2019.01.29. 09:00
A landorhegyi gyermekotthonban a kutyáktól érkezik a segítség
A végeláthatatlan hosszúságúnak tűnő pórázt minden kis kéz megfoghatta, így az összes gyerek sétáltatta a kutyákat. Kezdődhetett a foglalkozás az egerszegi gyermekotthonban.
Tolnai Tímea és Zserbó vidám feladatokat old meg a gyerekekkel
Fotó: Arany Gábor
– Nagyon jó hatással vannak a kutyák a gyerekekre – fogalmazott Letenyei Tímea, a gyermekotthon nevelője, aki maga is állatvédő aktivista. – Megtanulják az együttműködést, önfegyelmet, együttérzést, erősíti az önbizalmukat, segít levezetni a feszültségeiket, lekötni az energiáikat. Megnyílnak ilyenkor, és képessé válnak elfogadni a másik élőlényt, ami a későbbi életükre is kihat, mert megtanulják a felelős állattartást – sorolta.
A landorhegyi otthonban félszáz gyermek él, csecsemőtől a 18 éves korig, közülük a kisiskolások és óvodások részesei a programnak, amelyben tíz hónap alatt húsz játékos foglalkozást tartanak két kutyás terapeuta közreműködésével. A Zalai Kutyabarátok Egyesülete 2012-ben alakult a felelős állattartás elősegítésére, árulta el dr. Nagy Erzsébet, aki az Andi nevű nyolcéves mudival keresi fel rendszeresen a gyerekeket Tolnai Tímea és Zserbó névre hallgató hároméves uszkárja társaságában.
Az egyesület terápiás csoportja tavaly márciustól KutyaJó Kalandok címmel indított Nagykanizsán és Zalaegerszegen három korcsoport számára állatasszisztált játszóházat terápiás kutyákkal és pedagógussal. Több Zala megyei bentlakásos, köznevelési és közoktatási intézménnyel, egyesülettel, civil szervezettel működnek együtt, és számukra hetente tartanak állatasszisztált foglalkozásokat pedagógiai kísérővel. Megfordulnak bölcsődében és idősek otthonában is, nagyon kedvező hatásúak a foglalkozások a fogyatékossággal élők és a demensek számára is.
– Minden korosztály kedveli ezeket a foglalkozásokat, ez különösen a gyermekekre igaz – osztotta meg tapasztalatait dr. Nagy Erzsébet, aki a terápiás csoportot vezeti. – Érzelmileg megerősíti őket, sokan a kutya előtt nyílnak meg, beszélgetnek velük, többet mesélnek magukról, mint akár a nevelőjüknek. A játékos feladatokban felszabadultan, a megfelelés kényszere nélkül jutnak sikerélményhez, hiszen más a matematikai feladat is, ha a kutya dobja ki a kockát az összeadandó számokkal, mint ha tanári kérdésre kell felelni – zárta végezetül példával.