Új, utángyártott, avagy bontott kerüljön a kocsiba?

Aki autót vezet, spórolni akar, de szervizbe kell vinnie a járgányt, mind szembesül a kérdéssel: új, utángyártott, avagy bontott alkatrész kerüljön-e a kocsiba?

Horváth-Balogh Attila

- Mutatok két dízelmotorhoz készült üzemanyagszűrőt. Az egyik gyári, a másik utángyártott - tett elénk két alkatrészt Takács Béla, a nagykanizsai Autotak Kanizsa Kft. ügyvezető-szervizvezetője. - Első pillantásra látszik, teljesen egyformák. Ez nem véletlen, hiszen mindkettő ugyanannak a cégnek a terméke. Egyetlen különbség látszik csak: az egyiken a gyártó jelzése mellett ott az autómárka szimbóluma is. Tehát amikor úgynevezett gyári, vagyis az autót gyártó márka által javasolt alkatrészt vásárolunk, lényegében ezt a pluszt fizetjük meg, mert a jó utángyártott alkatrész minőségi szempontból nem marad el az eredeti mögött.

Takács Béla hangsúlyozta: amikor e megállapítást tesszük, különös jelentőséggel bír a jó kifejezés. Ami azt takarja, hogy ha csak lehetséges, az utángyártott alkatrészek közül is válasszuk a drágábbat, és akkor nem csalódunk.

- Az utángyártott alkatrész 50 százalékkal is olcsóbb lehet a gyárinál. Azt hangsúlyozom, csak a többi elemhez pontosan illeszkedő alkatrészt építtessünk be, a fércmunkáért nagy árat fizethetünk - tette hozzá.

Takács Béla a futóműhöz, az erőátvitelhez, a kormányműhöz és a motorhoz köthető bontott alkatrészekkel kapcsolatban megerősítette: amit az árban nyerünk a vámon, azt elveszíthetjük a réven - főleg, ha laikusként keressük fel a bontót. Még karosszériaelemet se mindig kifizetődő innét beszerezni, ugyanis megeshet, hogy a biztosító nem fogadja el.

Lóerő rovatunk további hírei itt!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!