Frissen Zalából

2021.04.13. 06:50

Kanizsa ismét fontos vasúti csomópontként funkcionál

Sűrűsödő intercityjáratokról, rövidebb menetidőről és a Zalaszentiván–Nagykanizsa-vonal villamosításának tervéről is szólt a minap tartott sajtótájékoztatón Cseresnyés Péter államtitkár, ország­gyűlési képviselő.

Pásztor András

Cseresnyés Péter államtitkár a kanizsai vasútállomáson számolt be a pozitív változásokról Fotó: Szakony Attila

Fotó: Szakony Attila

Mint azt Cseresnyés Péter elmondta: a MÁV és a Volánbusz integrációja révén az elmúlt időszakban több térségben is összehangolt vasúti és buszos csatlakozások létesültek, melyek javítják a közösségi közlekedés versenyképességét. Ilyen többek között a Szombathely és Pécs közötti vonal, ami április 11-től a kanizsai utasok számára is gyorsabb, gyakoribb és kényelmesebb utazást biztosít a korábbinál.

– A Pannónia InterRégió (IR) vonatok Szombathely és Pécs között Zalaszentiván, Nagykanizsa, Gyékényes és Barcs útvonalon közlekednek, a korábbi közvetlen járatokhoz képest mintegy 25 perccel gyorsabb eljutást biztosítanak a két megyeszékhely között – kezdte Cseresnyés Péter államtitkár. – Emellett a járatok sűrűsége is növekszik, a korábbi négyóránkénti kapcsolat az új vonatokkal kétóránkénti gyakoriságúra sűrűsödik. Azaz a fejlesztés eredményeként a Dunántúl két régiója között immár versenyképes menetidővel, megkétszerezett gyakorisággal járnak a vonatok, melyek Nagykanizsát is érintik. A vonatok menetideje Szombathely és Nagykanizsa között 1 óra 40 percre, míg Nagykanizsa és Pécs között 2 óra 25 percre csökken.

Cseresnyés Péter államtitkár a kanizsai vasútállomáson számolt be a pozitív változásokról Fotó: Szakony Attila

Cseresnyés Péter jelezte: a Pannónia InterRégió járatokon modern, légkondicionált, alacsonypadlós Desiro motorvonatok közlekednek, melyek a korábbi szerelvényekhez képest sokkal jobb komfortérzetet, európai színvonalat biztosítanak.

– A fejlesztések eredményeként Nagykanizsa ismét vasúti csomóponti szerepet kapott, a Szombathely és Pécs közötti vonalon ugyanis nagykanizsán szállhatnak át az utasok a Siófok felé közlekedő Tópart IC-vonatokra, ezáltal a Balaton déli partja is sűrűbben lesz elérhető – hangsúlyozta a képviselő, aki azt is megemlítette, hogy a Zalaszentiván–Nagykanizsa-vonal villamosítása terén is sikerült előrelépést elérni, hiszen kiírták a közbeszerzést a megvalósíthatósági tanulmánytervre. – Ez azt jelenti, hogy a tervezés 2023 végére befejeződik, így a kivitelezésre akár 2024-ben ki is lehet írni a közbeszerzést.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában