Gazdaság

2010.04.13. 05:43

Három Mercedes-projektbe szeretne bejutni a Femat Hungária Kft.

A megye egyik olyan kivételes térsége Csesztreg környéke, ahol a gépipar sok évtizede gyökeret vert, s ezt a foglalkoztatási előnyt azóta is sikerült fenntartani.

Hajdu Péter

- A mezőgépgyártó cégből kellett tizenöt évvel ezelőtt kialakítani egy olyan üzemet, amely az autóipar számára képes egyre magasabb színvonalú gépeket gyártani. Az elmúlt tizenöt év legnagyobb vívmánya, hogy szemléletben, gyártási kultúrában utolérte az ipart a társaság. Ehhez jelentős technikai fejlesztési hátteret kaptunk, aminek köszönhetően a Femat most olyan technikai színvonalon áll, amely megfelel a kor követelményeinek - mondja Takács László, az évek óta 160 fős statisztikai átlaglétszámmal működő cég vezetője.

Ez a szám attól a ténytől még jelentősebb, hogy szinte teljesen szakképzett dolgozókról van szó, vagy szakmunkás, vagy annál magasabb végzettséggel. A műszaki fejlődés a technológia minden ágában végbement, de legnagyobb változás a forgácsoló üzemben következett be, ahol a régi berendezések mellett megjelentek a CNC megmunkáló központok. A lakatos területen az alkatrész-előállításban már lézervágóval történik a pontos lemezelőkészítés, és jelentős fejlődésen ment át a hegesztés technikája. Folytatható a fejlesztések sora a korszerű szerelőcsarnokkal, ahol tesztpályákat alakítottak ki a termékek ellenőrzésére, és nagy lépés volt a fejlesztések sorában a zárt rendszerű festési technológia bevezetése is. Az eddigi fejlesztéseik négyéves ciklusokban mentek végbe 1996-tól 2008-ig, és az első háromhoz, amelyekben technológiai és ingatlanfejlesztésekre pályáztak vegyesen, jelentős állami támogatás párosult. E folyamat során a Femat Hungária Kft. jelentősen szakosodott autógyári szállítópályák előállítására. Régi partnerük, a német Siemens cég mint nagy autógyári beszállító révén a világ nagy autógyárainak fejlesztésében vettek már részt az említett konvejor pályákkal.

A fejlesztési ciklusokat tekintve felvetődik a kér-dés, folytatódik-e az eddigi ütemben?

- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


- A mezőgépgyártó cégből kellett tizenöt évvel ezelőtt kialakítani egy olyan üzemet, amely az autóipar számára képes egyre magasabb színvonalú gépeket gyártani. Az elmúlt tizenöt év legnagyobb vívmánya, hogy szemléletben, gyártási kultúrában utolérte az ipart a társaság. Ehhez jelentős technikai fejlesztési hátteret kaptunk, aminek köszönhetően a Femat most olyan technikai színvonalon áll, amely megfelel a kor követelményeinek - mondja Takács László, az évek óta 160 fős statisztikai átlaglétszámmal működő cég vezetője.

Ez a szám attól a ténytől még jelentősebb, hogy szinte teljesen szakképzett dolgozókról van szó, vagy szakmunkás, vagy annál magasabb végzettséggel. A műszaki fejlődés a technológia minden ágában végbement, de legnagyobb változás a forgácsoló üzemben következett be, ahol a régi berendezések mellett megjelentek a CNC megmunkáló központok. A lakatos területen az alkatrész-előállításban már lézervágóval történik a pontos lemezelőkészítés, és jelentős fejlődésen ment át a hegesztés technikája. Folytatható a fejlesztések sora a korszerű szerelőcsarnokkal, ahol tesztpályákat alakítottak ki a termékek ellenőrzésére, és nagy lépés volt a fejlesztések sorában a zárt rendszerű festési technológia bevezetése is. Az eddigi fejlesztéseik négyéves ciklusokban mentek végbe 1996-tól 2008-ig, és az első háromhoz, amelyekben technológiai és ingatlanfejlesztésekre pályáztak vegyesen, jelentős állami támogatás párosult. E folyamat során a Femat Hungária Kft. jelentősen szakosodott autógyári szállítópályák előállítására. Régi partnerük, a német Siemens cég mint nagy autógyári beszállító révén a világ nagy autógyárainak fejlesztésében vettek már részt az említett konvejor pályákkal.

A fejlesztési ciklusokat tekintve felvetődik a kér-dés, folytatódik-e az eddigi ütemben?

- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


Ez a szám attól a ténytől még jelentősebb, hogy szinte teljesen szakképzett dolgozókról van szó, vagy szakmunkás, vagy annál magasabb végzettséggel. A műszaki fejlődés a technológia minden ágában végbement, de legnagyobb változás a forgácsoló üzemben következett be, ahol a régi berendezések mellett megjelentek a CNC megmunkáló központok. A lakatos területen az alkatrész-előállításban már lézervágóval történik a pontos lemezelőkészítés, és jelentős fejlődésen ment át a hegesztés technikája. Folytatható a fejlesztések sora a korszerű szerelőcsarnokkal, ahol tesztpályákat alakítottak ki a termékek ellenőrzésére, és nagy lépés volt a fejlesztések sorában a zárt rendszerű festési technológia bevezetése is. Az eddigi fejlesztéseik négyéves ciklusokban mentek végbe 1996-tól 2008-ig, és az első háromhoz, amelyekben technológiai és ingatlanfejlesztésekre pályáztak vegyesen, jelentős állami támogatás párosult. E folyamat során a Femat Hungária Kft. jelentősen szakosodott autógyári szállítópályák előállítására. Régi partnerük, a német Siemens cég mint nagy autógyári beszállító révén a világ nagy autógyárainak fejlesztésében vettek már részt az említett konvejor pályákkal.

A fejlesztési ciklusokat tekintve felvetődik a kér-dés, folytatódik-e az eddigi ütemben?

- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


Ez a szám attól a ténytől még jelentősebb, hogy szinte teljesen szakképzett dolgozókról van szó, vagy szakmunkás, vagy annál magasabb végzettséggel. A műszaki fejlődés a technológia minden ágában végbement, de legnagyobb változás a forgácsoló üzemben következett be, ahol a régi berendezések mellett megjelentek a CNC megmunkáló központok. A lakatos területen az alkatrész-előállításban már lézervágóval történik a pontos lemezelőkészítés, és jelentős fejlődésen ment át a hegesztés technikája. Folytatható a fejlesztések sora a korszerű szerelőcsarnokkal, ahol tesztpályákat alakítottak ki a termékek ellenőrzésére, és nagy lépés volt a fejlesztések sorában a zárt rendszerű festési technológia bevezetése is. Az eddigi fejlesztéseik négyéves ciklusokban mentek végbe 1996-tól 2008-ig, és az első háromhoz, amelyekben technológiai és ingatlanfejlesztésekre pályáztak vegyesen, jelentős állami támogatás párosult. E folyamat során a Femat Hungária Kft. jelentősen szakosodott autógyári szállítópályák előállítására. Régi partnerük, a német Siemens cég mint nagy autógyári beszállító révén a világ nagy autógyárainak fejlesztésében vettek már részt az említett konvejor pályákkal.

A fejlesztési ciklusokat tekintve felvetődik a kér-dés, folytatódik-e az eddigi ütemben?

- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


A fejlesztési ciklusokat tekintve felvetődik a kér-dés, folytatódik-e az eddigi ütemben?

- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


A fejlesztési ciklusokat tekintve felvetődik a kér-dés, folytatódik-e az eddigi ütemben?

- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


- Most is vannak fejlesztési céljaink, elsősorban a nagyméretű gyártmányok előállítását megkönnyítő körülményeket akarjuk fejleszteni. Ehhez kell majd egy nehéz szerkezetek gyártására alkalmas újabb csarnok, illetve az ehhez kapcsolódó megmunkáló gépek. Hogy tudjuk-e folytatni az eddigi fejlesztési ciklusokat? Ahhoz egy jelentős gazdasági fejlődésre van szükség, csak a válság után tudunk erre a tervre visszatérni. Az elmúlt évünk és 2010 is arról szól, hogy az említett vívmányainkat meg tudjuk tartani. A jó folytatáshoz már a piac támogatása , azaz a megrendelések növekedése szükséges. Jelenleg három jelentős autóipari projekt van folyamatban a Mercedes cégnél. Kettő Németországban valósul meg, a harmadik a kecskeméti autógyár építése. Mindháromban érdekeltek vagyunk, a beszállítói kapcsolatunk révén mi is pályáztunk, hogy részt vehessünk ezekben a munkákban az autógyári szállítópályáink-kal. Sok múlik azon, hogy ezek sikerülnek-e, jelenleg elbírálás alatt vannak a pályázataink - mondta Takács László.

A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


A jelenlegi gépipari lehetőségekről szólva elmondta, a talpon maradás érdekében szinte minden munkát be kell vállalniuk. Az idei árbevételi célkitűzésüket is a tavalyi, mintegy 1,45 milliárd forint megismétlésében határozták meg.

A cég vezetője elmondta, egyelőre nem érzékelik a nemzetközi gazdaság élénkülését. Fél Európa a kecskeméti építkezésre vár , jellemezte a beszállítói konkurenciaharcot. Ilyen körülmények között egy hazai gépipari cégnek, nekik is, mdenre pályázni kell, ami vas . Jelenleg többek között cementipari, bányaipari technológiák, felületkezelő berendezések részegységei jelentik a csesztregi gépgyártók számára a nagyobb megrendeléseket.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!