2019.10.09. 07:00
Új oktatási programokkal ismerkedtek meg az iskolák Keszthelyen
A városban találkoztak annak a projektnek a résztvevői, melyben olyan oktatási programokat dolgoztak ki és vezettek be, amelyek a problémamegoldó gondolkodást fejlesztik holisztikus módon, az együttműködésre alapozva és a design segítségével. A módszert a Zöldmező utcai iskola is alkalmazza.
Tanárok hallgatták az előadásokat Fotók: a szerző
Öt művészeti egyetem fogott össze egy program megvalósítására, amely A tanulók képességkibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben címet viseli. A projektre közel 2,9 milliárd forint uniós támogatást nyertek, ennek segítségével köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertanát újítják meg. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem több nevelési-oktatási programot készített, melyek az innovációs ipar és a design világának módszertanára alapulnak: a tervezői gondolkodást adaptálják a tanításra-tanulásra. A keszthelyi Zöldmező Utcai EGYMI is bevezetett új oktatási programokat a projekt segítségével.
– Ez egy előre tervezett programozásos tanulási folyamat, amelynek az a lényege, hogy a különböző információkat, azt az ismeretanyagot, melyet több tantárgyból vagy más területekről szereztek a gyerekek, összekapcsolják egy egységes rendszerbe – foglalta össze a módszert Krasznai Tamásné, a Zöldmező Utcai EGYMI intézményvezetője.
Az iskolában a művészeti, tehát a vizuális és zenei nevelésen keresztül kezdődött ennek megvalósítása. A ritmus, az évszakok változása állt a projekt középpontjában, melynek végeztével az alkotásokat s a módszer lényegét kiállításon mutatták be. Egy másik területen, a történelemtanításban az ősember élete a fő téma, melyről interaktív módon, múzeumpedagógiai foglalkozásokkal kiegészítve, élményközpontúan tanulnak a diákok.
A keszthelyi találkozón nyílt egy olyan kiállítás is, melyen az újrahasznosítás jegyében kiírt, Régi tárgy – új funkció című rajzpályázatra beérkezett művek láthatók.