A pártok segítségét kérik a Zala Volán szakszervezetei (frissítve)

A parlamenti pártokhoz fordulnak a Volán társaságok regionális konzorciumokba szervezése miatt a Zala Volán szakszervezetei, hogy ne támogassák a cégek esetleges összevonását.

Hajdu Péter

Mint azt a Zalai Hírlap néhány napja már közölte, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő döntése szerint a Volán társaságoknak január 15-ig regionális konzorciumi szerződést kell kötniük. Mint megfogalmazódott, a regionalizáció lényege a párhuzamosságok megszüntetése, a költségek csökkentése.

Horváth Lászlótól,
a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete elnökétől hétfőn megtudtuk, a cégnél működő négy szakszervezet, az említetten kívül a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete, a KKSZ Alapszervezete és a Zalai Autóbuszvezetők Szabad Szakszervezete a parlamenti pártok frakcióit arra kérik, hogy ne támogassák a Volánok összevonását. Horváth László elmondta, a szakszervezetek nem ellenzik a közlekedési cégek együttműködését, az egyébként több területen működik is, de egy esetleges szervezeti összevonástól tartanak.
 
A konzorciumi szerződéssel járó feladatokkal megkezdődik egy vertikális szervezeti felépítés kialakítása is, ugyanakkor önállóan működnek a megyei Volán társaságok. A konzorciális feladatok azonban nem kis költséggel járnak, például össze kell hangolni a társaságok programjait, és számos járulékos költség is fel fog merülni. Ezen kívül az átalakítás kapcsán nem minőségi  aspektusokról van szó. Mindig azt hallani, hogy költségcsökkentés a cél. Ezt pedig elsősorban előbb-utóbb bekövetkező járatcsökkentésekkel lehet elérni. Ha pedig megtörténhet járatok leállítása, az érinteni fogja a dolgozói létszámot is - mondta többek között Horváth László.

Ezek is érdekelhetik