Vasúti fejlesztések

2020.02.15. 07:00

Befutott Zalaegerszegre a Göcsej intercity az első, modern IC+ kocsival

Tágas utastér, az ülések fölött olvasólámpa, a falakon elektromos és USB-csatlakozók, tágas mosdó, a kocsi előterében kerékpártartók sorakoznak.

Hajdu Péter

Az új IC-kocsiba lépve kellemes környezet, magas felszereltség fogadja az utazóközönséget

Forrás: Zalai Hírlap

Fotó: Pezzetta Umberto

Új, magas felszereltségű IC+ vasúti kocsikat gyárt saját beruházásban szolnoki műhelyében a MÁV Start Zrt. A zalai megyeszékhelyre tegnap délelőtt befutó Göcsej intercity szerelvényébe is kapcsoltak egy ilyen korszerű járművet, amelyben a közlekedési vállalat, valamint a megyeszékhely vezetői tartottak sajtótájékoztatót a vasúti fejlesztésekről és azok jelentőségéről. A képen Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos, Kormányos László, a MÁV Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese, valamint Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere tartja tájékoztatóját.

Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos, Kormányos László, a MÁV Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese, valamint Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere tartja tájékoztatóját Fotó: Pezzetta Umberto / Zalai Hírlap

Ilyen körülményeket tapasztalhattunk tegnap délelőtt a Zalaszentivánról Zalaegerszegre beérkező Göcsej intercity járatának IC+ többcélú teres személykocsijában. A vadonatúj járműben tartották a MÁV Start Zrt. fejlesztéseiről szóló sajtótájékoztatót. Kormányos László, a Máv Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese emlékeztetett arra, hogy a közelmúltban olyan menetrendet vezettek be, amely Budapest és Zalaegerszeg között 17–34 perc menetidő-csökkenést eredményezett, ezenkívül minden vonatba intercitykocsit is kapcsoltak.

Az új IC-kocsiba lépve kellemes környezet, magas felszereltség fogadja az utazóközönséget
Fotó: Pezzetta Umberto

– A távlati célunk az, hogy ha a járműfejlesztési projekt megfelelő ütemben halad, az egész vonat ilyen intercitykocsikból álljon. Ez a kocsi kétszáz kilométeres sebességre alkalmas, nemzetközi forgalomba is állítható. Nagy előnye, hogy kerékpárral utazók, mozgáskorlátozottak, kisgyerekes családok számára is komfortos, wifi-, légkondicionálás, minden üléshez USB-, valamint 230 voltos elektromos csatlakozás biztosított. Kerekesszékesek kulturált elhelyezésére is lehetőség van a járműben – sorolta az új IC-kocsi előnyeit.

A vezérigazgató-helyettes közölte, hogy a fejlesztések eredményeként a főváros és a zalai megyeszékhely között megduplázódott az utasforgalom. Hozzátette, ez a bővülés fontos a MÁV számára, és hosszú távú cél az is, hogy ha valaki a fővárosba utazik, a menetrendi előnyök és a kocsik szolgáltatását összevetve inkább a kényelmes és gyors vonatot válassza. Felhívta a figyelmet az utastérben elhelyezett tájékoztató rendszerre is. A tető alatti monitorokon látható színes térképeken követni lehet, merre és milyen sebességgel halad éppen a vonat. Mindezt egy fedélzeti hangos utastájékoztatás is támogatja. A Szolnokon gyártott IC+ kocsiból belföldre jövő év végéig 70-et terveznek, eddig három állt forgalomba.

Balaicz Zoltán polgármester arról szólt, hogy nagy előrelépés a menetrendi fejlesztés és a 21. századi igényeket is kielégítő kocsi. Vigh László országgyűlési képviselő örömét fejezte ki, hogy a közlekedés korszerűsítéséhez a vasút is ilyen nagy fejlesztésekkel járul hozzá, és szorgalmazni fogja az egerszegi vasútállomás felújítását.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában