Hétvége

2014.11.07. 12:25

Több ezer jelentkezőből lett az Év Titkárnője

Bonyolítani a levelezést, időpontot egyeztetni, kimenteni a főnököt a tárgyalásról, irodaszereket rendelni, névjegykártyát tervezni, céges bulit szervezni. Az ország legjobb titkárnőjének nem okozhat problémát az említett feladatok megoldása. Ezért is nyugodtak a zalakarosi fürdőn, hogy Sneff-Németh Gabriellát munkatársaik között tudhatják.

Pásztor András

„Gabika kérem, főzzön egy jó erős kávét és hozza be a jegyzetfüzetét, mert diktálni szeretnék”! Ugye sokakban él valami ilyesfajta kép a titkárnőkről? Pedig ezeknek a sztereotípiáknak már nem sok közük van a valósághoz. Egy mai modern titkárnőnek – az említetteken túl – sok egyéb készséggel kell rendelkeznie. De hogy konkrétan mivel is, arról meséljen az ország legjobb titkárnőjének választott Sneff-Németh Gabriella, aki a zalakarosi fürdő titkárságvezetőjeként pályázott az idei versenyre.

– Az egyik közösségi oldalon láttam az idén első alkalommal meghirdetett „Év Titkárnője” pályázatot – emlékezett vissza a győztes. – Kicsit hezitáltam, hogy induljak-e a megmérettetésen, eddig ugyanis bármilyen versenyen indultam, másodiknál jobb helyezést soha nem értem el. Végül mégiscsak regisztráltam, majd elküldtem a szakmai önéletrajzomat.

Gabriella egyébként azon kanizsaiak közé tartozik, akik a dél-zalai fürdővárosban találtak végzettségüknek megfelelő munkát.

– A Pannon Egyetem kanizsai kampuszán szereztem az első diplomámat, 2004-ben, idegenforgalom és szálloda szakon. Ezt követően a Hotel Karos Spa értékesítési ügyintézőjeként kezdtem el dolgozni, ahol később rezervációs csoportvezető is lettem – tudtuk meg Gabriellától. – Időközben megszületett két kisfiam, így 2011-ben tértem vissza a szállodaiparba. A múlt évben aztán váltottam, azóta a karosi fürdő titkárságvezetőjeként dolgozom. Ha minden jól alakul, akkor jövőre a projektmenedzser szakot is elvégzem, s kézbe vehetem a második diplomámat.

Sneff-Németh Gabriellát, a karosi fürdő titkárságvezetőjét választották idén az év titkárnőjének

Mint kiderült, a felhívás megmozgatta a szakmát, több ezren jelentkeztek a versenyre. A pályázóknak nem volt könnyű dolga, már az első fordulóban több összetett feladatot kellett megoldaniuk.

– Több mint kétezren pályáztunk, ezért először írásban tettek próbára minket – mondta Gabriella. – A feladatokat a verseny honlapjára kellett feltölteni. Le kellett írni, miként szerveznénk meg egy céges rendezvényt, a helyszín lefoglalásától kezdve, a meghívottak listájának összeállításán keresztül, az ülésrendig bezárólag. Aztán voltak olyan feladatok is, amelyekben a találékonyságunkat tesztelték, például megkérdezték, mit tennék, ha egy fontos megbeszélésre sietve kitörne a cipőm sarka? Kivenném a kocsiból a cserecipőmet, sőt váltás ruhát is mindig magamnál tartok vész esetére – válaszoltam.

A több ezer jelentkezőből a 64 legrátermettebb titkárnő jutott a második fordulóba, ahol személyes meghallgatáson vettek részt, s további feladatok vártak a versenyzőkre, melyek megoldása a hagyományos értelemben vett titkárnői teendőkön messze túlmutatott.

– A zsűri természetesen a szakmai kvalitásokra is kíváncsi volt, ezért a számítógépen különféle kimutatásokat kellett készíteni, egyeztetni partnerekkel a számlázási határidőket vagy éppen névjegykártyát tervezni – hangsúlyozta az év titkárnője, aki a döntőbe jutásig még munkahelyén is titkolta a versenyen való részvételt. – Nem akartam nagydobra verni, de mikor bejutottam a legjobb 16 közé, már tudtam, nincs vesztenivalóm, és bíztam a jó eredményben. A zsűri szerint a különféle számítógépes programok ismerete mellett jól tudtam csapatban dolgozni, és határozottan, okosan érveltem egy-egy feladat kapcsán.

Az „Év titkárnője” cím elnyerése a dicsőség mellett, komoly jutalommal is járt: Gabriella félmillió forintot, egy hétvégi pihenést és egy bérautót is kapott.

– A nyeremény sorsáról közösen döntünk a férjemmel. A kívánságlistámon szerepel néhány tétel, melyek az otthoni munkavégzést könnyíthetik meg, egyet ezek közül biztosan kipipálok majd – válaszolta Gabriella, és hozzátette: a verseny után most leginkább tanulmányai folytatására koncentrál. – Készülök a vizsgákra és írom szakdolgozatomat, így a munka és a család mellett ebben az évben már nem nagyon lesz szabad időm. Ha akad pár óra, azt többnyire a gyermekeimmel töltöm. A megnyert hétvégét jövőre mindenképpen szeretném kiélvezni. A vizsgaidőszak befejeztével jó lenne egy kis pihenés, amire akkor már érvényes lesz a „jól megérdemelt” jelző is. Egy Balaton környéki négy csillagos szálloda ajánlotta fel szolgáltatásait, jövő év elején csendre és nyugalomra itt biztosan számíthatok.

Gabriella egy kis titkot is elárult. Mint mondta: sosem akart titkárnő lenni, de miután tapasztalta, hogy munkaköre milyen sokrétű, büszkén tekint beosztására.

– A titkárnő tulajdonképpen az adott cég kirakatembere, a vendégek, az üzleti partnerek először velem találkoznak, első benyomásaikat ebből szűrik le – hangsúlyozta Gabriella, aki szerint egy jó titkárnőnek a legapróbb részletekre is ügyelni kell, odafigyelni például arra, hogy ne maradjon helyesírási hiba a hivatalos levelekben, vagy tanácsot adni a főnöknek, hogy a csíkos ingéhez, éppen milyen nyakkendő illik. – Persze, azért kávét főzni sem árt tudni...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!