2011.08.04. 06:08
Kihagyás - A határátkelőn átvezető út kimarad a felújításból
Egyelőre kimarad a 86-os főközlekedési úton zajló burkolatmegerősítési programból a rédicsi határátkelő mintegy 250-300 méteres szakasza. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője szerint egy másik program keretében azonban sor kerül a felújításra.
A falu önkormányzata régóta szorgalmazza a régi határátkelő ingatlanjainak hasznosítását. A polgármester szerint lenne befektető, aki érdeklődést mutat az ingatlan iránt, ám a hasznosításra szóló pályázatot még mindig nem írta ki a Nemzeti Vagyonkezelő. Márpedig a község abban bízik, hogy új munkahelyek létesülhetnének a határmetszési pont jelenleg jórészt üresen álló épületeiben.
Érdeklődtünk a 86-os út rekonstrukciójának beruházójánál, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél is, ahol Loppert Dániel kommunikációs vezető megerősítette: valóban kimarad a felújításból a kérdéses szakasz. Ennek egyedüli oka, hogy a határátkelőhely területe a speciális helyzeténél fogva nem szerepelhetett a beruházás programjában.
- A 86. számú főút korszerűsítésének indítását követően a magyar-szlovén közlekedési szakértői tárgyalások hatására döntés született arról, hogy a határ mindkét oldalán megtörténik az átkelőhely akadálymentesítése - folytatta Loppert Dániel. - Mindez azt jelent, hogy forgalomkorlátozási tilalmak nélküli, 90 kilométer/órás haladási sebességet biztosító nyomvonalvezetés épül ki. A beruházási feladat lebonyolítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kapta meg.
A határátkelő burkolatának felújításánál figyelemmel kell lenni a terület komplex hasznosításának lehetőségére is, melyben a közúti funkciónak kell dominálni. Jelenleg a tervezési pályázat előkészítésén dolgoznak, illetve a későbbiekben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szándékai szerint az említett felújítási munkálatokra szintén európai uniós támogatás megpályázását tervezik. A munkálatok ezért a legkorábban csak a következő évben kezdődhetnek el.
- A 86. számú főút korszerűsítésének indítását követően a magyar-szlovén közlekedési szakértői tárgyalások hatására döntés született arról, hogy a határ mindkét oldalán megtörténik az átkelőhely akadálymentesítése - folytatta Loppert Dániel. - Mindez azt jelent, hogy forgalomkorlátozási tilalmak nélküli, 90 kilométer/órás haladási sebességet biztosító nyomvonalvezetés épül ki. A beruházási feladat lebonyolítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kapta meg.
A határátkelő burkolatának felújításánál figyelemmel kell lenni a terület komplex hasznosításának lehetőségére is, melyben a közúti funkciónak kell dominálni. Jelenleg a tervezési pályázat előkészítésén dolgoznak, illetve a későbbiekben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szándékai szerint az említett felújítási munkálatokra szintén európai uniós támogatás megpályázását tervezik. A munkálatok ezért a legkorábban csak a következő évben kezdődhetnek el.
- A 86. számú főút korszerűsítésének indítását követően a magyar-szlovén közlekedési szakértői tárgyalások hatására döntés született arról, hogy a határ mindkét oldalán megtörténik az átkelőhely akadálymentesítése - folytatta Loppert Dániel. - Mindez azt jelent, hogy forgalomkorlátozási tilalmak nélküli, 90 kilométer/órás haladási sebességet biztosító nyomvonalvezetés épül ki. A beruházási feladat lebonyolítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kapta meg.
A határátkelő burkolatának felújításánál figyelemmel kell lenni a terület komplex hasznosításának lehetőségére is, melyben a közúti funkciónak kell dominálni. Jelenleg a tervezési pályázat előkészítésén dolgoznak, illetve a későbbiekben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szándékai szerint az említett felújítási munkálatokra szintén európai uniós támogatás megpályázását tervezik. A munkálatok ezért a legkorábban csak a következő évben kezdődhetnek el.
A határátkelő burkolatának felújításánál figyelemmel kell lenni a terület komplex hasznosításának lehetőségére is, melyben a közúti funkciónak kell dominálni. Jelenleg a tervezési pályázat előkészítésén dolgoznak, illetve a későbbiekben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szándékai szerint az említett felújítási munkálatokra szintén európai uniós támogatás megpályázását tervezik. A munkálatok ezért a legkorábban csak a következő évben kezdődhetnek el.
A határátkelő burkolatának felújításánál figyelemmel kell lenni a terület komplex hasznosításának lehetőségére is, melyben a közúti funkciónak kell dominálni. Jelenleg a tervezési pályázat előkészítésén dolgoznak, illetve a későbbiekben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szándékai szerint az említett felújítási munkálatokra szintén európai uniós támogatás megpályázását tervezik. A munkálatok ezért a legkorábban csak a következő évben kezdődhetnek el.