2010.07.09. 02:28
Véd, eltakar és ha kell, összetart
Vagyunk páran, akik nem klímás autóval járnak. Ennek hátrányait a forró nyári napokon érezzük igazán - sokan az autóüvegre tapétázott színezett fóliával szeretnék kint tartani a hőséget. A szakember szerint azonban ez tévhit, a fólia (elsősorban) nem erre való.
- Mégis érdemes felhelyezni, mert az UV-sugárzást 100 százalékban megfogja , s a hőből is visszatart valamennyit - foglalt állást. - Úgy vélem azonban, utóbbiról nem is érdemes szót ejteni, hiszen ha az autó sokáig áll a napon, a karosszéria és rajta keresztül a belső tér levegője mindenképpen átmelegszik, hiába a fólia. Az már komolyabb pozitívum, hogy az utastér kárpitja - köszönhetően a jótékony árnyéknak - és a belső enteriőr alkotóelemei nem fakulnak ki.
De van a fóliának más előnye is. Egy baleset során például egyben tartja az összetört üvegszilánkokat. Ezzel megnehezíti az autótolvajok életét is, hiszen a fóliázott ablakot bezúzni sem egyszerű. S nem utolsósorban, a klíma is kisebb fordulatszámon üzemelhet, így kevesebb üzemanyagot nyel az autó motorja, ergo, több marad a bukszában.
Apropó, buksza, az interneten böngészve találni árakat is: típustól függően 20-30 ezer forintért megkaphatjuk autónkra, pontosabban annak üvegeire a tuningelemnek sem utolsó fóliaborítást.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
- Mégis érdemes felhelyezni, mert az UV-sugárzást 100 százalékban megfogja , s a hőből is visszatart valamennyit - foglalt állást. - Úgy vélem azonban, utóbbiról nem is érdemes szót ejteni, hiszen ha az autó sokáig áll a napon, a karosszéria és rajta keresztül a belső tér levegője mindenképpen átmelegszik, hiába a fólia. Az már komolyabb pozitívum, hogy az utastér kárpitja - köszönhetően a jótékony árnyéknak - és a belső enteriőr alkotóelemei nem fakulnak ki.
De van a fóliának más előnye is. Egy baleset során például egyben tartja az összetört üvegszilánkokat. Ezzel megnehezíti az autótolvajok életét is, hiszen a fóliázott ablakot bezúzni sem egyszerű. S nem utolsósorban, a klíma is kisebb fordulatszámon üzemelhet, így kevesebb üzemanyagot nyel az autó motorja, ergo, több marad a bukszában.
Apropó, buksza, az interneten böngészve találni árakat is: típustól függően 20-30 ezer forintért megkaphatjuk autónkra, pontosabban annak üvegeire a tuningelemnek sem utolsó fóliaborítást.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
- Mégis érdemes felhelyezni, mert az UV-sugárzást 100 százalékban megfogja , s a hőből is visszatart valamennyit - foglalt állást. - Úgy vélem azonban, utóbbiról nem is érdemes szót ejteni, hiszen ha az autó sokáig áll a napon, a karosszéria és rajta keresztül a belső tér levegője mindenképpen átmelegszik, hiába a fólia. Az már komolyabb pozitívum, hogy az utastér kárpitja - köszönhetően a jótékony árnyéknak - és a belső enteriőr alkotóelemei nem fakulnak ki.
De van a fóliának más előnye is. Egy baleset során például egyben tartja az összetört üvegszilánkokat. Ezzel megnehezíti az autótolvajok életét is, hiszen a fóliázott ablakot bezúzni sem egyszerű. S nem utolsósorban, a klíma is kisebb fordulatszámon üzemelhet, így kevesebb üzemanyagot nyel az autó motorja, ergo, több marad a bukszában.
Apropó, buksza, az interneten böngészve találni árakat is: típustól függően 20-30 ezer forintért megkaphatjuk autónkra, pontosabban annak üvegeire a tuningelemnek sem utolsó fóliaborítást.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
De van a fóliának más előnye is. Egy baleset során például egyben tartja az összetört üvegszilánkokat. Ezzel megnehezíti az autótolvajok életét is, hiszen a fóliázott ablakot bezúzni sem egyszerű. S nem utolsósorban, a klíma is kisebb fordulatszámon üzemelhet, így kevesebb üzemanyagot nyel az autó motorja, ergo, több marad a bukszában.
Apropó, buksza, az interneten böngészve találni árakat is: típustól függően 20-30 ezer forintért megkaphatjuk autónkra, pontosabban annak üvegeire a tuningelemnek sem utolsó fóliaborítást.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
De van a fóliának más előnye is. Egy baleset során például egyben tartja az összetört üvegszilánkokat. Ezzel megnehezíti az autótolvajok életét is, hiszen a fóliázott ablakot bezúzni sem egyszerű. S nem utolsósorban, a klíma is kisebb fordulatszámon üzemelhet, így kevesebb üzemanyagot nyel az autó motorja, ergo, több marad a bukszában.
Apropó, buksza, az interneten böngészve találni árakat is: típustól függően 20-30 ezer forintért megkaphatjuk autónkra, pontosabban annak üvegeire a tuningelemnek sem utolsó fóliaborítást.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
Apropó, buksza, az interneten böngészve találni árakat is: típustól függően 20-30 ezer forintért megkaphatjuk autónkra, pontosabban annak üvegeire a tuningelemnek sem utolsó fóliaborítást.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
Apropó, buksza, az interneten böngészve találni árakat is: típustól függően 20-30 ezer forintért megkaphatjuk autónkra, pontosabban annak üvegeire a tuningelemnek sem utolsó fóliaborítást.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
Az utastér felől karc-védőréteggel ellátott fóliák felhelyezése könnyű, pont, mint egy matricáé. Méretre vágást követően a vízzel benedvesített, előzőleg alaposan letisztított üvegfelületre helyezik, elvégzik a finomító vágásokat, a széleket beigazítják, s máris kész. A felhelyezést követően körülbelül fél, 1 nap alatt éri el maximális tapadóképességét a fólia, így addig, ha tehetjük, ne nagyon tekergessük az ablakot...
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.
Angyal András kérdésünkre elmondta, ha az előírásoknak megfelelően fóliáztatjuk autónkat, biztos benne, hogy a műszaki vizsgán sem fognak kötekedni velünk.