Belföld

2010.03.04. 03:29

Elszegényedő iskolák: szinte csak az alapbérek kifizetésére jut

Az oktatási normatívák csökkentése az eddiginél is nehezebb helyzetbe hozta az iskolafenntartó önkormányzatokat. Ez is kiolvasható a zalai települések közelmúltban megalkotott költségvetéséből. Az aprófalvas Zala megyében, ahol sok kis létszámú általános iskola található, idén különösen nehéz előteremteni az oktatási intézmények működtetéséhez szükséges forrásokat, mert egyre többet kell hozzátenni az állami normatívákhoz.

zaol.hu

- Az óvodáknál az állami normatíva legjobb esetben a költségek 40 százalékát fedezi. Az általános iskoláknál valamivel jobb a helyzet, a kiadások 55-60 százalékát finanszírozza az állam, de sok függ attól, hogy az alapfeladatokon túl mennyi többletfeladatot vállalnak el az oktatási intézmények, s milyen szülői igények merülnek fel - tájékoztatta lapunkat Kalamár Gábor közoktatási szakértő.

- Ha például szülői igény mutatkozik tanulószobára és napközire, nem mondhatja az iskolavezetés, hogy nem szervezi meg, mert a szülő abban a pillanatban elviszi a gyermekét egy másik intézménybe. A tanulószoba és a napközi finanszírozása ugyanakkor 2007 óta nagyon alacsony, nagy többletterhet ró az önkormányzatokra. Nem lehet nemet mondani a nemzetiségi oktatásra sem, az előbb említett okokból. Mivel azonban sok iskolában általában nem nemzetiségi nyelven tanulnak a gyerekek, hanem nemzetiségi, például cigány ismereteket tanulnak, az intézmény nem kapja meg az ehhez kapcsolódó normatíva 100, csak 50 százalékát. A különbözetet ismét a fenntartó önkormányzatoknak kell biztosítaniuk. Hasonlóan költségnövelő kiadás a logopédiai ellátás vagy a gyógytestnevelés helyben történő biztosítása.

- Ha például szülői igény mutatkozik tanulószobára és napközire, nem mondhatja az iskolavezetés, hogy nem szervezi meg, mert a szülő abban a pillanatban elviszi a gyermekét egy másik intézménybe. A tanulószoba és a napközi finanszírozása ugyanakkor 2007 óta nagyon alacsony, nagy többletterhet ró az önkormányzatokra. Nem lehet nemet mondani a nemzetiségi oktatásra sem, az előbb említett okokból. Mivel azonban sok iskolában általában nem nemzetiségi nyelven tanulnak a gyerekek, hanem nemzetiségi, például cigány ismereteket tanulnak, az intézmény nem kapja meg az ehhez kapcsolódó normatíva 100, csak 50 százalékát. A különbözetet ismét a fenntartó önkormányzatoknak kell biztosítaniuk. Hasonlóan költségnövelő kiadás a logopédiai ellátás vagy a gyógytestnevelés helyben történő biztosítása.

 

Tetézi a problémákat, hogy a kormányzat megvonta a pedagógusképzés támogatását. Ha az iskola és az önkormányzat korábban hosszabb távú kötelezettségeket is vállalt, például hogy biztosítja egy-egy új szak megszerzésének a lehetőségét, nem kérheti a pedagógusokat a tanulmányok felfüggesztésére. Azért sem, mert a falvakban dolgozó tanároknak gyakran nem elég egy vagy két szak, három vagy négy kell ahhoz, hogy meglegyen az óraszámuk.

Az iskolák költségvetésének 80-85 százalékát a bérek és járulékok teszik ki, a takarékossági lehetőségek tehát nagyon korlátozottak. Előfordul azonban, hogy mégis találnak tartalékokat. Kalamár Gábor legutóbb a pacsai iskola költségvetését vizsgálta át a fenntartók kérésére, mert a büdzsé első varációja túl nagy önkormányzati hozzájárulást igényelt volna. A szakértő mintegy 20 milliós költségcsökkentésre tett javaslatot.

- Jelentős összeget lehetne spórolni, ha nem vállalnák a nagyothalló kisgyermek speciális fejlesztését. Egyetlen ilyen diák van, akinek heti 8 órát kell biztosítani pluszban, ami egynegyed pedagógus állást igényel. Gazdaságosabb lenne, ha a diák hetente egyszer bejárna Egerszegre a speciális órákra, amúgy természetesen tanulhatna a pacsai iskolában. Jelentős tartalékok rejlenek abban is, hogy a 23 pedagógus közül heten gyesen vagy gyeden vannak, helyettük részmunkaidős és óraadó tanárok dolgoznak. A béreket azonban a teljes pedagógusállományra leigényelték, ami jogszerű, de úgy érzem, erről le lehet mondani a jelenlegi gazdasági helyzetben. Javasoltam még, hogy gondolja végig az önkormányzat a sportkollégium működtetését, mert az 55 helyen csak 35 gyerek tanul - sorolta Kalamár Gábor.

- Jelentős összeget lehetne spórolni, ha nem vállalnák a nagyothalló kisgyermek speciális fejlesztését. Egyetlen ilyen diák van, akinek heti 8 órát kell biztosítani pluszban, ami egynegyed pedagógus állást igényel. Gazdaságosabb lenne, ha a diák hetente egyszer bejárna Egerszegre a speciális órákra, amúgy természetesen tanulhatna a pacsai iskolában. Jelentős tartalékok rejlenek abban is, hogy a 23 pedagógus közül heten gyesen vagy gyeden vannak, helyettük részmunkaidős és óraadó tanárok dolgoznak. A béreket azonban a teljes pedagógusállományra leigényelték, ami jogszerű, de úgy érzem, erről le lehet mondani a jelenlegi gazdasági helyzetben. Javasoltam még, hogy gondolja végig az önkormányzat a sportkollégium működtetését, mert az 55 helyen csak 35 gyerek tanul - sorolta Kalamár Gábor.

Henczi Zoltán, Pacsa polgármestere elmondta: az iskola, óvoda és sportkollégium átvilágítása után úgy tűnik, sikerül lecsökkenteni az önkormányzati hozzájárulást közel 80 millió forintról 62 millióra.

- Még nincs jóváhagyott költségvetésünk, de úgy érzem, kezelhetők a szakértő által felvetett problémák. A 62 millió forint már elfogadható összeg, ennyit ki tudunk gazdálkodni. A sportkollégium működésének átgondolásával kapcsolatban azonban az a véleményem, hogy nem szabad megszüntetni egy ilyen nagy múltú intézményt csak azért, mert pillanatnyilag kevés a gyerek. Ez egy kivételes év, máskor 40 felett szokott lenni a létszám, s nemcsak pénzügyi szemszögből kell vizsgálni ezt a kérdést. De akkor is, ha csak a finanszírozást nézzük, mindössze 3,5 millió forintot kell hozzátenni a normatívákhoz a kollégium esetében, ez mindenképpen vállalható.

Kovácsné Lugosi Mária iskolaigazgató hozzátette: az eredeti, 80 milliós támogatási igényt még akkor dolgozták ki, amikor a jelenleginél is nagyobb állami elvonásokról volt szó, s a fenntartóktól kért összeget azóta takarékossági intézkedésekkel is csökkentették. Úgy látja ugyanakkor: a fiatal város egyetlen intézményének működését folyamatosan biztosítani kell, s az egyedi igényeket is ki kell elégíteniük.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

Henczi Zoltán, Pacsa polgármestere elmondta: az iskola, óvoda és sportkollégium átvilágítása után úgy tűnik, sikerül lecsökkenteni az önkormányzati hozzájárulást közel 80 millió forintról 62 millióra.

