A biztonságos közlekedésért

2018.09.19. 14:00

Bicikliutat építenének Hahóton

A település életének talán legnagyobb beruházása kezdődött a közelmúltban. Több, mint 80 millió forintból kerékpárutat építenek a falu határától a szomszédos Fakospusztáig.

Szabó Zsófia

Szabó Zsolt: Ritka az ekkora beruházás Fotó: Szakony Attila/Zalai Hírlap

Egy régi álom teljesülhet

Régi vágya volt a helyben élőknek egy olyan bicikliút, amely összeköti a falut a több mint egy kilométerre lévő, ám a községhez tartozó Fakospusztával. Ugyanis azok a hahótiak és fakosiak, akiknek nincs autójuk, gyalog vagy kerékpárral közlekednek a község és a külterület között.

Ez korántsem biztonságos a forgalmas, 74-es főúton, ahol több baleset történt. Előfordult, hogy az út szélén közlekedő biciklist, gyalogost a járművek elsodorták. Ezért is tervezték a beruházást, ám a sportélet élénkítése és az egészséges életmód elősegítése miatt is szerettek volna kerékpárutat építeni. Erről Szabó Zsolt, Hahót polgármestere beszélt, aki hangsúlyozta: ritka az ekkora beruházás a falu életében.

Szabó Zsolt: Ritka az ekkora
beruházás Fotó: Szakony Attila/Zalai Hírlap

– Pályázati támogatással építjük az utat, ám saját erőből is több millió forintot teszünk hozzá – jelezte polgármester. – A kerékpárút a főúttal párhuzamosan, a keleti oldalon lesz, a mezőgazdasági földek peremén. Fakospuszta első házától vezet majd az 1030 méteres útszakasz a régi, forgalommentes 74-es főút végpontjáig, ahonnan már elérhető a Deák Ferenc utcán keresztül a településközpont. A kerékpárút nyomvonala követi a 74-es főút nyomvonalát, ám az északi oldalán, a járműforgalmi útra történő biztonságos becsatlakoztatás miatt ívelt szakasz épül. A félútnál lévő, úgynevezett Csíkvári-torrens felett, ami egy kisebb, időszakos vízfolyás, faszerkezetű hidat építünk. A tereprendezés, humuszleszedés és a koronaépítés már zajlik, a leendő út teljes nyomvonala két héten belül kirajzolódik.

Decemberben már kész lehet

A tervek szerint decemberre elkészül a párhuzamos közlekedésre alkalmas út. Az építés során a pályaszerkezetbe először homokos kavicsréteget terítenek, majd mészkövet. A tömörítés után a felületre kiegyenlítő réteg kerül, amire végül kötő- és kopórétegben több centiméteres aszfaltot húznak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában