2017.05.08. 12:05
Ha nem cselekszik, megszűnhet feltöltőkártyás telefonszáma
A távközlési cégek üzleteiben még nem alakult ki sorban állás a feltöltőkártyás ügyfelek adatainak egyeztetése miatt.
A cégek szerint június végén jelentkeznek majd sokan adategyeztetésre - írja a Világgazdaság hétfői számában.
Az egyeztetésre azért van szükség, mert január 1-jén módosult az előrefizetős SIM-kártyás mobiltelefon-előfizetésekre vonatkozó szabály. A szolgáltatók kötelesek ellenőrizni az új előfizetők személyazonosságát, valamint a már meglévő felöltőkártyás ügyfelek adatait is egyeztetniük kell. Ez több tízezer embert és több millió kártyát érinthet.
Az egyeztetést elmulasztók esetében a szolgáltatók július 1-jével kötelesek megszüntetni a SIM-kártyához tartozó előfizetést.
A hatóság és a mobilszolgáltatók is „adategyeztetés" elnevezésű aloldalakat hoztak létre a weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről. Az azonosításról szolgáltatónként a legfontosabb gyakorlati tudnivalók a szolgáltatók adategyeztető oldalain olvashatók, az előfizetők további információkat itt kaphatnak.
Magyar Telekom: https://www.telekom.hu/adategyeztetes
Telenor: https://www.telenor.hu/adategyeztetes
Vodafone: http://www.vodafone.hu/adategyeztetes
NMHH: http://nmhh.hu/adategyeztetes" target="_blank"