Megtéveszti a fogyasztókat a Telenor?

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége úgy véli, a Telenor Magyarország Zrt. megtéveszti a fogyasztókat azzal, hogy reklámjaiban úgy tálalja az 5 napos visszavásárlási garanciát, mintha azt saját akciója keretében biztosítaná, holott ezt jogszabályi kötelessége lehetővé tenni a fogyasztó számára. A FEOSZ emiatt bejelentéssel élt a Telenorral szemben. A Telenor cáfolja a FEOSZ állításait.

MTI

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) álláspontja szerint a Telenor Magyarország Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat.

A Telenor Magyarország Zrt. mind internetes honlapján, mind pedig egyéb reklámjaiban a mobilinternet-szolgáltatása keretében kínált „Hipernet” tarifacsomagra vonatkozó reklám részeként azt jól láthatóan úgynevezett 5 napos visszavételi garanciával hirdeti. A vállalkozás honlapján a szolgáltatás megrendelését interneten teszik lehetővé, azokat online módon lehet igényelni a szolgáltató Netshop-ján keresztül. A tarifacsomagok felsorolásánál pedig ismét szerepeltetik az 5 napos visszavételi garanciát - írja közleményében a FEOSZ, rámutatva, hogy emiatt a fogyasztók könnyen azt hihetik, hogy a szolgáltató csupán saját akciója, időszakos kedvezménye keretében biztosítja számukra a szerződés megkötésétől számított 5 napon belül az elállás lehetőségét. A reklám alapján joggal gondolhatják a fogyasztók, hogy a „visszavásárlási garancia” miatt jobban járnak a Telenor által forgalmazott szolgáltatással (mivel később még meggondolhatják magukat), mint más cégek termékeivel.

Az 5 napon belül az elállás lehetősége viszont jogilag előírt. Ennek kötelezettségét az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendelet írja elő. A rendelet szerint ugyanis, ha kizárólag interneten keresztül kötik meg a hírközlési szerződést a fogyasztók, a vállalkozások kötelesek 5 napon belüli elállási jogot biztosítani nekik, azonban ezt az új szabályt még kevesen ismerik.

A FEOSZ közleményében rámutat arra is, hogy a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény értelmében tisztességtelennek minősül a vállalkozás magatartása, ha a fogyasztó törvényes jogait olyanként mutatja be, mintha az az ajánlatának sajátossága lenne.


A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége ezért annak érdekében, hogy ne kerülhessen sor a fogyasztókat megtévesztő magatartás folytatására, bejelentéssel fordult a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, miszerint a Telenor Magyarország Zrt. a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmaz, és levélben kérte a társaságot a reklám módosítására.

A Telenor cáfolja a FEOSZ állításait

A távközlési cég a FEOSZ bejelentésére reagálva hangsúlyozta: "a FEOSZ által kiadott közlemény sérti a Telenor jó hírnevét, ugyanis valótlanul állítja, hogy a Telenor jogszabályi kötelezettsége volna a Hipernet mobilinternet 5 napos visszavételi lehetősége". 
 A cég rámutat: a fogyasztóvédő egyesület által hivatkozott rendelet nem vonatkozik a Telenor akciójára, a Telenor azt az ügyfelek érdekében, saját üzletpolitikája alapján nyújtja. Nincs szó ugyanis a FEOSZ által hivatkozott internetes vásárlásról, mivel a fogyasztó csak megrendelést ad le az interneten, ami nem kötelezi semmire: nem köteles ennek alapján a termek átvételére, a szerződés a helyszínen köttetik, ahol az ügyfél kézbe veheti a terméket, azaz ebben az esetben nem teljesülnek az internetes vásárlás jogi kritériumai - ismerteti közleményében. 
Ráadásul a Hipernet termékek nemcsak internetes megrendeléssel, hanem a Telenor és partnerei üzleteiben is elérhetőek, vagyis nem teljesül az az állítás sem, hogy csak az interneten rendelhető meg a termék - teszik hozzá.


Digitális híreink itt!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!