33 vasúti szakaszon szűnne meg a személyszállítás - köztük a Körmend-Zalalövő vasútvonalon is

Összesen mintegy 1.000 kilométeren, 32-33 vasúti szakaszon nem kíván személyszállítási megrendelést adni a közlekedési tárca a MÁV-nak. A bezárásra ítélt szakaszok között van a Körmend-Zalalövő vasútvonal is.

zaol.hu

Egyebek között nem javasolják Salgótarjánból, Egerből, Szekszárdról és Hódmezővásárhelyről a vasúti megrendelést a központi régióba, helyette az autópályán gyorsabb autóbusz-eljutási lehetőséget teremtenek - mondta Antali Károly közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos hétfőn, háttérbeszélgetésen, Budapesten, ahol az is elhangzott,  hogy a közlekedési minisztérium kedden hozza nyilvánosságra honlapján a jövő évi vasúti közlekedési menetrendi javaslatot, amelyhez október végéig lehet szakmai észrevételeket tenni.

Antali Károly hangsúlyozta, hogy a menetrend készítésekor a járatok összehangolását, a vasúti és az autóbusz-közlekedésben meglévő párhuzamosság megszüntetését tartották szem előtt.

Az országos jelentőségű közlekedési infrastruktúrán a vasutat részesítették előnyben a személyszállítási közszolgáltatási megrendeléskor. Itt kapacitásbővítésre, kiszámítható, ütemes menetrendre lehet számítani, a menetidő pedig 5-10 perccel rövidül - mondta.

Áttekintettek 88 regionális vasúti pályát, ebből 42-nél egyértelmű volt, hogy azokon továbbra is lesz személyszállítási közszolgáltatás, 46 esetében tovább vizsgálták a helyzetet, és ennek alapján 32-33 szakaszon nem kívánnak megrendelést adni, összesen mintegy 1.000 kilométeren.

A bezárásra ítélt szakaszok között van a Körmend-Zalalövő vasútvonal is, a tervek szerint a megszűnő vonatokat buszok pótolják majd. Körmendről Zalalövőre a vasúti közlekedés megszüntetése után négy járatot indítanának. Körmendről 5.15-kor és 17.15-kor indulnak busz, Zalalövőről pedig 6.35-kor és 18.35-kor - írja a Vas Népe.
 
Laptársunk a zalalövői vonal érdekében a parlamentben is felszólaló körmedi polgármestert, Bebes Istvánt kérdezte a tervezetről.  A városvezető értelmetlen és rossz koncepciónak tartja a vonalak bezárását, mivel ennek következményeként több vidéki település is vasúti összeköttetés nélkül marad. 
 
- A minisztérium áthárítja a felelősséget, s azt akarják, hogy a régiók oldják meg a vasúti közlekedést - tette hozzá a polgármester. - Az unióban a vasúti infrastruktúra fejlesztését használják a válság kezelésére, de hazánkban a kormány vasútvonalakat zár be. Míg Európa a vidéki életminőség javítása érdekében vasutat is fejleszt, addig hazánkban a kormány a vasútvonalak felszámolásával akar spórolni. A közpénzek hatékonyabb felhasználását a százmilliós végkielégítések korszakának lezárásával, nem pedig a vasútleépítésekkel kellene kezdeni.

 

 

A körmendi polgármester hozzáfűzte még, rossz döntésnek tartja, hogy a vasútról a közútra teszik át a szállítást, ugyanis a 86-os főút már így is túlterhelt. Balesetveszélyes rajta a közlekedés. A polgármester és az érintett települések vezetői szeretnék megmenteni a zalalövői vasútvonalat, ezért tárgyalnak a GYSEV Zrt-vel a közös üzemeltetésről. A GYSEV most vizsgálja, hogy mely vonalakat lenne érdemes átvenni, illetve, hogy a zalalövői vasútvonal, valamint a körmendi ipari park milyen szerepet tölthetne be az észak-déli áruszállításban.

Mindeközben  Antali Károly a fővárosi háttérbeszélgetésen hangsúlyozta azt is, hogy javítani kell a szolgáltatók hatékonyságát, és október végéig várják a MÁV-tól a társaságok üzleti terveit. Kérdésre válaszolva azt azonban elmondta, hogy a vasút átalakítása érinti a létszámot is, de elsősorban a "fehérgallérosok" körében, és nem a végrehajtó személyzetnél, s elmondta az is, hogy a jövő évi költségvetés elfogadásáig változás várható a menetdíj- és tarifarendszerben is, de részleteket nem közölt.



Forrás: MTI, Vas Népe

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!