Gazdaság

2009.11.25. 06:25

Zsugorodó piac, akadozó kifizetések

Tizennyolc százalékos teljesítmény-visszaesést hozott az idei első fél év a közúti fuvarozásban, ami sok, tartalékkal nem rendelkező kisvállalkozásnak jelentette a véget. Mi más is lehetne hát az ipartestület elsődleges célja, mint megőrizni az alágazat stratégiai jelentőségét - válság közepette is.

zaol.hu

 Láng Zoltán, a szervezet gazdasági igazgatóhelyettese az adózásra vonatkozó jövő évi új szabályokat vázolta.

- Az szja tekintetében új elemként jelenik meg a szuperbruttósítás, ami annyit jelent, hogy az adó alapjához hozzászámítják a munkáltató által a dolgozó után fizetett járulékot és az EHO-t. Ellentételezésként emelik az alsó sávhatárt és mérséklik az adómértéket, némileg tehát csökkennek a munkáltató terhei - sorolta Láng Zoltán.

Megszűnnek és változnak az adókedvezmények, s 2010-től 25 százalékos adó sújtja a cafeteriát. Jó hír viszont, hogy az üzemanyag-megtakarítás adómentessége, gépkocsivezetőnként maximum havi 100 ezer forintig, megmarad.

- A központilag meghatározott minimum járulékalapot a tevékenység piaci értéke határozza majd meg, és a munkáltató járulékterhe 32-ről 27 százalékra csökken. Rossz hír a 20 főnél több dolgozót foglalkoztató társaságok számára, hogy a rehabilitációs hozzájárulás hatszorosára, közel 1,2 millió forintra emelkedik. Az ötszázalékos foglalkoztatási kötelezettség azonban nem változik.

- A központilag meghatározott minimum járulékalapot a tevékenység piaci értéke határozza majd meg, és a munkáltató járulékterhe 32-ről 27 százalékra csökken. Rossz hír a 20 főnél több dolgozót foglalkoztató társaságok számára, hogy a rehabilitációs hozzájárulás hatszorosára, közel 1,2 millió forintra emelkedik. Az ötszázalékos foglalkoztatási kötelezettség azonban nem változik.

A vállalkozói adó átalakul, megszűnnek az adóalap-kedvezmények, azaz jövőre például nem lehet az iparűzési adót elszámolni adóalap-csökkentőként. A fuvarozók számára különösen rossz hír, hogy az idén júliusi után már másodszorra, nettó 6,85 forinttal 97,35 forintra emelkedik a gázolaj literenkénti jövedéki adója.

Az iparűzési adót továbbra is az önkormányzat veti ki, s határozza meg mértékét, ám a pénzt az APEH szedi be. Azt azonban tudni kell, ecsetelte egy cégvezető, aki egyben egy kis őrségi falu polgármestere is, hogy a kormányzat természetesen a maximális adó beszedését ösztönzi. A településvezető elárulta: a falujában minden szankció ellenére sincs iparűzési adó, van viszont 22 vállalkozás - egytől egyig fuvarosok. A súlyadó pedig elég jól jövedelmez. Többen élénken érdeklődni kezdtek névjegykártyája iránt.

Az érdekképviselet fellépésének eredményeként 1200 forinton maradt a légrugós vagy azzal egyenértékű útkímélő tengellyel szerelt járművek gépjárműadójának 100 kilónkénti mértéke. Minden egyéb esetben 15 százalékos emelkedés várható a haszonjárműveknél.

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Az iparűzési adót továbbra is az önkormányzat veti ki, s határozza meg mértékét, ám a pénzt az APEH szedi be. Azt azonban tudni kell, ecsetelte egy cégvezető, aki egyben egy kis őrségi falu polgármestere is, hogy a kormányzat természetesen a maximális adó beszedését ösztönzi. A településvezető elárulta: a falujában minden szankció ellenére sincs iparűzési adó, van viszont 22 vállalkozás - egytől egyig fuvarosok. A súlyadó pedig elég jól jövedelmez. Többen élénken érdeklődni kezdtek névjegykártyája iránt.

Az érdekképviselet fellépésének eredményeként 1200 forinton maradt a légrugós vagy azzal egyenértékű útkímélő tengellyel szerelt járművek gépjárműadójának 100 kilónkénti mértéke. Minden egyéb esetben 15 százalékos emelkedés várható a haszonjárműveknél.

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Az iparűzési adót továbbra is az önkormányzat veti ki, s határozza meg mértékét, ám a pénzt az APEH szedi be. Azt azonban tudni kell, ecsetelte egy cégvezető, aki egyben egy kis őrségi falu polgármestere is, hogy a kormányzat természetesen a maximális adó beszedését ösztönzi. A településvezető elárulta: a falujában minden szankció ellenére sincs iparűzési adó, van viszont 22 vállalkozás - egytől egyig fuvarosok. A súlyadó pedig elég jól jövedelmez. Többen élénken érdeklődni kezdtek névjegykártyája iránt.

