Hírek

2011.10.14. 16:30

Az M9-es és M86-os nem alternatívái egymásnak

Kiderült, hogy a vasiak által szorgalmazott 86-os út-fejlesztés nem zárja ki a zalaiak által preferált M9-es autópálya építését. A két megye közúti közlekedésfejlesztési érdekei nem ellentétesek egymással, bár néhány ponton még mindig eltérnek az elképzelések.

MTI

Abban viszont egyetértés van, hogy a térség egésze számára fontos egy észak-déli gazdasági és közlekedési tengely létrehozása, amelybe a 86-os számú főút Körmendtől az országhatárig tartó szakaszának gyorsforgalmi úttá fejlesztése és az M9-es autópálya Zala megyei szakaszának megépítése egyaránt beletartozik.
Így foglalható össze az a közlekedési szimpózium, amelyet a Vas Megyéért Egyesület kezdeményezésére a szombathelyi megyeházán rendeztek pénteken, vasi és zalai politikusok, közlekedési szakemberek részvételével.
   
A 86-os út-fejlesztés és M9-es autópálya kapcsán a vasi országgyűlési képviselők, Kovács Ferenc (Fidesz-KDNP) a Vas Megyei Közgyűlés elnöke és dr. Puskás Tivadar szombathelyi polgármester a kamionokkal erősen terhelt 86-os főút mielőbbi négysávúsítása mellett tört lándzsát, Gyutai Csaba zalaegerszegi polgármester viszont amellett érvelt, hogy az észak-déli közúti forgalmat a közlekedésbe Zala megyét jobban bekapcsoló M9-es megépítésével lehetne legjobban megoldani - írja a Vas Népe. A zalai polgármester szavai szerint viszont annak, ha a 86-os főút Körmend és Zalalövő térségében kétszer kétsávosra épülne ki,  a régió számára semmiféle pozitív gazdasági hatása nem lenne. 
Mint elhangzott,  zalai képviselők egyetlen kompromisszumos megoldást azonban el tudnának fogadni, hiszen az belátható, hogy a General Motors szentgotthárdi fejlesztései miatt az osztrák A2-esre a 8-as utat előbb vagy utóbb ki kell vezetni, ezért először Szentgotthárdig, majd optimális esetben legalább Körmendig, de a zalai elképzelések szerit Vasvárig a 8-as főutat kétszer kétsávos autópályaként kellene megépíteni, ez az M9-es, illetve az M86-osnak is lehetne alternatívája, hiszen a Vasvár és Zalaegerszek közötti út csak egyetlen települést érint, így az viszonylag kis költséggel gyorsan fejleszthető.

Mint azonban kiderült, a két fejlesztés nem zárja ki egymást. Lennert János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője kijelentette: az előkészítések folynak, a 86-os főút négysávosítása így hamarosan a Szombathely és Körmend közötti szakaszon is el fog indulni, az M9-es megépítése pedig egy EU által elfogadott fejlesztés része, így annak el kell indulnia. Hozzáfűzte: az M9-es Szombathely-Vasvár közötti szakaszának előkészítése, KÖZOP- os döntés és a támogatási szerződés megkötésére hamarosan sor kerül, hiszen ahhoz, hogy a következő uniós tervezési ciklusban elkezdhessük lehívni a kivitelezéshez szükséges forrásokat, már rendelkeznünk kell egy bizonyos előkészítettséggel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!