Ez van: a kátyúk és az ígéretek megyéje vagyunk

Lovászi - Egyre több és több a kátyú megyénk útjain. Van, ahol toldoznak-foldoznak, máshol sebességkorlátozással ”játszanak”, de akad, ahol egyelőre remény sincs arra, hogy csökken a rengeteg bosszúságot okozó kátyúk száma.

Gyuricza Ferenc

Így vannak ezzel Lovászi lakói is a 7538-as út tekintetében. Merthogy az út felújítását már évek óta ígérik, a legutóbbi tervek 2008-ra datálták a kátyútlanítást, ám pénz hiányában „bebukott” a projekt.

A dolgot azért furcsállják a lakók, mert tudomásuk szerint a Nyugat-Dunántúli Regionális Operatív Programon keresztül már forrást is biztosította az állam az út rendetételére.

- A Nyugat-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács 2007. májusában döntött ennek az útnak a felújításáról  - mondta Léránt Ferenc, a község polgármestere.  - A közútkezelő a 7538-as út teljes, Lentitől Letenyéig tartó szakaszának burkolatjavítását javasolta, végül azonban csak a lovászi átkelési szakasz került elfogadásra. Ennek oka, hogy az említett út jelenleg itt a legrosszabb állapotú, hiszen a korábbi felújításokból rendre kimaradt.

Léránt Ferenc hozzátette, információi szerint a 3,7 kilométeres szakaszra a fejlesztési tanács 147 millió forintot szavazott meg. Miután a tervek is rendelkezésre álltak, úgy gondolták, a felújítás sínen van. A későbbiekben azonban kiderült: tévedtek, az aszfaltozásra mégsem kerül sor. 



Nem rózsás a helyzet...
Fotó: Gyuricza Ferenc

- A regionális fejlesztési tanács valóban felvette a 2007-2008. évi programjába ennek a szakasznak a felújítását, de kiderült, hogy elfogyott a pénz  - mondta Schlemmer Tamás, a Magyar Közút Kht. osztályvezetője, hozzátéve, hogy bár a szakmai egyeztetés során ők javasolták, az idei évi felújítási programban az érintett szakasz már nem is szerepel.

Kérdeztük a regionális fejlesztési tanács egyik zalai tagját, Tislér Istvánt, aki megerősítette, hogy anyagi okok miatt kellett elhalasztani a beruházást, hiszen a tervezett felújításokra szóló árajánlatkérések során a költségek drasztikusan megemelkedtek  aminek az is oka lehetett, hogy a beruházások költségeit jócskán alultervezték, a keret ezért a várnál hamarabb merült ki.

Schlemmer Tamás szerint lenne még egy lehetőség, egy másik keret terhére, igaz, csökkentett műszaki tartalommal, de talán fel lehet újíttatni a közel négy kilométeres szakaszt. És mindez csak "talán", miközben az út állapota egyre rosszabb...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!