2019.02.23. 20:00
A fogyatékos gyermektársaik életével ismerkedtek a lenti ovisok
Egész héten át tartó programsorozat keretében ismerkedtek a Mesevár Óvodába járó nagycsoportosok a fogyatékossággal élő gyermektársaik életével, nehézségeivel.
Gyuránné Pusztai Lívia gyógypedagógus (fehér felsőben) vezette a foglalkozást
Fotó: Korosa Titanilla
A programban az óvoda Misi Mókus csoportjának tagjai és a Móricz Zsigmond EGYMI Mosolyka csoportjának fogyatékkal élő kisgyermekei vettek részt. A hét folyamán ráhangoló, érzékenyítő tevékenységek, közös játékok és beszélgetések során a gyermekek olyan élményekhez jutottak, melyek segítségével befogadóbbá, elfogadóbbá válnak sérült társaikkal szemben.
Szabóné Zakó Krisztina, a Móricz Zsigmond iskola vezetője lapunknak elmondta: február 22. a parasport napja, ez alkalomból országos kezdeményezés keretében lélekmozgató program indult el, melyhez a két lenti intézmény is csatlakozott.
– A célunk az volt, hogy a legkisebbeket is megszólítsuk és ráhangolódó foglalkozásokat szervezzünk a héten, amit közös játékkal zárunk – tájékoztatott Szabóné Zakó Krisztina. – Gyógypedagógiai intézményként feladatunk túlmutat azon, hogy a saját intézményünkben ellássuk azokat a gyermekeket, fiatalokat, akik rászorulók. Kell, hogy nyissunk a társadalom felé, kezdeményezzünk, és találjunk ehhez nyitott partnereket.
Az érzékenyítő program keretében interaktív foglalkozáson ismerkedtek az egészséges és a sérült gyerekek egymással. Mindennap tematikus, a halláshoz, látáshoz, mozgáshoz kapcsolódó fejlesztőjátékokkal készültek az óvónők. Ezek során nehezítő körülmények várták az óvodásokat: volt feladat, amit bekötött szemmel kellett végezni, hogy beleélhessék magukat a látásfogyatékosok helyzetébe. A zárónapon a két intézménybe járó kisgyermekek közösen, egymást segítve vettek részt a játékban.
– Óvodánk több éve integrált intézmény, találkozunk mi is sérült kisgyerekekkel – mondta Gál Elekné, a Mesevár óvoda vezetője. – A mostani foglalkozásokba bekapcsolódó gyermekeknek azonban ez volt az első ilyen alkalom. Felkészítettük őket a találkozásra, és nagyon érdeklődően fogadták a sérült gyerekeket. Ezáltal megtanulhatnak olyan magatartásformákat, amelyek a személyiségükbe beépülve a viselkedésüket később is meghatározzák majd.