Egyéb

2010.06.11. 06:12

Csomagtartója "kéthullás", utastere hatszemélyes

Éjfekete Buick gördül a Gébárti-tó partjára. A sofőr kiszáll, ajtót nyit, majd az autóból egy zsakettes úriember s egy gyönyörű hölgy száll ki. A jelenetet Elvis Love me tender-e teszi teljessé és stílusossá.

Varga Lívia

Szombat délelőtt 11 felé járhat az idő. Egy esküvői fotózás kellős közepébe csöppenünk, melynek egyik fő kelléke a méltóságot parancsoló gyönyörű jármű: egy 1955-ös Buick Eight Special.

- Mindenképpen valami különlegeset szerettünk volna - mondja a csillogó szemű ara, Kóré Zsuzsanna, aki azóta már a Várszegi-Kóré vezetéknevet viseli.

- Jó három hónap alatt találtunk rá a Buickra, mely az esküvőnk stílusához és a zsakettemhez is tökéletesen passzol - folytatta a gondolatot Várszegi István.


Míg a fotózás tart, mi a sofőr-tulajdonost, Bezlay Barnabást faggatjuk. Kiderül: a fiatalember Hollandiáig ment a különleges négykerekűért, melynek tavaly szeptemberben lett büszke tulajdonosa.

- Odafelé repülővel utaztam, ám haza már négy keréken jöttem - meséli. - Az autó egy vagyonos gyűjtőé volt, aki magyar származására tekintettel nekem adta el a járművet, holott egy német úr dupla pénzt ajánlott érte.

Bezlay Barnabás tudomása szerint a magyar utakon nincsen párja járművének, ebből az évjáratból ugyanis több nem került hazánkba.


- Az autó 1955. február 8-án jött le a futószalagról. Tervezője 1953-ban olyan autót álmodott meg, amely a repülés élményét adja vissza, így hátul nincs benne lengéscsillapító, ülése pedig olyan kényelmes, mint otthon a fotel.

A belső, fekete-fehér bőrrel borított tér tágas, a tulaj a maga 190 centijével kényelmesen elfér a hátsó ülésen is. A csomagtartó - gengszternyelven szólva - kéthullás.

- Hogy miért pont ez a típus? - kérdez vissza. - Mindig szerettem volna egy szép, egyedi autót, mely az idő előrehaladtával nem veszít értékéből. Nem volt még oldtimerem és nem is lesz több, eladni nem akarom, bár tetemes készpénzt ígértek már érte.


Az autó eredeti állapotában van, igaz, a mostani kinézetben és teljesítményben már a gondos kezek által végzett felújításnak is szerepe van. Tulajdonosa ma már csukott szemmel is felismerné autója minden alkatrészét. Az utánpótlást pedig nem nagy gond beszerezni, s ha valamilyen alkatrészből mégis hiány lenne, a Buick-gyár rendelésre újragyártja azt.

A járgány múltja ködbe vész. A távoli időkről mindössze annyit tudni: 1972-ben egy tengerészgyalogos, elhagyva Angiát, hátrahagyta járművét valakinél, akitől a holland tulajdonos megvette, tizenpár évvel ezelőtt. Az alváz- és a motorszám alapján azonban a gyártónál akár az első tulajdonos is visszakereshető - mondja Bezlay Barnabás, miközben a hangulat fokozása végett felerősíti Elvis Presley zenéjét.


- Ebben az autóban csak az 50-60-70-es évek és Elvis Presley zenéje szólhat, ha mást hallgatnék, tán meg is sértődne. Lelke van - jegyzi meg mosolyogva Bezlay Barna, aki "civilben" tűzoltó, s egy 24 éves Ford Sierrával jár. Új autóra épp azért nem vágyik, ami miatt egy oldtimer mellett tette le voksát: a régivel szemben egy új nagyon hamar rendkívül sokat veszít az értékéből.

A Buick, ahol csak megjelenik, feltűnést kelt. Megérkezése napján az egyik bevásárlóközpont parkolójában támadt tumultus. Várjon a sorára, én voltam itt előbb - förmedt rá egy kislányát fényképező apuka, amikor a tulajdonos próbált közel férkőzni autójához. Igaz, jegyzi meg Bezlay Barna, a csupa vas, üveg, króm és bőr felhasználásával készült autó nem képvisel olyan értéket, mint amit tulajdonítanak neki.


S végül lássuk a műszaki paramétereket! Az 1850 kilós, egyelőre holland oldtimer rendszámmal bíró autó 20 litert eszik százon. Hossza 5 méter 25 centi, szélessége 2,02 méter. 6 személyes, manuális kormányváltós, V8-as, 4400 köbcentis motorja van, amely közel 200 lóerőt teljesít.


S végül lássuk a műszaki paramétereket! Az 1850 kilós, egyelőre holland oldtimer rendszámmal bíró autó 20 litert eszik százon. Hossza 5 méter 25 centi, szélessége 2,02 méter. 6 személyes, manuális kormányváltós, V8-as, 4400 köbcentis motorja van, amely közel 200 lóerőt teljesít.


S végül lássuk a műszaki paramétereket! Az 1850 kilós, egyelőre holland oldtimer rendszámmal bíró autó 20 litert eszik százon. Hossza 5 méter 25 centi, szélessége 2,02 méter. 6 személyes, manuális kormányváltós, V8-as, 4400 köbcentis motorja van, amely közel 200 lóerőt teljesít.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!