Egyéb

2009.12.18. 07:44

Dísztárgy vagy járgány? A nappaliban, egy vitrinben parkol a Simson! (fotókkal)

A 21 éves Lukácsi Andrást már viszonylag korán, óvodásként teljesen lenyűgözék a motorkerékpárok. Nemcsak a külsejük, de a működési elvük is lázba hozta a fiatalt, akinek egyik felújított 1963-as Simson SR 2 típusú kétkerekűje egy családi ház nappalijában, vitrinben parkol, kivilágítva.

Szabó Judit

- Hatéves lehettem, amikor nagyapám felültetett a motorra és beindította - emlékezett a kezdetekre Lukácsi András a Pécsi Tudomány Egyetem gépészmérnök hallgatója. - Azt a speciális hangot szinte még most is fel tudnám idézni. Aztán kékesszürke füstöt eregetve elindultunk, és tettünk néhány kört az udvaron, nagyon jó móka volt. Természetesen azonnal tudni akartam minden apró részletet.

E túláradó érdeklődés késztette arra a fiatalembert, hogy 12 évesen nagyapja Simson motorját darabokra szedje a család garázsában. Nem sokkal később itt rendezte be műhelyét, s függönnyel választotta le a fényezősarkot. Aztán a leleményes fiatal motoros üzletben vállalt nyári munkát, így még közelebb került a kétkerekűekhez.


- Amint lehetett jogosítványt szereztem, s a rendkívül izgalmas motocross sportban is kipróbáltam magam - folytatta Lukácsi András. - A versenyzés nem kötött le túl sokáig, inkább visszatértem a szerelői oldalra, hisz a motorok bütykölése sokkal jobban érdekelt. Ez közrejátszott abban, hogy a gépészmérnök szakot választottam, hisz szeretném tökéletesíteni a tudásomat. Hatalmas kihívás, amikor a szinte élettelen motor a kezeim között változik át, s előfordult már, hogy jobb lett, mint újkorában.

Bár Lukácsi András hozzátette: a veterán járművek restaurálásánál arra mindig ügyelni kell, hogy az eredeti fényében állítsuk helyre. Olyan legyen, mintha frissen gurult volna ki a szalonból.


András egyik áldozata az 1957-es évjáratú Simson Suhl volt, ami a gyári adatok szerint 5500-as fordulatszámon pörgette az erőforrást. Az ifjú kanizsai titán munkájának hála, a német kétkerekű most már 12500-as fordulatot produkál, s mindezt úgy, hogy közben megőrizte a minden technikai sajátosságát. Pedig a világoskék színben pompázó Simson kipufogóját, időt nem kímélve teljesen egyedül szabta rá az egyetemista.

- A kihívások lendítenek előre, ezért bevállaltam, hogy felújítok egy olyan motorbiciklit, amilyen a nagyapámé volt - így Lukácsi András. - Szívemet-lelkemet beleadtam, és 400 óra megfeszített munkával elkészült az 1963-as Simson RSE 2-es gép, mely a megjelenésével azonnal tekintélyt parancsol.

Viszont az utakon többé soha nem találkozhatunk vele, hiszen jelenleg egy fanatikus motorgyűjtő nappalijában, erre a célra készült, kivilágított üvegvitrinben pihen.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

András egyik áldozata az 1957-es évjáratú Simson Suhl volt, ami a gyári adatok szerint 5500-as fordulatszámon pörgette az erőforrást. Az ifjú kanizsai titán munkájának hála, a német kétkerekű most már 12500-as fordulatot produkál, s mindezt úgy, hogy közben megőrizte a minden technikai sajátosságát. Pedig a világoskék színben pompázó Simson kipufogóját, időt nem kímélve teljesen egyedül szabta rá az egyetemista.

- A kihívások lendítenek előre, ezért bevállaltam, hogy felújítok egy olyan motorbiciklit, amilyen a nagyapámé volt - így Lukácsi András. - Szívemet-lelkemet beleadtam, és 400 óra megfeszített munkával elkészült az 1963-as Simson RSE 2-es gép, mely a megjelenésével azonnal tekintélyt parancsol.

Viszont az utakon többé soha nem találkozhatunk vele, hiszen jelenleg egy fanatikus motorgyűjtő nappalijában, erre a célra készült, kivilágított üvegvitrinben pihen.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

András egyik áldozata az 1957-es évjáratú Simson Suhl volt, ami a gyári adatok szerint 5500-as fordulatszámon pörgette az erőforrást. Az ifjú kanizsai titán munkájának hála, a német kétkerekű most már 12500-as fordulatot produkál, s mindezt úgy, hogy közben megőrizte a minden technikai sajátosságát. Pedig a világoskék színben pompázó Simson kipufogóját, időt nem kímélve teljesen egyedül szabta rá az egyetemista.

- A kihívások lendítenek előre, ezért bevállaltam, hogy felújítok egy olyan motorbiciklit, amilyen a nagyapámé volt - így Lukácsi András. - Szívemet-lelkemet beleadtam, és 400 óra megfeszített munkával elkészült az 1963-as Simson RSE 2-es gép, mely a megjelenésével azonnal tekintélyt parancsol.

Viszont az utakon többé soha nem találkozhatunk vele, hiszen jelenleg egy fanatikus motorgyűjtő nappalijában, erre a célra készült, kivilágított üvegvitrinben pihen.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

- A kihívások lendítenek előre, ezért bevállaltam, hogy felújítok egy olyan motorbiciklit, amilyen a nagyapámé volt - így Lukácsi András. - Szívemet-lelkemet beleadtam, és 400 óra megfeszített munkával elkészült az 1963-as Simson RSE 2-es gép, mely a megjelenésével azonnal tekintélyt parancsol.

Viszont az utakon többé soha nem találkozhatunk vele, hiszen jelenleg egy fanatikus motorgyűjtő nappalijában, erre a célra készült, kivilágított üvegvitrinben pihen.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

- A kihívások lendítenek előre, ezért bevállaltam, hogy felújítok egy olyan motorbiciklit, amilyen a nagyapámé volt - így Lukácsi András. - Szívemet-lelkemet beleadtam, és 400 óra megfeszített munkával elkészült az 1963-as Simson RSE 2-es gép, mely a megjelenésével azonnal tekintélyt parancsol.

Viszont az utakon többé soha nem találkozhatunk vele, hiszen jelenleg egy fanatikus motorgyűjtő nappalijában, erre a célra készült, kivilágított üvegvitrinben pihen.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

Viszont az utakon többé soha nem találkozhatunk vele, hiszen jelenleg egy fanatikus motorgyűjtő nappalijában, erre a célra készült, kivilágított üvegvitrinben pihen.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

Viszont az utakon többé soha nem találkozhatunk vele, hiszen jelenleg egy fanatikus motorgyűjtő nappalijában, erre a célra készült, kivilágított üvegvitrinben pihen.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

- Óriási megtiszteletés, hogy a művem ilyen megkülönböztetett helyre került - fűzte hozzá András, aki nem pihen, most egy Yamaha RD 250-es átalakított vázára szabott, saját építésű veterán versenymotort készít.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!