2012.01.19. 17:05
Panasz: nem lehet személyesen bediktálni a mérőórák állását
Több olvasónk is felkereste lapunkat sérelmezve: Nagykanizsán E.ON-nál már nem lehet személyesen bediktálni a mérőórák aktuális állását.
Mint elmondták: az ügyfél-szolgálati irodát valamennyien a szokott módon, kezükben az óraállást tartalmazó cetlivel keresték fel, ám ott közölték velük: a személyes bediktálásra már nincs mód. Az üggyel kapcsolatban megkerestük a cég sajtószóvivőjét.
- Ügyfeleink maguk választhatnak a részszámlás, vagyis az átalány, és a diktálós elszámolási mód között - kezdte Varga Ivett. - Előbbi kiszámítható és egyenletes, minden hónapban az előző évi összfogyasztás 112-ed része szerepel a számlán - mondta a sajtóreferens.
- A diktálós elszámolási mód esetén a számla összegét pontosan az adott havi fogyasztás határozza meg. Az E.ON ügyfélszolgálati irodáiban valóban nincs már lehetőség a villanyóra-állást személyesen megadni, ezt a Magyar Energia Hivatal által jóváhagyott üzletszabályzatunk is tartalmazza. Egyébként a modern ügyintézési módok kedveltek ügyfeleink körében, hiszen otthonról, kényelmesen el lehet intézni, nem kell sorban állni sem. A gázóra állását ügyfeleink egyelőre leadhatják személyesen is: egy papíron be lehet dobni a gyűjtődobozba, vagy odaadni a hostessnek. Hogy ezt meddig lehet megtenni, arról egyelőre nem született döntés.
A szóvivő elmondta: az óraállást bediktáló ügyfeleket, tavaly év végén, az utolsó ügyintézés alkalmával tájékoztatták, hogy 2012-től erre már nem lesz lehetőségük. Aki ezután is a pontos mérőállás szerint szeretne fizetni, be tudja jelenteni órájának állását ingyenesen telefonon, SMS-ben, vagy az online ügyfélszolgálaton.
Az ügyfelek azonban elmondásuk szerint ragaszkodnának a személyes bediktáláshoz, sokuknak ugyanis nincs internet-elérhetőségük, s nem tudnak SMS-t sem küldeni. Az átalányfizetés pedig esetleg maga után vonja, hogy az év végi elszámolásnál többletköltségük keletkezik, melynek teljesítése súlyos anyagi gondot jelenthet. A panaszosok közül néhányan úgy gondolják, felkeresik a fogyasztóvédelmet, hiszen véleményük szerint hátrányos helyzetbe kerültek.
Nem így vélekedik Kovácsné Jakatics Margit, aki most szeretne áttérni az átalányra.
- Nagyjából hasonló összeget fizetek minden hónapban - mutatott rá a hölgy. - Ezért nem érhet váratlan meglepetés, és így az ügyintézés is egyszerűbb.