Lóerő

2009.08.07. 02:28

Libakergetéstől az oroszlánokig

Nagykanizsa (bb) - Leginkább a finn autóversenyzők vezetési stílusát kedveli Popovics László, aki a magyar rali bajnokság másodosztályában, egy Peugeot 306-os volánja mögött a közelmúltban a dobogó második fokára állhatott fel egy futamon.

Benedek Bálint

- Gyerekkoromban szinte a kertkapunkból rajtolt a Tokaj rali - kezdte a 31 éves Popovics László, aki két évvel ezelőtt egy munkalehetőség miatt költözött Kanizsára. - Szó szerint beleszagoltam a benzingőzbe, mindig vártam, hogy a versenyzők végre kiengedjék a kuplungot és elkezdődjön az akkor még féktelennek tűnő száguldás.Nem is várt sokáig, amint lehetett megszerezte a jogosítványt. És mindent kipróbált: a szlalom-versenyeken egyre fejlesztette a vezetéstechnikáját, később pedig amatőr - a ralisok között csak libakergetőknek csúfolt - viadalokon Trabant és Lada kormányait tekergette.

- Lenyűgöztek az autók, minden érdekelt velük kapcsolatban - folytatta. - Ha elromlottak, bütyköltem őket, sőt, csinosítottam a külsejüket. Nagyon örültem, amikor versenybíróként közelebb férkőzhettem a járgányokhoz. Amikor felhördültek a motorok, libabőrös lettem, minden vágyam az volt, hogy beleülhessek egy csodamasinába, melyben bivalyerős motor dübörög...

Aztán Popovics László addig járkált a kocsik között, míg 2004-ben navigátorként a budapesti Gonda Zsolt mellett egy Skoda Feliciában debütált az igazi raliban. A éles bevetés olyannyira jól sikerült, hogy az önbizalmat szerzett fiatalember az interneten is hirdetni kezdte navigátori szolgálatait. Jelentkező pedig akadt bőven, főleg olyan versenyzők keresték fel, akiknek egy megbízható beugróra volt szükségük. Egészen 2007-ig gyűjtötte így a tapasztalatot az anyósülésen, majd Kanizsára kerülve a fővárosi Servico Rallye Team licenc-engedélyével megalakította a Popi Racing Teamet. Ekkor ült át a bal oldalra, és a 2008-as idényben az épített autók másodosztályában Tenger Csilla navigátorral egy Peugeot 205-tel rajthoz álltak.

- A munka oroszlánrésze csak most következik, hisz a csapatunk 2009-re felfrissült, új autó és új navigátor áll készenlétben - mondta a pilóta a jelenről, melyben az oroszlános márkához azért hű maradt. - A Peugeot 306-os a túraautók rali másodosztályában a legmegbízhatóbb technika. A kétkerékhajtású, 190 lóerős autóval az 1600-2000 köbcentiméteres kategóriában hét induló között kell bizonyítanunk. Az eredményünk az abszolútba is beleszámít, így nyomni kell a gázt, ahogy csak a csövön kifér.

A team egyébként családi vállalkozássá alakult, hiszen a navigátori székben már László öccse, a 24 éves Lóránt ül. Bár legutóbb, a Mecsek raliról hiányzott a testvér, ám a kanizsai pilóta alkalmi térképolvasóval, az ifjú Németh Fruzsinával is remekelt: kategóriájukban másodikok lettek.

Olvassa el Lóerő rovatunk többi érdekes cikkét is!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!