2010.11.18. 08:48
Ne essünk csapdába! - Hogyan legyünk tudatos vásárlók?
Hogyan legyünk tudatos vásárlók? Egyáltalán mit jelent e kifejezés? A válaszért a Társadalmi Egyesülések Zala megyei szövetsége (TESZ) munkatársához, Horváth Mariannához fordultunk.
- A tudatos vásárló felkészült, kritikus fogyasztói magatartást jelent - foglalta össze a lényeget Horváth Marianna. - Meggyőződésem, nem eső után kell a köpönyeget felvenni, mert ha felkészültek az emberek, a problémák megelőzhetők. Az ügyek nagy részének elejét lehetne venni, ha rendelkeznének az emberek olyan vásárlói magatartással, aminek következtében nem futnának bele a különböző csapdákba.
- Sok helyen tartanak tájékoztatást, ellátogatnak iskolákba, nyugdíjasklubokba. Mire hívják fel a figyelmet?
- Legkritikusabb rétegnek számítanak a diákok és a nyugdíjasok. A nyugdíjas-panaszok hatvan százaléka árubemutatókon történt vásárlásokból adódik. Fontos tudniuk az ügyfeleknek, hogy nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhatnak a szerződéstől és a vételár visszajár. Ha kicsúsztak a nyolc munkanapból, a problémát nehéz orvosolni - hangsúlyozta Marianna. Számos ügy adódik a telefontársaságok szolgáltatásaival, illetve a fiatalok internetes mobilvásárlásával kapcsolatban.
- Ebben az évben megnőtt az építési ügyekkel kapcsolatos vásárlói panaszok száma is. Nemcsak a termék minőségével - nyílászáró, járólap, tetőcserép - kapcsolatban emeltek kifogást, de legtöbb esetben az elvégzett munkával sem voltak megelégedve. Az ügyfelet mi csak tájékoztatjuk a reklamálás lehetőségéről, de nem intézkedhetünk helyette. Természetesen segítünk megírni a szolgáltató részére a levelet, akivel szemben érvényesítheti a jogait.
- Legyünk tisztában avval, mi mindennek kell szerepelni az áru címkéjén. Az adalékanyag tanulmányozása mellett a körültekintő vásárló azt is nézi, hogy az ár értékarányos legyen, hiszen gyakran csak a márkanévért fizetünk. A tudatos vásárló nem dől be rögtön a reklámoknak. Akciós terméknél meg kell nézni, nincs-e hibája, illetve ha van, felhívták-e erre a figyelmet. Élelmiszernél először a szavatossági időt ellenőrizzük. Volt olyan ügyfelünk, aki akciós áron megvett egy karton májkrémet, aminek a szavatossága másnap lejárt.
- Elektromos termékeknél, játékoknál mire figyeljünk?
- Ne sajnáljuk ezeket kipróbálni az üzletben. Ha három munkanapon túl visszük vissza, már csak javításra vagyunk jogosultak. Nem árt tisztázni vásárláskor, hogy milyen határidővel cserélnek, hiszen eltérő az üzletek hozzáállása.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Legyünk tisztában avval, mi mindennek kell szerepelni az áru címkéjén. Az adalékanyag tanulmányozása mellett a körültekintő vásárló azt is nézi, hogy az ár értékarányos legyen, hiszen gyakran csak a márkanévért fizetünk. A tudatos vásárló nem dől be rögtön a reklámoknak. Akciós terméknél meg kell nézni, nincs-e hibája, illetve ha van, felhívták-e erre a figyelmet. Élelmiszernél először a szavatossági időt ellenőrizzük. Volt olyan ügyfelünk, aki akciós áron megvett egy karton májkrémet, aminek a szavatossága másnap lejárt.
- Elektromos termékeknél, játékoknál mire figyeljünk?
