Oktatás

2017.10.19. 15:32

Dzsúdó és karate a testnevelés órákon

A küzdősportok bekerülnek az alaptantervbe. Így az oktatási intézmények a heti öt kötelező testnevelés órából két-két órát szentelhetnek a dzsúdó és a karate oktatására.

Horváth-Balogh Attila

Hóbár Péter alapfogásokat mutat Gál Marcelnek és Karádi Domonkosnak a Hevesi-iskolában

Fotó: Gergely Szilárd

Ez a legtöbb oktatási intézményben újdonságnak számít, nem úgy a nagykanizsai Hevesi Sándor Általános Iskolában, ahol már több éve szerepel a kínálatban a dzsúdó.

– Úgy tudom, valamennyi intézményben 2019-ben vezetik be az új tematikájú testnevelés órákat, melyek már a koncepcióban szerepelnek – és ami abban foglaltatik, az általában realitássá is válik – hallottuk Szabó Erzsébettől, a Hevesi Sándor Általános Iskola igazgatójától.

– Az elképzelés szerint a heti 5 testnevelés órából 2-2-t kapna a dzsúdó, illetve a karate, amikor az iskola testnevelés tanára mellett ott lenne a tanórán a dzsúdó-, vagy karateedző is. Azt pedig megjegyezném, hogy a küzdősportokon kívül még sportlövészetet, lovaglást is lehet majd oktatni.

Szabó Erzsébet hozzátette: az újdonságok kapcsán az ő helyzetük már annyival könnyebb, hogy az intézmény a Magyar Judo Szövetség referenciaiskolája tavaly óta.

- A dzsúdó-foglalkozásokat jelenleg szakköri rendszerben tartjuk kétszer egy héten, 16 óra után – árulta el. – Azt gondolom, pedagógiai szempontból is hatással van a dzsúdó a gyerekekre, önfegyelmet tanulnak, illetve a másik ember tiszteletét.

A dzsúdó-foglalkozásokat a Nagykanizsai Judo Klub Egyesület szakemberei, Hóbár Péter és Huszárné Horváth Edina tartják a gyerekeknek. Előbbitől megtudtuk: a cél, hogy az oktatás az általános iskola első osztályában kezdődjön, s aztán felmenő rendszerben a 8. év végére egy bizonyos szintig eljussanak a diákok.

Hóbár Péter alapfogásokat mutat Gál Marcelnek és Karádi Domonkosnak a Hevesi-iskolában
Fotós: Gergely Szilárd

– A dzsúdó japán eredetű küzdősport, mely azokat az erényeket táplálja a gyerekekben, amit a japán emberek is magukénak vallhatnak. Például: céltudatosság, precizitás, tisztelet – hallottuk Hóbár Pétertől. – Ami szerintem a legfontosabb, hogy megtanulnak esni és felállni – erről szól az életünk. Nem mellesleg a fizikai erőnlétet, a mozgáskoordinációt is fejleszti.

Hóbár Péter azt is elmondta: felkészültek a kihívásra, amit a dzsúdó iskolai bevezetése jelent számukra.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában