A következő tanévtől

2019.02.14. 10:00

Zenés színjátszó program indul az egerszegi Ady-iskolában

Önálló­ság, döntésképesség, érzelmi stabilitás, kiegyensúlyozottság, mozgás­koordináció, önfejlesztés, tolerancia, kommunikációs rugalmasság.

Arany Horváth Zsuzsa

Az iskola korábbi gálaműsorának egy pillanata a Hevesi Sándor Színház színpadán Fotó: a szerző

Nem is gondolnánk, hogy mindezek iskolai fejlesztésének egyik záloga a színjátszás tanulása, akkor is, ha nem efféle pályára lép később a tanuló. Ezt felismerve kezd új képzésbe a megyeszékhelyi Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és AMI.

– Az Ady-iskola művészeti képzése új tagozattal bővül, zenés színjátszó program indul a következő tanévtől – tájékoztatta lapunkat Czigány László igazgató. – A tagozat indításával nem kevesebbet szeretnénk elérni, mint hogy a közösségben végzett dramatikus tevékenység élményén, az ének-zene aktív művelésén és a játék örömén keresztül eljuttassuk a tanítványainkat az önkifejezés, közösségi alkotás, kommunikáció magasabb fokára. Minden kisgyermek lételeme a zene, a ritmus. Szeret más bőrébe bújni, szerep­játékon keresztül belépni álmai birodalmába, vagy megélni a valóságot. Ennek ad teret új művészeti tagozatunk.

Az iskola korábbi gálaműsorának egy pillanata a Hevesi Sándor Színház színpadán Fotó: a szerző

Az Ady tanári kara egyszerre számít azokra, akik szeretnek szerepelni, s azokra, akik visszahúzódóbbak, bátortalanok.

– Korunkban a digitalizáció leszűkíti a kommunikációt, számítógép elé ülteti a gyerekeket – folytatta az igazgató. – Az egyszavas vagy tőmondatok nem adhatják alapját az élő beszédnek. Sikeres felnőtté nem válhat az, aki nem tudja magát szépen, érthetően kifejezni. Mindezt megerősítjük a zene erejével. A szerepjátszó tevékenység az ének-zenével kiegészülve biztosítja a gyerekek számára a közösségben zajló alkotómunka megélését. Érzelmi stabilitást, önbizalmat, kiegyensúlyozottságot teremt. Fejleszti az önismeretet, az együttműködés képességét. Kihat más tantárgyak sikeresebb elsajátítására.

A magyar nyelv és irodalom tantárgy gerince a szövegértés és a helyes beszéd. Ennek elérését is támogatja a zenés színjátszó program, de az idegen nyelv tanulása is könnyebbé válhat. Tudjuk, a matematika sem képzelhető el problémaérzékenység, problémamegoldás, szövegértelmező képesség, térben való eligazodás és a figyelemkoncentráció megfelelő szintje nélkül. Ezek olyan kompetenciák, amelyek fokozottabban fejlődnek a művészeti foglalkozások közben.

Az alapfokú művészeti kép­zés új tagozata a korszerű neurobiológiai és pszichológiai tudományos megfigyelésekre alapozza leendő tantervét, a foglalkozások pedagógiai programját.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában