Lóerő

2010.07.02. 08:29

Bivalyerős szörnyeteg: hófehér Mitsubishi Lancer-rel száguld a sebesség megszállottja

Dara Rolandról mindenki tudja, a sebesség megszállottja. Korábban motokrossz, később quad-versenyzőként rótta a köröket. Új őrületként a jet-ski bajnokságon indul, de a sebesség felszabadító élményéről a hétköznapokon sem mond le, így az aszfalton igazán feltűnő jelenséget, a hófehér Mitsubishi Lancer EVO IX-et hajtja.

Benedek Bálint

A Lancer Evolution 1992-ben került először a piacra, azért, hogy a ralin keresztül hirdesse kistestvérei létezését, és emelje azok fényét. A ralinevezéshez 2500 szériaautóra volt szükség, de a vezetőség nem volt biztos abban, hogy el tudnak adni ennyi sportkocsit. Eléggé alábecsülte a szörnyeteg vonzerejét, hisz mindössze három nap alatt mind a 2500 autót elkapkodták.A 32 éves kanizsai Dara Roland korábban a versenyzés mellett ralicsapat szerelőjeként is dolgozott, ahol számos különböző versenyautót javított. Fordok, Subaruk, Toyoták és Mitsubishik szervizelése közben szembesült az autók gyermekbetegségeivel, így hamar eldöntötte, hogy az utóbbi japán járgányt választja. A 2007-ben bemutatott Mitsubishi Lancer EVO IX-es feltűnő külseje, masszív felépítése, és hófehér színe könnyen meggyőzte a férfit.- Egyévesen, alig tízezer futott kilométerrel került hozzám - mondta Roland.

- Korábban mindegyik raliautó fehér színben tündökölt a versenypályán. Sőt azok még ráadásul kívül-belül hófehérek voltak. Annál a praktikus oknál fogva, hogy az olajfolyástól a karcolásokon át a sérülésekig minden bajnak az okát pontosan fel lehetett fedezni. Persze, Dara Rolandot a fehér nyújtotta retro életérzésén túl leginkább a Lancer EVO GSR vezetési élménye kerítette a hatalmába. Ami nem csoda, hiszen a sofőrt, és az anyósülésen utazót is hatalmas komfortélmény fogadja. A kagylóülések nem csak biztonságosak, hanem meglepően kényelmesek. Erről az érzésről a hátul utazóknak sem kell lemondaniuk. Sőt a 430 literes, viszonylag tágas csomagteret látva szinte családi autónak is gondolhatnánk az EVO IX-et.

A Lancer Evolution 1992-ben került először a piacra, azért, hogy a ralin keresztül hirdesse kistestvérei létezését, és emelje azok fényét. A ralinevezéshez 2500 szériaautóra volt szükség, de a vezetőség nem volt biztos abban, hogy el tudnak adni ennyi sportkocsit. Eléggé alábecsülte a szörnyeteg vonzerejét, hisz mindössze három nap alatt mind a 2500 autót elkapkodták.A 32 éves kanizsai Dara Roland korábban a versenyzés mellett ralicsapat szerelőjeként is dolgozott, ahol számos különböző versenyautót javított. Fordok, Subaruk, Toyoták és Mitsubishik szervizelése közben szembesült az autók gyermekbetegségeivel, így hamar eldöntötte, hogy az utóbbi japán járgányt választja. A 2007-ben bemutatott Mitsubishi Lancer EVO IX-es feltűnő külseje, masszív felépítése, és hófehér színe könnyen meggyőzte a férfit.- Egyévesen, alig tízezer futott kilométerrel került hozzám - mondta Roland.

- Korábban mindegyik raliautó fehér színben tündökölt a versenypályán. Sőt azok még ráadásul kívül-belül hófehérek voltak. Annál a praktikus oknál fogva, hogy az olajfolyástól a karcolásokon át a sérülésekig minden bajnak az okát pontosan fel lehetett fedezni. Persze, Dara Rolandot a fehér nyújtotta retro életérzésén túl leginkább a Lancer EVO GSR vezetési élménye kerítette a hatalmába. Ami nem csoda, hiszen a sofőrt, és az anyósülésen utazót is hatalmas komfortélmény fogadja. A kagylóülések nem csak biztonságosak, hanem meglepően kényelmesek. Erről az érzésről a hátul utazóknak sem kell lemondaniuk. Sőt a 430 literes, viszonylag tágas csomagteret látva szinte családi autónak is gondolhatnánk az EVO IX-et.

- Pedig nem az, nagyon nem - folytatta Dara Roland, s közben gondosan beszíjjazta a kabalamajmát a hátsó ülésre. - A 2 literes, 286 lóerős motor, s a 250 kilométeres végsebesség miatt sem gondolnám, hogy ez feltétlenül a nagycsaládok autója. A speciális aktív hajtásrendszerrel szabályozni lehet, hogy aszfalton, murván vagy hóban használom a kocsit. Ha vegyesen hajtom, a benzin fogyasztása súrolja a 12 litert.

A széria felszereléseken túl néhány ponton megváltozott az autó karakterisztikája, hiszen a szerelőként is dolgozó kanizsai férfi a 17 colos felniket 18 colosokra cserélte. Minimális mértékben ugyan, de néhány centiméterrel lejjebb is ültették a verdát. A kifinomult kialakítású, igényes belső térbe mindössze egy digitális LCD-panel került, mely számos értékes információról tájékoztatja a sofőrt. Állandó jelentést ad a beszívott levegő hőmérsékletéről, az olajnyomás hőfokáról és a vízhőfokról.

KÖZELHARC A KAGYLÓÜLÉSÉRT

Szervizelése közben szembesült az autók gyermekbetegségeivel MX Roli – motokrossz versenyzőként ez volt a beceneve Dara Rolandnak – úgy érzi, kitűnően választott, amikor megvette a Lancer Evolution IX-et. Már az is nagyon jólesik neki, ha a lányok olykor közelharcot vívnak, ki ülhessen a kagylóülésbe. Számára viszont a különleges vezetési élmény többet ér, ugyan több érdekes járgányt vezetett már, ám közülük is a Mitsubishi viszi a prímet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!