2013.04.30. 11:49
Argentin Rali: Loeb a nyolcadikra hajt
Argentina - Márciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, így most, másfél hónappal később visszatérnek a csapatok, ezúttal az argentin pampákra.
Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek, mulatnak a nézők az arra haladó versenyautók árnyékában. A ralin várhatóan napos-meleg időjárás fogadja a résztvevőket dacára a ténynek, hogy Argentínában most ősz van.
Rali-por. Forrás: Amber PR
A Portugál Rali után ismét elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig még egyszer a dél-amerikai kontinensre utazzanak. Az Argentin Rali után azonban a versengés Európában folytatódik egészen a szeptemberi Ausztrál Raliig.
A Sebastien Loeb rajongók ujjonghatnak, hiszen kedvencük a hétvégén visszatér a Rali Világbajnokságba, hogy zsinórban nyolcadszorra is megszerezze az Argentin Rali-győzelmet. Bár a francia világbajnok hiányolja a Citroen DS3-ban töltött órák számát, a Forma-1-be két éves kihagyás után visszatérő Kimi Raikkönen példája mutatja, hogy az igazán nagy tehetségeknél nem számít egy kis szünet. Loeb ráadásul olyan sokat nem is hagyott ki, hiszen utoljára a februári Svéd Ralin állt rajthoz és lett második.
Loeb legnagyobb ellenfele volt csapattársa, Sebastien Ogier lesz, aki Svédország óta legyőzhetetlen. A VW ifjú pilótája zsinórban háromszor nyert és a hétvégén is azon lesz, hogy megszorongassa illusztris honfitársát, és ha lehet, elkaparintsa előle ezt az oly fontos trófeát. Csakis az lehet, hogy ha Loeb emiatt a rali miatt elutazik a dél-amerikai kontinensre.
Ogier. Forrás: Amber PR
A Volkswagennel versenyző pilóta azonban eddig nem volt túl sikeres Argentínában. 2011-ben érte el legjobb eredményét, amikor is harmadik lett. „A három győzelmünket követően természetesen ott szeretnénk folytatni, ahol abbahagytuk és ideális esetben megvédenénk a világbajnokságbeli első helyünket egészen a szezon végéig. Most még elégedettek lennénk egy újabb dobogós hellyel." – szögezte le Ogier. „Nagyon várom a harcot Sebastiennel. Nagyszerű küzdelmet vívtunk Svédországban és itt sem lesz könnyű dolgunk." – tette hozzá.
Közben a feltörekvő tehetségek is szeretnék megmutatni, hogy ők is labdába rúghatnak. Portugáliában Mads Östberg a nyitó napon vezetett a mezőnyben Ogier előtt, de hibázott és kiesett. A norvég pilóta tagadta, hogy azért esett volna ki, mert a határon autózott annak érdekében, hogy Ogier előtt tudjon maradni. „Legyőzhető." – mondta velősen a VW francia pilótájáról. „Hiszem, hogy a tempóm egyre gyorsabb és gyorsabb lehet, és higgyenek nekem, én nem félek Ogier-től." – szögezte le magabiztosan a Forddal versenyző pilóta.
Östberg. Forrás: Amber PR
Mekkorát fordult a világ! Már nem Sebastien Loeb a beszédtéma a Rali Világbajnokságban, még akkor sem, ha ő a verseny favoritja. Most a másik Sebastien (Ogier) az, akit le kell győzni. Östberg egyébként jelenleg negyedik az egyéni ponttáblán, 70 ponttal lemaradva Ogier mögött.
A rali
A 2013-as Argentin rali szerdától szombatig tart, s a 14 gyorsasági szakasz 407,64 km-t tesz majd ki. A rali főhadiszállása idén is Villa Carlos Pazban lesz, közel Cordoba városához.
Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.
Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:
2012 S Loeb (Citroën)
2011 S Loeb (Citroën)
2009 S Loeb (Citroën)
2008 S Loeb (Citroën)
2007 S Loeb (Citroën)
2006 S Loeb (Citroën)
2005 S Loeb (Citroën)
2004 C Sainz (Citroën)
2003 M Grönholm (Peugeot)
2002 C Sainz (Ford)
2001 C McRae (Ford)
2000 R Burns (Subaru)
1999 J Kankkunen (Subaru)
1998 T Mäkinen (Mitsubishi)
1997 T Mäkinen (Mitsubishi)
1996 T Mäkinen (Mitsubishi)
1995 J Recalde (Lancia)
1994 D Auriol (Toyota)
1993 J Kankkunen (Toyota)
1992 D Auriol (Lancia)
1991 C Sainz (Toyota)
2012 dobogósai. Forrás: Amber PR
A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 102 pont
2. Mikko Hirvonen Citroën WRT 48 pont
3. Sebastien Loeb Citroën WRT 43 pont
4. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 32 pont
5. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 31 pont
6. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 27 pont
7. Thierry Neuville Qatar WRT 25 pont
8. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 20 pont
9. Nasser Al Attiyah Qatar WRT 20 pont
10. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT 15 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 121 pont
2. Citroën WRT 107 pont
3. Qatar M-Sport WRT 55 pont
4. Qatar WRT 36 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT 27 pont
6. Jipocar Czech National Team 22 pont
7. Lotos WRC Team 12 pont
8. Volkswagen Motorsport 2 10 pont