2018.12.01. 11:30
Közel nyolcvanmillió forintot fordítottak a csapi intézmény fejlesztésére
A Térségi Általános Iskola, Szakközépiskola és Kollégium energetikai fejlesztésére közel 74 millió forint támogatást nyert a Nagykanizsai Tankerületi Központ. A projektzáró eseményt tegnap tartották az intézményben.
A tegnapi ünnepségen Cseresnyés Péter miniszterhelyettes (balról), Magyar Ferenc tankerületi igazgató és Faragó Zsolt, az intézmény vezetője vágta át a nemzeti színű szalagot Fotó: Molnár László
Fotó: Molnár László
A központ gyermekcentrikus értékrendjét megalapozó céljai közt tartja számon a szociális hátrányokkal küzdő tanulók oktatását, nevelését és felzárkóztatását. Továbbá arra törekszik, hogy az óvodai neveléstől a szakma megszerzéséig minden segítséget megadjon ahhoz, hogy a fiatalok iskolai sikeressége biztosított legyen, illetve a lemorzsolódás minimálisra csökkenjen. A csapi intézmény heti bentlakásos kollégiumi ellátást, valamint minden olyan tevékenységet biztosít, melyek a tanulók tudását, szocializációját, a szabadidő tartalmasabb eltöltését teszik lehetővé.
Az idén januárban kezdődött projekt keretében az elnyert támogatási összegen túl a tankerület további közel 5,8 millió forintot biztosított sikeressé téve a beruházást. A helyi vállalkozókkal együttműködve felújították a kollégium épületének homlokzati és födémszigetelését. Ezenkívül az épület tetőszerkezetére napelemes „kiserőművet” telepítettek, valamint a jelenleg hatályos energetikai elvárásoknak megfelelő minőségű nyílászárókat szereltek fel. Ezekkel az előrelépésekkel jelentős energiamegtakarítás érhető el, de az oktatási környezet is látványosan megszépült.
A projektzáró eseményen részt vevő Cseresnyés Péter miniszterhelyettes szerint a fejlesztés fontos, hiszen az intézmény különleges küldetéssel bír a régióban: Zala, Vas és Somogy megye 42 településéről érkeznek ide tanulók. Kiemelte: az intézetnek egyszerre kell megfelelnie a társadalom, a munkaerőpiac és a szülők elvárásainak, lehetőséget kell adni a továbbtanulásra. Az itt dolgozók feladata sem merül ki a tananyag átadásában. Azon fáradoznak, hogy a szociális hátrányokkal küzdő gyermekeknek otthont teremtsenek és neveljék őket.
– Még 2014-ben elindult a Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Program, amelyben tanterem, tanuszoda és tornaterem fejlesztésekre 52,8 milliárd forint áll rendelkezésre – tette hozzá. – A következő három évben uniós forrásból további 125,4 milliárd forintból további 550 iskola újulhat meg.