- Még nincs jóváhagyott költségvetésünk, de úgy érzem, kezelhetők a szakértő által felvetett problémák. A 62 millió forint már elfogadható összeg, ennyit ki tudunk gazdálkodni. A sportkollégium működésének átgondolásával kapcsolatban azonban az a véleményem, hogy nem szabad megszüntetni egy ilyen nagy múltú intézményt csak azért, mert pillanatnyilag kevés a gyerek. Ez egy kivételes év, máskor 40 felett szokott lenni a létszám, s nemcsak pénzügyi szemszögből kell vizsgálni ezt a kérdést. De akkor is, ha csak a finanszírozást nézzük, mindössze 3,5 millió forintot kell hozzátenni a normatívákhoz a kollégium esetében, ez mindenképpen vállalható.

Kovácsné Lugosi Mária iskolaigazgató hozzátette: az eredeti, 80 milliós támogatási igényt még akkor dolgozták ki, amikor a jelenleginél is nagyobb állami elvonásokról volt szó, s a fenntartóktól kért összeget azóta takarékossági intézkedésekkel is csökkentették. Úgy látja ugyanakkor: a fiatal város egyetlen intézményének működését folyamatosan biztosítani kell, s az egyedi igényeket is ki kell elégíteniük.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

Henczi Zoltán, Pacsa polgármestere elmondta: az iskola, óvoda és sportkollégium átvilágítása után úgy tűnik, sikerül lecsökkenteni az önkormányzati hozzájárulást közel 80 millió forintról 62 millióra.

- Még nincs jóváhagyott költségvetésünk, de úgy érzem, kezelhetők a szakértő által felvetett problémák. A 62 millió forint már elfogadható összeg, ennyit ki tudunk gazdálkodni. A sportkollégium működésének átgondolásával kapcsolatban azonban az a véleményem, hogy nem szabad megszüntetni egy ilyen nagy múltú intézményt csak azért, mert pillanatnyilag kevés a gyerek. Ez egy kivételes év, máskor 40 felett szokott lenni a létszám, s nemcsak pénzügyi szemszögből kell vizsgálni ezt a kérdést. De akkor is, ha csak a finanszírozást nézzük, mindössze 3,5 millió forintot kell hozzátenni a normatívákhoz a kollégium esetében, ez mindenképpen vállalható.

Kovácsné Lugosi Mária iskolaigazgató hozzátette: az eredeti, 80 milliós támogatási igényt még akkor dolgozták ki, amikor a jelenleginél is nagyobb állami elvonásokról volt szó, s a fenntartóktól kért összeget azóta takarékossági intézkedésekkel is csökkentették. Úgy látja ugyanakkor: a fiatal város egyetlen intézményének működését folyamatosan biztosítani kell, s az egyedi igényeket is ki kell elégíteniük.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

- Még nincs jóváhagyott költségvetésünk, de úgy érzem, kezelhetők a szakértő által felvetett problémák. A 62 millió forint már elfogadható összeg, ennyit ki tudunk gazdálkodni. A sportkollégium működésének átgondolásával kapcsolatban azonban az a véleményem, hogy nem szabad megszüntetni egy ilyen nagy múltú intézményt csak azért, mert pillanatnyilag kevés a gyerek. Ez egy kivételes év, máskor 40 felett szokott lenni a létszám, s nemcsak pénzügyi szemszögből kell vizsgálni ezt a kérdést. De akkor is, ha csak a finanszírozást nézzük, mindössze 3,5 millió forintot kell hozzátenni a normatívákhoz a kollégium esetében, ez mindenképpen vállalható.

Kovácsné Lugosi Mária iskolaigazgató hozzátette: az eredeti, 80 milliós támogatási igényt még akkor dolgozták ki, amikor a jelenleginél is nagyobb állami elvonásokról volt szó, s a fenntartóktól kért összeget azóta takarékossági intézkedésekkel is csökkentették. Úgy látja ugyanakkor: a fiatal város egyetlen intézményének működését folyamatosan biztosítani kell, s az egyedi igényeket is ki kell elégíteniük.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

- Még nincs jóváhagyott költségvetésünk, de úgy érzem, kezelhetők a szakértő által felvetett problémák. A 62 millió forint már elfogadható összeg, ennyit ki tudunk gazdálkodni. A sportkollégium működésének átgondolásával kapcsolatban azonban az a véleményem, hogy nem szabad megszüntetni egy ilyen nagy múltú intézményt csak azért, mert pillanatnyilag kevés a gyerek. Ez egy kivételes év, máskor 40 felett szokott lenni a létszám, s nemcsak pénzügyi szemszögből kell vizsgálni ezt a kérdést. De akkor is, ha csak a finanszírozást nézzük, mindössze 3,5 millió forintot kell hozzátenni a normatívákhoz a kollégium esetében, ez mindenképpen vállalható.

Kovácsné Lugosi Mária iskolaigazgató hozzátette: az eredeti, 80 milliós támogatási igényt még akkor dolgozták ki, amikor a jelenleginél is nagyobb állami elvonásokról volt szó, s a fenntartóktól kért összeget azóta takarékossági intézkedésekkel is csökkentették. Úgy látja ugyanakkor: a fiatal város egyetlen intézményének működését folyamatosan biztosítani kell, s az egyedi igényeket is ki kell elégíteniük.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

Kovácsné Lugosi Mária iskolaigazgató hozzátette: az eredeti, 80 milliós támogatási igényt még akkor dolgozták ki, amikor a jelenleginél is nagyobb állami elvonásokról volt szó, s a fenntartóktól kért összeget azóta takarékossági intézkedésekkel is csökkentették. Úgy látja ugyanakkor: a fiatal város egyetlen intézményének működését folyamatosan biztosítani kell, s az egyedi igényeket is ki kell elégíteniük.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

Kovácsné Lugosi Mária iskolaigazgató hozzátette: az eredeti, 80 milliós támogatási igényt még akkor dolgozták ki, amikor a jelenleginél is nagyobb állami elvonásokról volt szó, s a fenntartóktól kért összeget azóta takarékossági intézkedésekkel is csökkentették. Úgy látja ugyanakkor: a fiatal város egyetlen intézményének működését folyamatosan biztosítani kell, s az egyedi igényeket is ki kell elégíteniük.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

Csonkahegyhát önkormányzatának ugyancsak nagy pénzügyi teher az iskola működtetése. A fenntartó önkormányzatok már gondolkodnak azon, hogyan lehetne gazdaságosabban megoldani a feladatot. A nyolcosztályos, egysoros iskolában 86 diák tanul jelenleg. A fenntartás 80,5 millió forintos költségéhez 32,8 millió forintot ad az állam, a többi pénzt az iskolát működtető öt önkormányzatnak kell biztosítania.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

- Több önkormányzattal tárgyaltunk már a társulás kibővítéséről, de eddig nem sikerült megállapodni, mert érthető okokból mindenki ragaszkodik a saját iskolájához - mondta Salamon Mária csonkahegyháti polgármester. - A mi képviselőtestületünk is ezt teszi, a végsőkig kitartunk, hogy működtethessük. Az iskola ugyan kis létszámú, de nagyon jók az adottságai, jó állapotú az épület, csak a tornaterem hiányzik. A nyolctantermes iskolánkban akár harminc diák is tanulhatna osztályonként, tehát az intézmény alkalmas arra, hogy általános iskolaként működjön. Nagyon nehezményeznénk, ha az iskola sorsát kizárólag a létszámadatok döntenék el, főleg, hogy a demográfiai helyzet javulását tapasztaljuk a településen. Az egyéb feltételeket is figyelembe kellene venni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!