli intézkedések a szolgáltatóknál

Személyesen csak szükség esetén és kizárólag időpontfoglalással, de inkább interneten intézzék ügyeiket– erre kéri a lakosságot a kormányhivatal, a NAV és több szolgáltató is.

ZH

Ezekben a hetekben otthonról, telefonon vagy interneten intézzük ügyeinket

Fotó: Shutterstock

Ahogyan beszámoltunk róla, a kormányablakokban és okmányirodákban is korlátozásokat vezet be a koronavírus- fertőzés terjedésének mérséklése érdekében a Zala Megyei Kormányhivatal. Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre. Ezzel a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése is mérsékelhető, írja közleményében a ZMKH. Az operatív törzs arra kéri a lakosságot, hogy lehetőség szerint időpontfoglalással menjenek ügyet intézni, enélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a kormányablakokat, amelyek tegnap megnyitották az új foglalható időpontokat.

Időpont ügyfélkapuval az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, ügyfélkapu nélkül a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon foglalható. A kormányablakokban, okmányirodákban és más ügyfélszolgálatokon korlátozhatják a bent tartózkodók maximális létszámát. S kérik az ügyfeleket, hogy az ügyféltereken kívül egymástól kellő távolságot tartva várják meg, amíg sorra kerülnek.

Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat.

A magyar állampolgárok 2020. március 12-ét követően lejáró, Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az iratok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják, külföldön azonban nem érvényesek. Azok, akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt igazolványaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban. A kormányhivatali szakemberek azt javasolják, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés, továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására úgynevezett e-papír szolgáltatás használatával. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információk a kormanyhivatal.hu oldalon, valamint az ingyenesen hívható 1818-as kormányzati ügyfélvonalon érhetők el.

Ezekben a hetekben otthonról, telefonon vagy interneten intézzük ügyeinket
Fotó: Shutterstock

A NAV is igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat. A hivatal ezért változtat ügyfélfogadási gyakorlatán, és a várakozókat ütemezetten fogadja. Ez azt jelenti, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van. Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért azt kérik, válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást.

Ügyfelei és munkatársai egészségének megóvása érdekében valamennyi ügyfélszolgálati irodájában ideiglenesen felfüggeszti a személyes ügyintézést az E.On, hozzájárulva a koronavírus magyarországi terjedésének megakadályozására tett kormányzati lépésekhez. Az ügyfelek tegnap óta a cég digitális platformjain, azaz online, telefonon vagy e-mailben intézhetik ügyeiket. A döntés visszavonásig érvényes, tájékoztatta szerkesztőségünket a szolgáltató.

Az E.On arra kéri ügyfeleit, hogy lépjenek be, illetve, ha még nem tették, regisztráljanak az online ügyfélszolgálaton (www.eon.hu/

ugyintezes), ahol az alábbi ügyek kényelmesen és teljes körűen intézhetők: mérőállás-diktálás, számla- és egyenlegmegtekintés, számlabefizetés, e-számlára váltás, értesítés tervezett üzemszünetekről. A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében kérik, hogy a telefonos ügyfélszolgálatot csak sürgős esetben keressék a következő időszakban.

Az E.On már korábban döntött arról, hogy egyetlen lakossági ügyfélnél sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot. A társaság az önként vállalt kikapcsolási moratóriummal járul hozzá ahhoz, hogy a veszélyhelyzet időszakában minden ügyfele számára biztosított legyen a villamosenergia-ellátás.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt hetekben számos megelőző intézkedést vezetett be, hogy munkavállalói és partnerei egészségét megóvja. Újabb intézkedésként pedig az általa üzemeltetett tengelysúlymérő állomásokon a személyes ügyfélszolgálatot, illetve ügyfélforgalmat a tegnap esti műszakkezdettel együtt felfüggesztette. Egyúttal a többi országos és megyei telephelyén is korlátozza a személyes ügyfélforgalmat. Továbbá a társaság tulajdonába tartozó kiskőrösi Úttörténeti Múzeumot határozatlan időre szintén bezárták. Ugyanakkor a jövőben is valamennyi ügytípusban lesz mód online ügyintézésre, így a www.kozut.hu oldal e-ügyfélszolgálatán keresztül várják a partnerek megkereséseit. Ezenkívül a túlsúlyos és túlméretes járművek esetében az engedély kiváltását elektronikus úton munkanapokon és hétvégén is biztosítják a https://uvreoffice.kozut.hu felületen.

A Magyar Közút mérnökségi szakemberei már közel két hete elővigyázatossági intézkedésként szórásos technológiával, széles hatásspektrumú szereket felhasználva a gyorsforgalmi pihenőhelyi vécéépületek, berendezések és utcabútorok további fertőtlenítését is ellátják. E tevékenységet országosan összesen 140 pihenőhelyen végzik, a cég munka- és tűzvédelmi szabályzatával összhangban előírt védőöltözetben. Ezen megelőző intézkedések keretében további, extra fertőtlenítési munkákat végez a társaság múlt hét óta. A gyorsforgalmi pihenőhelyeken a napi fertőtlenítések számát megduplázták, illetve egyes kiemelt pihenőknél és benzinkutaknál még ennél is sűrűbben, 4-5 óránként avatkoznak be.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában