Zalaegerszeg

2013.10.16. 11:19

A zalaegerszegi AquaCity volt ebben a szezonban az ország leglátogatottabb vízi vidámparkja

Zalaegerszeg - Idén Zalaegerszeg nyerte el a Legkedveltebb nyaralóhely címet a Zalai Hírlap által szervezett versenyben.

Magyar Hajnalka

Az ünnepélyes díjátadót csütörtökön tartják a zalaegerszegi díszteremben. A résztvevő kilenc zalai település – Balatongyörök, Gyenesdiás, Hévíz, Kehidakustány, Keszthely, Lenti, Vonyarcvashegy, Zalaegerszeg és Zalakaros – szinte minden évben szoros versenyben küzd az elismerő címért, amiről a települések vendégei döntenek. Ők adnak ugyanis osztályzatot 1-től 5-ig arra a tíz kérdésre, amivel az adott nyaralóhely tisztaságát, vendégszeretetét, parkolási, strandolási, vendéglátói stb. erényeit teszteljük.

Vajon minek köszönhető Zalaegerszeg győzelme? Miben rejlik a dinamika, ami ez évben sikerre vitte a várost? Erről kérdeztük az érintetteket.

– Rendkívül örülök az elismerésnek, hiszen igen erős mezőnyben értük el – mondja Gyutai Csaba polgármester. – A siker közös, mindenkié, aki a maga eszközeivel építgeti a zalaegerszegi idegenforgalmat, s egyben kötelezettséget is ró ránk. Az eredmény alapvetően a városba érkező vendégek véleményét tükrözi, s kitűnik belőle, hogy Zalaegerszeget tisztának, rendezettnek, vendégszeretőnek látják. Ugyanez a vélemény az AquaCityről is, hiszen elsősorban az ő vendégeik töltötték ki a kérdőíveket. Büszkévé tesz, hogy a városi tulajdonú fürdőkomplexum ilyen jól szerepelt, amihez a rendezett környezet, a kitűnő minőségű víz, a sok szórakoztató program mellett a több nyelven beszélő, udvarias, és mosolygós munkatársak is hozzájárultak.

Kiemeli, a sikert az AquaCity átgondolt árpolitikája is aládúcolta. A kedvezmények elsősorban az egerszegieknek szólnak ugyan, de több akcióval sikerült az egész megyét megszólítani, ilyen például a Zalai Hírlap előfizetéssel járó Megyekártya. Az idei szezonban örvendetesen emelkedett a külföldi vendégek száma, immár meghaladta a 15 százalékot. Ennek köszönhetően a fürdő euróból származó árbevétele mintegy 30 százalékkal növekedett. Összesen több mint 40 országból fogadtak idén vendégeket, s ebben olyan távoli területek is szerepelnek, mint a Dél-afrikai Köztársaság vagy az USA, Angliából pedig visszajáró törzsvendégeik vannak. Idén látványosan megmutatkozott a burgenlandiak érdeklődése is, folyamatosan érkeznek a csoportok, baráti társaságok.

– Amikor három évvel ezelőtt városi kezelésbe vettük a létesítményt, mint ahogy hosszabb távon az egész idegenforgalmi szektort e konstrukcióban látnám szívesen, újraértékeltük az idegenforgalmi ambícióinkat is – folytatja Gyutai Csaba. – Sikerült megállítani a látogatószám korábbi csökkenését, feléledt a létesítmény körüli bizalom, az AquaCity erős márka, brand lett. A jövőt ennek a brandnek a további építésében és markánsabb idegenforgalmi szerepvállalásban látom, hiszen a szintentartás ebben az éles versenyben már kevésnek bizonyulhat.

– Zala az ország egyik legintenzívebben látogatott megyéje, a Balatonnal, Hévízzel, a vadban gazdag erdőkkel az ország turizmusában centerpályája – kapcsolódik egy sporthasonlattal Kugler László, az AquaCityt üzemeltető Egerszegi Sport és Turizmus Kft. ügyvezetője. – A különböző gazdasági szektorokat vizsgálva Zalában valószínűleg turizmus pozíciói a legkedvezőbbek, s ebből minden település profitálhat. Öröm számunkra, hogy a saját profilunkban működő létesítményekkel országos összevetésben is álljuk a versenyt.

Mint kifejti, idén végiglátogatták az ország nagy vízi vidámparkjait, s minden várakozást felülmúló eredményre jutottak. Augusztus végén az AquaCity már elhagyta a 90 ezres vendégszámot, ugyanekkor egy Budapesthez közeli nagy létesítmény 75 ezernél, egy Balaton melletti pedig 65 ezernél tartott. Mindez azt jelenti, hogy ebben a szezonban az ország leglátogatottabb vízi vidámparkja a zalaegerszegi volt. Ebben ők maguk sem reménykedtek.

– Arra is fény derült, hogy a legkedvezőbb árakat szintén mi kínáljuk – folytatja. – Ennek ellenére nyereséggel zártunk, amit igen kevesen mondhatnak el magukról. Ráadásul annak ellenére lett pozitív a mérleg, hogy az Egerszeg kártya – adott esetben akár 66 százalékos – kedvezménye összesen 50 millió forintot hagyott a megyeszékhelyi vendégek pénztárcájában.

A siker titkát az elmúlt három esztendőben kialakított speciális üzleti modellben látja, amelyben kulcsszerep jut a tartalékok és az új lehetőségek feltárásának. Célcsoportként tekintenek a 45 év alattiakra, a családosokra, a döntésképes fiatalokra egyaránt. Ennek szellemében dinamikusan nyitottak az elektronikus megjelenés felé. Törekvésüket visszaigazolja, hogy honlapjuk látogatottsága idén mintegy 40 százalékkal nőtt, s ami az érdeklődők hovatartozását illeti, az első tíz helyen szereplő városok közé bekerült Bécs és Graz is. Közösségi profiljuk ismertsége csúcsokat döntött, több mint 21 ezer rajongót tudhatnak magukénak, s volt olyan internetes marketing akciójuk, ami több mint 690 ezres kattintásszámot ért el.

– Mindemellett igen jó érzés, hogy az AquaCity az egerszegiek társasági találkozási pontjává vált – folytatja Kugler László. – Olyan hellyé, ahol a régi ismerősök, barátok, akik amúgy évek óta csak elfutnak egymás mellett az utcán, végre leülnek egy jót beszélgetni. Különösen vonzó a fürdő a családok számára, hiszen a gyermek és bébi medencénk mérete lehetővé teszi a közös pancsolást. A nap fénypontja, amikor délután megérkeznek a kismamák a babákkal...

Zalaegerszegről lassan az is elmondható, hogy fesztiválvárossá nőtte ki magát, hiszen tavasztól őszig követik egymást a rendezvények. Az Egerszeg Fesztivál, benne a prósza dicséretével, a Kvártélyház Nyári Fesztivál, a B vitamin napok, a magyar dal napja, valamint a Belvárosi Szüret néven futó bor- és gasztrofesztivál ebben az évben közel 200 ezer látogatót vonzott. A felmérések tanúsága szerint mintegy 20-25 százalékuk nem egerszegi, más településről, netán külföldről érkezett, sokan közülük kifejezetten e rendezvények kedvéért.

– Nagy öröm számunkra, hogy az elmúlt években befektetett munka eredménye kézzel foghatóvá vált ebben az elismerésben – mondja elöljáróban Tompa Gábor, a Kvártélyház Kft. ügyvezetője, akitől a fesztiválszezonról kértünk értékelést. – Külön öröm számunkra, hogy a vadgasztronómiát homloktérbe emelő Belvárosi Szüret megtalálta méltó helyét és karakterét, ezért komoly elismerést kaptunk a Turizmus Zrt-től is. Nagyon készülünk a folytatásra, hiszen jövőre már a 20. Egerszeg Fesztivál köszönt ránk, amit különösen emlékezetessé szeretnénk tenni.

Addig azonban még hátra vannak a Kvártélyházi advent programjai, amelyek a csúcspontját a Csík zenekar Sportcsarnokbeli ünnepi koncertje adja december 20-án.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!