Az érdekképviselet fellépésének eredményeként 1200 forinton maradt a légrugós vagy azzal egyenértékű útkímélő tengellyel szerelt járművek gépjárműadójának 100 kilónkénti mértéke. Minden egyéb esetben 15 százalékos emelkedés várható a haszonjárműveknél.

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Az iparűzési adót továbbra is az önkormányzat veti ki, s határozza meg mértékét, ám a pénzt az APEH szedi be. Azt azonban tudni kell, ecsetelte egy cégvezető, aki egyben egy kis őrségi falu polgármestere is, hogy a kormányzat természetesen a maximális adó beszedését ösztönzi. A településvezető elárulta: a falujában minden szankció ellenére sincs iparűzési adó, van viszont 22 vállalkozás - egytől egyig fuvarosok. A súlyadó pedig elég jól jövedelmez. Többen élénken érdeklődni kezdtek névjegykártyája iránt.

Az érdekképviselet fellépésének eredményeként 1200 forinton maradt a légrugós vagy azzal egyenértékű útkímélő tengellyel szerelt járművek gépjárműadójának 100 kilónkénti mértéke. Minden egyéb esetben 15 százalékos emelkedés várható a haszonjárműveknél.

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Az iparűzési adót továbbra is az önkormányzat veti ki, s határozza meg mértékét, ám a pénzt az APEH szedi be. Azt azonban tudni kell, ecsetelte egy cégvezető, aki egyben egy kis őrségi falu polgármestere is, hogy a kormányzat természetesen a maximális adó beszedését ösztönzi. A településvezető elárulta: a falujában minden szankció ellenére sincs iparűzési adó, van viszont 22 vállalkozás - egytől egyig fuvarosok. A súlyadó pedig elég jól jövedelmez. Többen élénken érdeklődni kezdtek névjegykártyája iránt.

Az érdekképviselet fellépésének eredményeként 1200 forinton maradt a légrugós vagy azzal egyenértékű útkímélő tengellyel szerelt járművek gépjárműadójának 100 kilónkénti mértéke. Minden egyéb esetben 15 százalékos emelkedés várható a haszonjárműveknél.

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Az érdekképviselet fellépésének eredményeként 1200 forinton maradt a légrugós vagy azzal egyenértékű útkímélő tengellyel szerelt járművek gépjárműadójának 100 kilónkénti mértéke. Minden egyéb esetben 15 százalékos emelkedés várható a haszonjárműveknél.

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Az érdekképviselet fellépésének eredményeként 1200 forinton maradt a légrugós vagy azzal egyenértékű útkímélő tengellyel szerelt járművek gépjárműadójának 100 kilónkénti mértéke. Minden egyéb esetben 15 százalékos emelkedés várható a haszonjárműveknél.

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

- Jó hír, hogy a közúti közlekedők esetében, és csak náluk, adómentes marad a 25 eurós napidíj, s nagy lépés, hogy idén augusztustól a szakképzési hozzájárulás 66 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozások esetén felhasználható a járművezetők szakképzésére.

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

- Jelentős lépésnek tartjuk a bírságrendelet augusztusi megváltoztatását - ecsetelte a szervezet által elért eredményeket Dittel Gábor. - Ennek értelmében szabálytalankodás esetén a magyar székhelyű vállalkozás járműve nem tartható vissza. Lényeges változás, hogy az eljáró hatóságnak minden esetben vizsgálnia kell: a gépjárművezetőé, a tulajdonosé vagy a rakodóé a felelősség. S aki hibázott, az fizeti a bírságot, akár megosztva is.

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Jelentősen csökkentek az egyes bírságtételek, s megjelent a felrakó túlsúlyért való felelőssége.

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Augusztus 1-jétől a fuvarszerződés jogszabályilag kötelező része a 30 napos fizetési határidő, amitől a két fél közös akarattal persze eltérhet. Az inkasszó jogi intézményét azonban nem sikerült a szervezetnek érvényesítenie.

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

Utóbbi információ igencsak felborzolta a kedélyeket. Volt vállalkozó, aki elmondta: örülne, ha megrendelői nem 30, de legalább 50-60 napon belül fizetnének, van azonban olyan partnere, aki idestova 14 hónapja több mint 10 millió forinttal tartozik. Törvényi lehetőség pedig nincs: szerinte a jogszabályok a fővállalkozót védik. Hiába indult felszámolás is a cég ellen, az ugyanis, mint kiderült, semmilyen vagyonnal nem rendelkezett.

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!