- Ne sajnáljuk ezeket kipróbálni az üzletben. Ha három munkanapon túl visszük vissza, már csak javításra vagyunk jogosultak. Nem árt tisztázni vásárláskor, hogy milyen határidővel cserélnek, hiszen eltérő az üzletek hozzáállása.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Legyünk tisztában avval, mi mindennek kell szerepelni az áru címkéjén. Az adalékanyag tanulmányozása mellett a körültekintő vásárló azt is nézi, hogy az ár értékarányos legyen, hiszen gyakran csak a márkanévért fizetünk. A tudatos vásárló nem dől be rögtön a reklámoknak. Akciós terméknél meg kell nézni, nincs-e hibája, illetve ha van, felhívták-e erre a figyelmet. Élelmiszernél először a szavatossági időt ellenőrizzük. Volt olyan ügyfelünk, aki akciós áron megvett egy karton májkrémet, aminek a szavatossága másnap lejárt.
- Elektromos termékeknél, játékoknál mire figyeljünk?
- Ne sajnáljuk ezeket kipróbálni az üzletben. Ha három munkanapon túl visszük vissza, már csak javításra vagyunk jogosultak. Nem árt tisztázni vásárláskor, hogy milyen határidővel cserélnek, hiszen eltérő az üzletek hozzáállása.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Elektromos termékeknél, játékoknál mire figyeljünk?
- Ne sajnáljuk ezeket kipróbálni az üzletben. Ha három munkanapon túl visszük vissza, már csak javításra vagyunk jogosultak. Nem árt tisztázni vásárláskor, hogy milyen határidővel cserélnek, hiszen eltérő az üzletek hozzáállása.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Elektromos termékeknél, játékoknál mire figyeljünk?
- Ne sajnáljuk ezeket kipróbálni az üzletben. Ha három munkanapon túl visszük vissza, már csak javításra vagyunk jogosultak. Nem árt tisztázni vásárláskor, hogy milyen határidővel cserélnek, hiszen eltérő az üzletek hozzáállása.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Ne sajnáljuk ezeket kipróbálni az üzletben. Ha három munkanapon túl visszük vissza, már csak javításra vagyunk jogosultak. Nem árt tisztázni vásárláskor, hogy milyen határidővel cserélnek, hiszen eltérő az üzletek hozzáállása.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Ne sajnáljuk ezeket kipróbálni az üzletben. Ha három munkanapon túl visszük vissza, már csak javításra vagyunk jogosultak. Nem árt tisztázni vásárláskor, hogy milyen határidővel cserélnek, hiszen eltérő az üzletek hozzáállása.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Gyakran találkozunk avval a kérdéssel: ha mérethibás a termék, kérhetik-e a cserét?
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Ebben az esetben nem hibáról van szó, csupán arról, hogy a vásárló elnézte a méretet. Ha szerencséje van, az üzlet partner a cserében.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
Jó tudni, hogy az internetes árubeszerzéskor is nyolc munkanapon belül vissza lehet postázni - indoklás nélkül - a küldött terméket. Horváth Marianna azt is elmondta, létezik az Európai Unió által létrehozott internetes webfelület, amely valamennyi ország fogyasztói tudnivalóit tartalmazza.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Közöttük számos olyan teszt található, amit kitöltetek a diákokkal. Sajnos kevés meghívás érkezik az iskoláktól, pedig a Nemzeti Alaptantervben is szerepel a tudatos és kritikus fogyasztói magatartásra nevelés és az erre való ösztönzés. Ha nincs olyan pedagógus, aki maga is érzi, fel kellene erre a gyerekeket készíteni, akkor nem működik a dolog. De azért jó példát is említhetek, a zalaegerszegi Csány-szakközépiskolát, melynek diákjai megnyerték az országos fogyasztóvédelmi vetélkedőt.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Mire jogosít a vásárlók könyve?
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Mindenhol kötelező jól látható helyre kitenni. Reklamáció esetén első lépésként azt tanácsolom, hogy vetessenek fel jegyzőkönyvet, vagy írjanak be a vásárlók könyvébe. Ha nem válaszolnak azonnal, harminc napon belül kötelesek ezt írásban megtenni.
- Hogyan leszünk tudatos vásárlók például élelmiszerboltban?