Kárigény: a lakosság húsz- és százezer forint közti összeget vár az E.ON-tól

<b>Gellénháza</b> - A körjegyzőség összegyűjtötte a január végi, több mint három napos áramszünettel kapcsolatos lakossági kárigényeket. A hivatalba péntekig hét faluból 573 bejelentőlap érkezett vissza, melyek szerint az emberek 20 és 100 ezer forint közti összegeket várnak az E.On-tól.

zaol.hu

Múlt szerdai számunkban megírtunk, hogy dr. Molnár Csaba energiaügyekben illetékes miniszter gellénházi fórumán azt kérte az érintettektől: gyűjtsék össze a lakossági kárigényeket, és igyekezzenek azt demonstrálni az anyagi felelősséget egyelőre elhárító áramszolgáltató felé.

A munka megkezdődött, ám tapasztalataink szerint az érintett falvakban igen különböző intenzitással halad: míg a nagykutasi körjegyzőségre például egyetlen kárigény sem érkezett, addig Gellénházán egész asztalt borítanak már be az iratok.

Szemes Róbert Gellénháza körjegyzőjétől megtudtuk, hogy levelet küldtek minden háztartásába, ahol napokig nem volt áram. Ebben azt írták, hogy úgy érzik, az E.on által felajánlott 10 ezer forintos étkezési utalványok a károk töredékét sem fedezik. Ezen túl segítséget ajánlottak az embereknek a károk rendezéséhez.

- Úgy gondolom, a körjegyzőségnek segítenie kell az emberek érdekérvényesítését ebben a helyzetben - részletezte véleményét Szemes Róbert.  

Míg tartott az áramszünet, annak hossza miatt a gellénházi körjegyzőség falvaiban gyűlt össze a legnagyobb indulat, ottjártunkkor viszont azt tapasztaltuk: megnyugodtak a kedélyek, s többen tréfálkozni is tudtak már az átélt nehézségekkel. 

Egy férfi például annak a meggyőződésének adott hangot, hogy októberben rég látott bőséges gyermekáldás köszönt majd a megye e szegletére, az elmúlt hosszú sötét esték ugyanis kiváló alkalmat jelentett pároknak a szükséges munka elvégzéséhez. Komolyra fordítva a szót viszont mindenki teljes meggyőződéssel hangsúlyozta a szolgáltató felelősségét az áramszünet miatt, bár abban a tekintetben már megoszlottak a vélemények, hogy ezt vajon sikerül-e érvényesíteni.

- Nálunk a közösségi károk sem kicsik - mondta a saját szempontjaikról Szemes Róbert.  - Csak a hivatali telefonközpont javítása majdnem félmillió forintba kerül, s akkor nem beszéltünk még az intézményeink tönkrement riasztóiról, vagy a számítógépes hálózatunk gondjairól. Az áramszünet után nem működtek rendesen a nyomtatók, most nézte meg őket szakember, s úgy tűnik, hogy több gép újratelepítése nélkül nem ússzuk meg a dolgot. És az sem kizárt, hogy menet közben történtek adatvesztések is.

Hogy egy január végi, 15-20 centiméteres hóesés mennyire kivételes és előre nem látható fejlemény, azt szakértők állapítják majd meg, mindenesetre többen mondják: kivételes volt ez a hóesés. A szakirodalom szerint tíz centi hó általában egy centiméter vízzé olvasztható, ennek a másfél héttel előttinek viszont nagyságrendekkel nagyobb volt a víztartalma  és így a súlya. Ez is kellett a villanyoszlopok kidőléséhez.

S hogy a várhatóan hosszadalmas procedúra alatt meddig megy el a körjegyzőség területén élők képviseletében a gellénházi hivatal?

- Szívem szerint azt mondanám, hogy a végsőkig -  így Szemes Róbert.  - Amúgy pedig majd meglátjuk. Az ügyben ígért támogatást a megyei önkormányzat, rövidesen kiderül, ez miben valósul meg. Mi mindenesetre szeretnénk tárgyalni az E-on-nal és törekszünk a peren kívüli megegyezésre, de elszántak vagyunk. Ha másként nem megy, bíróságon fogunk küzdeni a fogyasztók igazáért.



A gellénházi körjegyzőség munkatársainak fontos feladata volt a múlt héten a lakossági bejelentőlapok fogadása, feldolgozása.


Olvassa el Dossziénkat is a témában! Klikk ide!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!